Status
Niet open voor verdere reacties.
ik probeer reeds op verschillende manieren om de w10 upgrade te doen op een laptop met w7 home 64 bit op. Het is een legale versie en toch geeft na downloaden, installeren bij 12% Windows de fout code 8007002C . Is er iemand die hier een oplossing voor heeft ? Het is voor het eerst dat ik de w10 niet geïnstalleerd krijg. Graag hulp. Dank Suzy
 
w10

w10

Probeer het hier eens mee, zie bijlage
Beste Lana, heb ik al gedaan, ook inC:\Windows\SoftwareDistribution\Downloads , die map verwijderd en terug geprobeerd, zelfde resultaat.
De map Windows Bt verwijderd, geen oplossing, zo nog een paar middeltjes maar geen verandering van instellingen, steeds gaat hij terug naar de vorige versie.
Toch dank dat je wil helpen. Suzy
 
indien je al het mogelijke al gedaan heb en je wilt perse naar de Windows 10 dan beveel ik je aan om eerst het huidige systeem naar de fabrieksinstelling te zetten of op zijn minst eerst na te gaan of het huidige systeem hoe dan ook zonder systeemfouten is !

start daarom dus een opdrachtprompt (administrator ) op en geef de opdracht " sfc /scannow " (zonder haakjes ) **vermeld de uitslag van deze scannow.
 
Beste Lana, heb ik al gedaan, ook inC:\Windows\SoftwareDistribution\Downloads , die map verwijderd en terug geprobeerd, zelfde resultaat.
De map Windows Bt verwijderd, geen oplossing, zo nog een paar middeltjes maar geen verandering van instellingen, steeds gaat hij terug naar de vorige versie.
Toch dank dat je wil helpen. Suzy


Installeer en draai dit programma eens : http://www.pctuts.be/systeem-tools/download-116-windows-repair-3-8-2-a.html
Ga naar het Tabblad Repairs en klik op de button Open Repairs.
Zet daarna een vinkje bij optie 17 Repair Windows Update.

repair.png
 
indien je al het mogelijke al gedaan heb en je wilt perse naar de Windows 10 dan beveel ik je aan om eerst het huidige systeem naar de fabrieksinstelling te zetten of op zijn minst eerst na te gaan of het huidige systeem hoe dan ook zonder systeemfouten is !

start daarom dus een opdrachtprompt (administrator ) op en geef de opdracht " sfc /scannow " (zonder haakjes ) **vermeld de uitslag van deze scannow.

hier het resultaat van de scan
Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.

Kan je daar iets mee Qtex?
 
das mooi om te horen ...dat er geen schendingen van de integriteit gevonden werden ...doch probeer eerst het advies eens van Lana ...mocht het niet geholpen hebben dan gaan we een dism.exe opstarten via de opdrachtprompt
 
windows 10 upgrade

windows 10 upgrade

Hallo, ik had een tijdje geleden een laptop om te upgraden, toen is mij de tool Windows repair van Tweaking aangeraden om te proberen via deze tool, nu heb ik de laptop terug en de tool laten werken, maar hij blijft weigeren op te installeren, de persoon heeft sommige programma's nodig en mogen er niet af, dus van een herinstallatie is geen sprake, is er iemand die me nog raad kan geven ? De laptop zou tegen het einde van de week terug in orde moeten zijn. Help aub. Suzy
 
ik heb dit bericht verplaatst naar je eerder topic ... we gaan hier dus verder..

in het kort kun je Windows Repair niet gestart krijgen omdat je deze niet krijgt geinstalleerd !
klik eens met rechts op deze setup.exe van Windows Repair en kies uitvoeren als administrator ... lukt het dan nog niet is er waarschijnlijk een besmetting de oorzaak hier van !
 
Qtex, die tool werkte wel maar de installatie van windows 10 blijft uit, ik ben momenteel die laptop nog eens via usb stick met de microsoft tool aan het proberen, nu is hij al van deze middag naar updates aan het zoeken.
De laptop is een Acer aspire 7738 met Windows 7 Home premium op , 64 bit en 4 Gb . Suzy
 
dan had ik u verkeerd begrepen ..!
je dient de files op de stick te kopieren naar een zelf aangemaakte map op het bureaublad ...
geef deze de naam " upgrade win10 "
open deze map en klik op de setup.exe om de upgrade te starten ...

*stop dus het zoeken naar updates ...(best dat je tijdens de upgrade zelf dit niet laat doen ) doe de updates pas als de upgrade gedaan is !
m.a.w. stop het tool en herstart deze daarna zonder dat je laat zoeken naar updates (dit zoeken naar updates vertraagt het upgraden alleen maar !)
 
Ja hallo, hier ben ik terug, drivers allemaal geupdate, 3 uur met een microsoft medewerker aan de lijn gehangen (die de pc hebben overgenomen en zo geprobeerd) met resultaat dat nog steeds naar vorige versie wordt teruggegaan, dus geen windows 10 op laptop Acer, Aspire 7738 , Qtex of iemand anders hebben jullie nog een mogelijkheid ? Suzy
 
jouw laptop is niet opgenomen in de lijst van de ondersteunende modellen ...die dus eerder wel geschikt zijn voor de upgrade naar Windows 10

ook werd voor deze laptop na het uitbrengen van de Windows 7 drivers geen drivers meer uitgebracht ....

heb je de upgrade gestart zoals ik je eerder meedeelde ..
als het zo niet lukte en het lukte je tevens ook niet met behulp van een Microsoft medewerker dan vrees ik er voor ....

betreft het een OEM licentie kun je ook een gehele verse installatie doen vanaf het opstarten van de dvd of usb stick maar zal je ook hier nadien contact met een Microsoft medewerker moeten opnemen om deze te activeren ... en mogelijk dat ze dit dan ook doen maar de kans bestaat ook dat men dit dus niet doet omwille dat dit systeem dus niet voorkomt in de lijst van de ondersteunende modellen .... ik zou zeggen zorg eerst dat je veilig staat en maak je een systeemkopie aan met de daar bijhorende opstart cd ( systeemkopieherstel cd ) zodat indien de Windows 10 niet geactiveerd word je deze image kunt terug plaatsen ...

**er zijn ook systemen die niet in de lijst voor komen die dus wel een upgrade hebben kunnen doen ... maar deze systemen onder vinden dan voornamelijk problemen met het vinden van de juiste drivers ... en dit omwille dat er na de Win7 dus geen drivers meer werden uitgebracht ... deze dienen dus op de site van Acer zelf de Win7 drivers op te halen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan