Ford-bestuurders zullen in de toekomst hun favoriete websites in de auto kunnen beluisteren. De Amerikaanse autobouwer gaat het internet in zijn voertuigen introduceren, zo is bekendgemaakt tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas.
Om de bestuurder zo weinig mogelijk uit zijn concentratie te halen, zullen de functies met de stem geactiveerd kunnen worden, of via een touchscreen. De webberichten, bijvoorbeeld twitterberichten of RSS-feeds, zullen ook "voorgelezen" worden, zodat de bestuurder zijn handen aan het stuur en zijn ogen op de weg kan houden.
Het gaat om een uitbreiding van het bestaande "Sync"-project dat Ford twee jaar geleden lanceerde in samenwerking met Microsoft. Via dat systeem is momenteel informatie beschikbaar over het verkeer en de wagen.
Een miljoen Fords zijn ondertussen met Sync uitgerust. Ford denkt de technologie tegen 2015 in 80 procent van zijn voertuigen te introduceren.
Bron: iHLN
Om de bestuurder zo weinig mogelijk uit zijn concentratie te halen, zullen de functies met de stem geactiveerd kunnen worden, of via een touchscreen. De webberichten, bijvoorbeeld twitterberichten of RSS-feeds, zullen ook "voorgelezen" worden, zodat de bestuurder zijn handen aan het stuur en zijn ogen op de weg kan houden.
Het gaat om een uitbreiding van het bestaande "Sync"-project dat Ford twee jaar geleden lanceerde in samenwerking met Microsoft. Via dat systeem is momenteel informatie beschikbaar over het verkeer en de wagen.
Een miljoen Fords zijn ondertussen met Sync uitgerust. Ford denkt de technologie tegen 2015 in 80 procent van zijn voertuigen te introduceren.
Bron: iHLN