Internet Explorer - Avast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Eigenlijk post ik hier geen vraag, maar eerder een tip ... ;)

Reeds meerdere maanden worstelen tal van Avast-gebruikers met het gegeven dat Internet Explorer niet meer werkt wanneer deze anti-virus wordt gebruikt. Het probleem is geen "alleenstaand geval" want zowat alle forums worden er momenteel mee overspoeld ... een mooi voorbeeld is dit topic.


52effffb91d03-IE.avast.jpg



52f0001f5ed6c-IE.avast2.jpg



Voor mij was dit niet meteen een probleem van "levensbelang", aangezien ik Internet Explorer beschouw als mijn reservewiel. Ik heb hem "on board" om een andere (lees: goede, betere en veiligere) browser te downloaden en hoop hem dan ook verder niet meer nodig te hebben. Maar, desalniettemin heb ik ook graag mijn reservewiel "gebruiksklaar" voor het geval van "je-weet-maar-nooit" ... ;)

Bij mij had het uitschakelen van de invoegtoepassingen helaas geen positief effect, enkel het installeren van een oudere versie hielp, waarbij ik dan weer de automatische updatefunctie uitschakelde ... zo kreeg ik Internet Explorer (10 en 11) weer werkend onder Windows 7.

Via een draadloze verbinding was er geen enkel probleem, maar het liep hier fout via een bekabelde verbinding ... en dan nog niet altijd en overal: getest op meerdere locaties.

Nu werken alle IE-versies hier ook, zelfs met een bekabelde verbinding en met de recentste versie van Avast.

Welke stappen heb ik gevolgd ?

Om te beginnen heb ik de internetverbinding verbroken.

Nadien opende ik Internet Explorer en klikte ik op het tandwieltje rechts bovenaan: dan koos ik voor "Internetopties" in het menu.


52f0008628202-IE.avast3.jpg



In het scherm dat zich opent navigeerde ik naar "Verbindingen" en klikte ik onderaan op "LAN-instellingen".


52f000f527c0f-IE.avast4.jpg



Er opent zich een ander scherm "LAN-instellingen", in dit scherm heb ik het vinkje weggehaald bij "Instellingen automatisch detecteren".


52f0026323cbd-IE.avast5.jpg



En toen deed Internet Explorer het weer met een bekabelde verbinding:


52f002c1df1f4-IE.avast6.jpg



Hopelijk hebben jullie wat aan deze oplossing en werkt deze bij jullie ook ... succes !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan