internet werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo ,

na het zware onweer van verleden week heb ik geen internet meer
Bij netwerkstatus staat bij -internet-gateway
wan connection
de verbinding is verbroken

-lan of snelle internet verbinding
verbonden met firewall

Maar internet krijg ik niet .
Iemand een idee??
 
Indien je een modem hebt van je internet provider, probeer deze dan eens te resetten. Maw, plug het netsnoer even uit en in. Hetzelfde verhaal als je een router gebruikt.
Als dat allemaal niet helpt zou het ook best kunnen dat er iets defect is.
Kan je even je netwerk opstelling beschrijven aub? Zoals welke apparaten er aanwezig zijn ten behoeve van je internet.
 
Indien je een modem hebt van je internet provider, probeer deze dan eens te resetten. Maw, plug het netsnoer even uit en in. Hetzelfde verhaal als je een router gebruikt.
Als dat allemaal niet helpt zou het ook best kunnen dat er iets defect is.
Kan je even je netwerk opstelling beschrijven aub? Zoals welke apparaten er aanwezig zijn ten behoeve van je internet.

Resetten doe je meestal door een heel kleine microswitch in te drukken.
Op de meeste routers zit een klein gaatje, waarmee je met een paperclip deze switch kan indrukken. Soms is er een normale reset schakelaar aanwezig.

Als je alleen maar de stekker er uit haalt, wordt de router niet gereset, maar alleen uit en aan gezet.

Let op dat eventuele instellingen na een reset opnieuw ingesteld moeten worden.

[edit] Ik heb er een afbeelding bij gezocht, maar natuurlijk is elke router anders [/edit]

5303-001.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Resetten doe je meestal door een heel kleine microswitch in te drukken.
Op de meeste routers zit een klein gaatje, waarmee je met een paperclip deze switch kan indrukken. Soms is er een normale reset schakelaar aanwezig.

Als je alleen maar de stekker er uit haalt, wordt de router niet gereset, maar alleen uit en aan gezet.

Let op dat eventuele instellingen na een reset opnieuw ingesteld moeten worden.

[edit] Ik heb er een afbeelding bij gezocht, maar natuurlijk is elke router anders [/edit]

Bekijk bijlage 7640

Ja, klopt... maar door "alleen aan en uit te zetten" heb ik al veel switchen, routers of modems terug op orde gekregen. Zonder dat ik de hele configuratie moet resetten. Ik gebruik hier misschien niet de juiste woordkeuze, maar ik heb hier geen hardware reset voor ogen zoals hier beschreven.
 
Soms kan je wel eens geluk hebben ja, maar meestal door onweer kan een router behoorlijk in de war raken en is een algehele reset vereist.

Wat ook nog gebeurd kan zijn is dat er een router van de provider in de war is. Deze bevindt zich meestal in een gebouw ergens in de wijk of buurt waar men woont. De enige oplossing is dan dat er een monteur van de provider deze router komt resetten.
 
dit is een uittreksel van netwerkcontrole voor windows xp .
misschien voor jullie dan duidelijker .

<?xml version="1.0" ?>
<?xml-stylesheet type='text/xsl' href="xpnetdiag.xsl" ?>
<xpnetdiag>

<title>
Netwerkcontrole voor Windows XP
</title>
<lastRunText>
Tijd van laatste controle:
</lastRunText>
<rejectText>
WEIGEREN
</rejectText>
<indeterminateText>
ONBEPAALD
</indeterminateText>
<confirmText>
BEVESTIGEN
</confirmText>
<timeStamp>
09/06/11 14:14:14
</timeStamp>
<component name="Controle van HTTP, HTTPS en FTP" startDiagnosisTime="09/06/11 14:14:14">

<rootCause name="HTTP-, HTTPS- en FTP-verbindingsmogelijkheden" status="confirm">

<trace traceType="warn" text="FTP (passief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
">

</trace>
<trace traceType="warn" text="HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met Microsoft Corporation: Software, Smartphones, Online, Games, Cloud Computing, IT Business Technology, Downloads The server name or address could not be resolved
">

</trace>
<trace traceType="warn" text="HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met Microsoft Corporation: Software, Smartphones, Online, Games, Cloud Computing, IT Business Technology, Downloads The server name or address could not be resolved
">

</trace>
<trace traceType="warn" text="HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.passport.net: The server name or address could not be resolved
">

</trace>
<trace traceType="warn" text="HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met Sign In The server name or address could not be resolved
">

</trace>
<trace traceType="warn" text="FTP (actief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
">

</trace>
<trace traceType="error" text="Kan geen HTTP-verbinding maken.">

</trace>
<trace traceType="error" text="Kan geen HTTPS-verbinding maken.">

</trace>
<trace traceType="error" text="Kan geen FTP-verbinding maken.">

</trace>
</rootCause>
</component>
<component name="Controle van netwerkadapter" startDiagnosisTime="09/06/11 14:15:23">

<rootCause name="Detectie van netwerklocatie" status="reject">

<trace traceType="info" text="Internetverbinding thuis gebruiken">

</trace>
</rootCause>
<rootCause name="Identificatie van netwerkadapter" status="reject">

<trace traceType="info" text="Netwerkverbinding: naam=LAN-verbinding 2, apparaat=Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC #2, mediatype=LAN, submediatype=LAN">

</trace>
<trace traceType="info" text="Netwerkverbinding: naam=WAN Connection op F7D2401 v1, apparaat=WAN Connection op F7D2401 v1, mediatype=SHARED ACCESS HOST RAS, submediatype=GEEN">

</trace>
<trace traceType="info" text="Ethernet-verbinding geselecteerd">

</trace>
</rootCause>
<rootCause name="Status van netwerkadapter" status="reject">

<trace traceType="info" text="Status van netwerkverbinding: Verbonden">

</trace>
</rootCause>
</component>
<component name="WinSock-controle" startDiagnosisTime="09/06/11 14:15:23">

<rootCause name="Status van WinSock" status="indeterminate">

<trace traceType="info" text="Alle vermeldingen voor basisserviceproviders zijn aanwezig in de Winsock-catalogus.">

</trace>
<trace traceType="info" text="De providerketens van de Winsock-service zijn geldig.">

</trace>
<trace traceType="info" text="De provider met vermelding MSAFD Tcpip [TCP/IP] heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.">

</trace>
<trace traceType="info" text="De provider met vermelding NOD32 protected [MSAFD Tcpip [TCP/IP]] -> MSAFD Tcpip [TCP/IP] heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.">

</trace>
<trace traceType="info" text="De provider met vermelding MSAFD Tcpip [UDP/IP] heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.">

</trace>
<trace traceType="info" text="De provider met vermelding NOD32 protected [MSAFD Tcpip [UDP/IP]] -> MSAFD Tcpip [UDP/IP] heeft de test voor loopback-communicatie uitgevoerd.">

</trace>
<trace traceType="error" text="De provider met vermelding RSVP UDP Service Provider kan geen eenvoudige loopback-communicatie uitvoeren. Fout -1.">

</trace>
<trace traceType="error" text="De provider met vermelding RSVP TCP Service Provider kan geen eenvoudige loopback-communicatie uitvoeren. Fout -1.">

</trace>
<trace traceType="error" text="Er is een verbindingsprobleem met een basiswinsockprovider.">

</trace>
</rootCause>
</component>
<component name="Controle van draadloos netwerk" startDiagnosisTime="09/06/11 14:15:33">

<rootCause name="Draadloos netwerk - service is uitgeschakeld" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - SSID van gebruiker" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - eerste installatie" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - radio uitgeschakeld" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - buiten bereik" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - hardwareprobleem" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - beginner" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - ad-hoc netwerk" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - niet eerste voorkeur" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - 802.1x ingeschakeld" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - configuratie komt niet overeen" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="Draadloos netwerk - lage signaal/ruis-verhouding (SNR)" status="reject">

</rootCause>
</component>
<component name="Controle van IP-configuratie" startDiagnosisTime="09/06/11 14:15:33">

<rootCause name="Ongeldig IP-adres" status="reject">

<trace traceType="info" text="Geldig IP-adres gedetecteerd: 192.168.2.2">

</trace>
</rootCause>
</component>
<component name="Controle van IP Layer" startDiagnosisTime="09/06/11 14:15:33">

<rootCause name="Beschadigde IP-routingtabel" status="reject">

<trace traceType="info" text="De standaardroute is ongeldig">

</trace>
<trace traceType="info" text="De loopback-route is ongeldig">

</trace>
<trace traceType="info" text="De lokale host-route is ongeldig">

</trace>
<trace traceType="info" text="De lokale subnet-route is ongeldig">

</trace>
</rootCause>
<rootCause name="Ongeldige vermeldingen in ARP-cache" status="reject">

<trace traceType="action" text="De ARP-cache is leeggemaakt">

</trace>
</rootCause>
</component>
<component name="Controle van gateway" startDiagnosisTime="09/06/11 14:15:33">

<rootCause name="Gateway" status="indeterminate">

<trace traceType="info" text="De volgende proxyconfiguratie wordt door IE gebruikt:
Instellingen van automatische detectie:Ingeschakeld
Script voor automatische configuratie:
Proxyserver:
Lijst geen proxy:
">

</trace>
<trace traceType="info" text="De proxyinstellingen kunnen niet via het mechanisme voor automatische proxyconfiguratie worden opgehaald">

</trace>
<trace traceType="info" text="Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld:
192.168.2.1">

</trace>
<trace traceType="info" text="Deze computer heeft de volgende IP-addres(sen):
192.168.2.2">

</trace>
<trace traceType="info" text="De standaardgateway bevindt zich in hetzelfde subnet als deze computer">

</trace>
<trace traceType="info" text="De vermelding voor de standaardgateway is een geldig unicast-adres">

</trace>
<trace traceType="info" text="Het adres van de standaardgateway is omgezet via ARP na 1 poging(en)">

</trace>
<trace traceType="info" text="De standaardgateway is bereikt via ICMP Ping na 1 poging(en)">

</trace>
<trace traceType="warn" text="De naam van de host Microsoft Corporation: Software, Smartphones, Online, Games, Cloud Computing, IT Business Technology, Downloads kan niet worden omgezet (foutcode 0x2afc). Dit kan een gateway- of DNS-probleem zijn">

</trace>
<trace traceType="action" text="Automatische reparatie: IP-adres vernieuwen">

</trace>
<trace traceType="action" text="Huidige IP-adres vrijgeven...">

</trace>
<trace traceType="action" text="Vrijgeven van huidige IP-adres is voltooid">

</trace>
<trace traceType="action" text="IP-adres vernieuwen...">

</trace>
<trace traceType="action" text="Het vernieuwen van het huidige IP-adres is geslaagd">

</trace>
<trace traceType="info" text="Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld:
192.168.2.1">

</trace>
<trace traceType="info" text="Deze computer heeft de volgende IP-addres(sen):
192.168.2.2">

</trace>
<trace traceType="info" text="De standaardgateway bevindt zich in hetzelfde subnet als deze computer">

</trace>
<trace traceType="info" text="De vermelding voor de standaardgateway is een geldig unicast-adres">

</trace>
<trace traceType="info" text="Het adres van de standaardgateway is omgezet via ARP na 1 poging(en)">

</trace>
<trace traceType="info" text="De standaardgateway is bereikt via ICMP Ping na 2 poging(en)">

</trace>
<trace traceType="warn" text="De naam van de host Microsoft Corporation: Software, Smartphones, Online, Games, Cloud Computing, IT Business Technology, Downloads kan niet worden omgezet (foutcode 0x2afc). Dit kan een gateway- of DNS-probleem zijn">

</trace>
<trace traceType="action" text="Automatische reparatie: Netwerkverbinding opnieuw instellen">

</trace>
<trace traceType="action" text="Netwerkadapter uitschakelen">

</trace>
<trace traceType="action" text="Netwerkadapter inschakelen">

</trace>
<trace traceType="info" text="Networkadapter is ingeschakeld">

</trace>
<trace traceType="info" text="Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld:
192.168.2.1">

</trace>
<trace traceType="info" text="Deze computer heeft de volgende IP-addres(sen):
192.168.2.2">

</trace>
<trace traceType="info" text="De standaardgateway bevindt zich in hetzelfde subnet als deze computer">

</trace>
<trace traceType="info" text="De vermelding voor de standaardgateway is een geldig unicast-adres">

</trace>
<trace traceType="info" text="Het adres van de standaardgateway is omgezet via ARP na 1 poging(en)">

</trace>
<trace traceType="info" text="De standaardgateway is bereikt via ICMP Ping na 1 poging(en)">

</trace>
<trace traceType="warn" text="De naam van de host Microsoft Corporation: Software, Smartphones, Online, Games, Cloud Computing, IT Business Technology, Downloads kan niet worden omgezet (foutcode 0x2afc). Dit kan een gateway- of DNS-probleem zijn">

</trace>
<trace traceType="action" text="Handmatige reparatie: Modem opnieuw opstarten">

</trace>
<trace traceType="info" text="Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld:
192.168.2.1">

</trace>
<trace traceType="info" text="Deze computer heeft de volgende IP-addres(sen):
192.168.2.2">

</trace>
<trace traceType="info" text="De standaardgateway bevindt zich in hetzelfde subnet als deze computer">

</trace>
<trace traceType="info" text="De vermelding voor de standaardgateway is een geldig unicast-adres">

</trace>
<trace traceType="info" text="Het adres van de standaardgateway is omgezet via ARP na 1 poging(en)">

</trace>
<trace traceType="info" text="De standaardgateway is bereikt via ICMP Ping na 1 poging(en)">

</trace>
<trace traceType="warn" text="De naam van de host Microsoft Corporation: Software, Smartphones, Online, Games, Cloud Computing, IT Business Technology, Downloads kan niet worden omgezet (foutcode 0x2afc). Dit kan een gateway- of DNS-probleem zijn">

</trace>
<trace traceType="info" text="Wachten totdat de modem/router stabiliseert">

</trace>
<trace traceType="action" text="Automatische reparatie: IP-adres vernieuwen">

</trace>
<trace traceType="action" text="Huidige IP-adres vrijgeven...">

</trace>
<trace traceType="action" text="Vrijgeven van huidige IP-adres is voltooid">

</trace>
<trace traceType="action" text="IP-adres vernieuwen...">

</trace>
<trace traceType="action" text="Het vernieuwen van het huidige IP-adres is geslaagd">

</trace>
<trace traceType="info" text="Op deze computer zijn de volgende vermeldingen voor standaardgateway ingesteld:
192.168.2.1">

</trace>
<trace traceType="info" text="Deze computer heeft de volgende IP-addres(sen):
192.168.2.2">

</trace>
<trace traceType="info" text="De standaardgateway bevindt zich in hetzelfde subnet als deze computer">

</trace>
<trace traceType="info" text="De vermelding voor de standaardgateway is een geldig unicast-adres">

</trace>
<trace traceType="info" text="Het adres van de standaardgateway is omgezet via ARP na 1 poging(en)">

</trace>
<trace traceType="info" text="De standaardgateway is bereikt via ICMP Ping na 2 poging(en)">

</trace>
<trace traceType="warn" text="De naam van de host Microsoft Corporation: Software, Smartphones, Online, Games, Cloud Computing, IT Business Technology, Downloads kan niet worden omgezet (foutcode 0x2afc). Dit kan een gateway- of DNS-probleem zijn">

</trace>
</rootCause>
</component>
<component name="Controle van DNS-client" startDiagnosisTime="09/06/11 14:22:28">

<rootCause name="DNS - geen scenario voor thuisgebruikers" status="reject">

<trace traceType="info" text="Webproxy gebruiken: nee">

</trace>
<trace traceType="info" text="Omzetten van naam voor (Microsoft Corporation: Software, Smartphones, Online, Games, Cloud Computing, IT Business Technology, Downloads) geslaagd: nee">

</trace>
<trace traceType="warn" text="WinSock NSP niet herkend: mdnsNSP">

</trace>
<trace traceType="warn" text="WinSock NSP niet herkend: Bluetooth-naamruimte">

</trace>
</rootCause>
<rootCause name="Geen DNS-servers" status="reject">

</rootCause>
<rootCause name="DNS mislukt" status="confirm">

<trace traceType="info" text="Query [www.microsoft.com] voor DNS-server 192.168.2.1, (type = 0x1, opties = 0x10e8) retourneert 0x5b4">

</trace>
<trace traceType="action" text="Automatische reparatie: IP-adres vernieuwen">

</trace>
<trace traceType="action" text="Huidige IP-adres vrijgeven...">

</trace>
<trace traceType="action" text="Vrijgeven van huidige IP-adres is voltooid">

</trace>
<trace traceType="action" text="IP-adres vernieuwen...">

</trace>
<trace traceType="action" text="Het vernieuwen van het huidige IP-adres is geslaagd">

</trace>
<trace traceType="info" text="Query [www.microsoft.com] voor DNS-server 192.168.2.1, (type = 0x1, opties = 0x10e8) retourneert 0x5b4">

</trace>
<trace traceType="info" text="Gebruiker verwijzen naar ondersteuningsnummer">

</trace>
</rootCause>
</component>
</xpnetdiag>
 
probeer het volgende eens dit is een trucje die wel eens wil helpen.

Ga naar apparatenbeheer, klik je netwerkkaart aan, daarna rechtse klik op deze en verwijder je netwerkkaart . (Installatie ongedaan maken). Haal hem dus software-matig weg.
Sluit je pc geheel af en herstart deze en met het herstarten zal je netwerkkaart aangezien worden als nieuwe hardware met gevolg dat deze dan ook geinstalleerdt wordt..


Na een volledige installatie heb je een verse frisse netwerkkaart, met standaard instellingen.
Ip nummer staat op automatisch ontvangen.

Doet hij het nu wel?

Soms moet je na de installatie van je netwerkkaart (nu dus) je complete verbinding resetten.
Sluit je pc af, en maak de router en de modem spanningsloos.
Wacht ongeveer 1 minuut.
Start eerst de modem op, totdat hij geheel klaar is.
Start nu de router op, en wacht totdat hij weer helemaal online is.
Start daarna pas de pc op.
Nu heb je echt een compleet geresette verbinding.
 
Om je netwerk instellingen te herstellen in Windows zijn ook nog andere manieren.
Voer volgende commando's uit in je shell, met Admin rechten uiteraard.

netsh int ip reset c:\iplog.txt
netsh winsock reset

reboot hierna de pc. Let wel dat alle netwerkinstellingen terug naar default staan achteraf. Je kan evenuteel ook het log bestand nakijken naar aangepaste values etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan