Status
Niet open voor verdere reacties.
wie kan me helpen,

een vriend van mij had een trojan virus weet alleen de naam niet meer,

hij kwam er achter dat internet explorer niet meer opstart je ziet heel snel dat hij wilt starten en poef weg,

wie zou mij kunnen helpen om dit probleem te verhelpen. dit is wat de oorzaak was
C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5 dit gaf malwarebytes aan en verwijderd,

ik hoop dat dit nog op te lossen is. andere browser werkt wel chrome, internet explorer moet werken zijn moeder werkt graag met die,
update vergeten te zeggen besturingssysteem is windows 7 x64

alvast bedankt
 
je heb dus al een scan gedaan met malwarebijtes , heb je deze dan ook alle besmettingen laten verwijderen .!
dat je een vermelding krijgt naar de IE5 terwijl de IE10 in gebruik is !
verwijder de tijdelijke internet bestanden en reset de explorer via de internet opties "geavanceerd " opnieuw instellen
 
zorg er tevens voor dat de pc up to date is met alles ....
een scan met je antivirus scanner is tevens ook aan te bevelen ...
via het configuratiescherm "programma's en onderdelen "
de optie links " windows onderdelen in en uitschakelen selecteren en daar controleren of de IE10 aangevinkt is .....indien dit niet zo is doe je dit dan ook **vergeet niet te bevestigen met ok

Bekijk bijlage 10602
 
kijk eens bij programma's en onderdelen " geinstalleerde updates" indien deze hier niet tussen staat dien je deze opnieuw te installeren ....
start dan eens de update functie op !
plaats effe ook een print screen waar dat bevestigd kan worden of de IE10 wel aanwezig is zoals je beweerd !

open daar voor de ie brouwser en klik op het tandwieltje " kies over Internet Explorer"
Bekijk bijlage 10604
 
ook dat wilt niet dat had ik ook al geprobeerd, -m-
en zelfs verwijderen wilt niet als ik probeerde te installeerde dat zij die dat ik nieuwere versie had.

zo staat het erbij

Ashampoo_Snap_2013.05.15_18h25m31s_007_.png
 
1.
Voer eerst een Update uit van Mbam Malwarebytes en laat die nog eens een snelle scan uitvoeren. Voeg in je volgend antwoord het logbestand en het logbestand van vorige scan.

2.

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Sluit alle openstaande vensters. !!!
Vista en Windows 7 en windows 8 gebruikers: Om AdwCleaner rechtsklik op het icoontje en kies voor "Uitvoeren als administrator".

Klik vervolgens op Verwijderen.

adwcleaner_verwijderen_zps1c155779.jpg


Klik bij AdwCleaner – Information op OK
Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK



Bij het uitvoeren van AdwCleaner verdwijnen de snelkoppelingen op het bureaublad: Dit is normaal.
Na het scannen zal de computer heropgestart worden, en verschijnt kladblok , met als inhoud het resultaat van de scan.
Voeg in een nieuw antwoord de inhoud van de scan, of voeg het kladblokbestand als bijlage bij je antwoord.

3.

HijackThis downloaden en installeren:
Download hier HijackThis naar je bureaublad.



Hoe een scan uitvoeren met HiJackThis:
Ben je gebruiker van Windows XP klik dan op het icoontje van HijackThis waardoor het programma zal gestart worden.
Klik onderaan op Main menu en haal het vinkje weg bij Do not show this window when I start HijackThis.
Vervolgens verschijnt het menu.
Klik vervolgens op Do a system scan and save a logfile
Als HijackThis klaar is met de scan zal automatisch kladblok geopend worden met de inhoud van het logje.
Sla het logje op als type alle bestanden.
Het logje zal hiermee bewaard worden op je computer.
Voeg het logje als bijlage in je bericht, of selecteer gans de inhoud van het logje, en kopieer en plak deze in je bericht.

Ben je gebruiker van Windows Vista , Windows7 of Windows8 , dient HijackThis uitgevoerd worden als administrator.
Rechtsklik op het Icoontje van HijackThis en kies voor uitvoeren als administrator. en klik dan op scan

Plaats in een nieuw antwoord het logbestand van AdwCleaner en Hijackthis ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan