Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik had graag geweten of het mogelijk was om zelf een nieuw IP adres aan te maken of eventueel mijn huidig IP adres te verbergen
 
Zelf je IP adres veranderen gaat niet lukken, omdat je dit van jouw ISP toegewezen krijgt.
Sommige providers geven een statisch IP adres en sommige een dynamisch IP adres, wat wil zeggen een vast IP adres of een adres wat eens in de zoveel tijd veranderd.

Je kunt wel een proxyadres gebruiken, maar soms geeft dit op bepaalde sites een probleem, vooral als je ergens moet inloggen.
Hier heb ik een lijst die redelijk actueel is, maar of alle proxy's nog werken heb ik niet uitgeprobeerd. Er is ook een uitleg bij over de instellingen die je moet maken in de Browser.
Proxy server lijst. Hoe blijf ik anoniem? Deze en andere vragen over proxy servers.

Ik zou zeggen probeer het eens.
 
Wat is je bedoeling hiermee? Anoniem wezen op het internet (http)?
Je kan Proxy's gebruiken zoals Pluis aanhaald maar dat op zich is een serieuze inbruik op je privacy daar al je HTTP netwerkverkeer door deze zogenaamde Proxy server omgeleid wordt. Het gevolg is dat de website waar je naartoe wilt een request krijgt van het public IP adres van die Proxy server en niet van jou public IP adres. Let wel, alle data die over en weer gaat moet sowieso je ISP passeren, of je dat nu wilt of niet. Maw alle data die je op jou computer binnenhaald gaat via jou Internet Provider, met de nodige logging tot gevolg.
Een serieus nadeel aan een proxy is dat alle niet geëncrypteerde data (standaard HTTP) op die proxy gecached wordt (in veel gevallen). Dus bij niet betrouwbare proxy's is dit zeer gevaarlijk!

100% anoniem wezen op het internet is een illusie... sporen zijn er altijd.


Ik ben zeker geen voorstander van proxy's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan