Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een D-link camera met UTP kabel aangesloten op mijn tp-link router die op zijn beurt is aangesloten via een switch met de telenet modem. ik verbind mijn pc via wifi met de tp link router. Als ik het bijgeleverde programma van de camera draai vind hij de camera niet. als ik inlog op de Tp-link router zie ik het IP adres van de camera niet staan. Kan iemand mij helpen?
 
er van uitgaande dat je over de nieuwste Telenet Modem/Router beschikt namelijk de docsis 3.0 denk ik dat je hier de fout maakt dat de tp link router niet gelinkt is aan hetzelfde IP adres van de Telenet modem/router.
 
ik begrijp niet waarom jij de tp link router wenst te gebruiken als deze van Telenet er al aanwezig is ....immers is de Docsis 3 een moden + router .
 
aangezien je nu in feite gebruikt maakt van 2 routers loop je tegen verbindings problemen aan ..en denk dan ook dat Ddragon80 en Lana je hier wellicht verder mee kunnen helpen ...
 
Daar gaan veel winkels de fout in die routers verkopen. Bij gebrek aan kennis vooral. Wil je in de eerste plaats je draadloos netwerkverkeer verbeteren en heb je al een router, dan heb je geen wireless router nodig maar een wireless access point (zonder router).
Afhankelijk hoe al de apparaten draadloos en/of bedraad aangesloten zijn, gaat dit de mogelijkheden beinvloeden. Een (NAT) router is een soort buffer tussen 2 netwerken, waarbij netwerkverkeer in een enkele richting volledig zichtbaar is. Maw, sluit je apparaten op je modem/router aan via UTP, kunnen deze niet praten met een draadloos apparaat welke draadloos verbonden is met de draadloze router. Apparaten draadloos verbonden aan de draadloze router, kunnen dan wel praten met apparaten die bedraad zijn verbonden aan de modem/router.

Afhankelijk van jouw setup, gaat dit van toepassing zijn of niet. Sowieso is in een extra draadloze router geen beste oplossing wanneer je netwerk via een router verbonden is met het internet.
 
Zo een camera is een netwerk apparaat .En het is dan nog eens een bekabelde camera , dus snap ik niet waarom je een tweede router nodig hebt.
Je moet je aanmelden bij windows met het administrators account , met de nadruk op administratorsaccount en niet met een gebruikersaccount met administratorsrechten.
Met dit account installeer je eerst de software . Pas als de software geïnstalleerd is ga je de camera aansluiten op één van de netwerkaansluitingen van de telenet router als het er eentje is modem/router in één .
Via configuratiescherm > Apparaten en printers ga je dan een nieuw apparaat toevoegen en laat windows zoeken naar de camera.
En als de software met de juiste gebruikersrechten en op de juiste wijze geinstalleerd is zal windows een nieuw netwerkapparaat (je camera) vinden en zal deze een IP adres toegewezen krijgen. Eigenlijk is het identiek dezelfde werkwijze als een netwerkprinter installeren.
 
Er is geen draadloze ontvangst genoeg met de telenet router. Dus daarom heb ik een extra router geplaatst omdat ik met deze wel overal wifi bereik heb.

Dan schakel je gewoon de ingebouwde draadloze router uit en sluit je een door jou aangekochte router aan op één van de poorten van de modem. De ingebouwde draadloze router kun je uitschakelen via mijn telenet.
Of je laat je modem door telenet op een andere plaats zetten in de woning waar je altijd wifi bereik hebt wat wel niet gratis zal zijn als telenet dit zal moeten komen uitvoeren.
 
Dan schakel je gewoon de ingebouwde draadloze router uit en sluit je een door jou aangekochte router aan op één van de poorten van de modem. De ingebouwde draadloze router kun je uitschakelen via mijn telenet.
Of je laat je modem door telenet op een andere plaats zetten in de woning waar je altijd wifi bereik hebt wat wel niet gratis zal zijn als telenet dit zal moeten komen uitvoeren.

Hierbij refereer ik naar post #7. Je hebt al een router, er is geen 2de router nodig. Dit zorgt voor NAT problemen tussen apparaten (wanneer com vereist is).
 
Zo een camera is een netwerk apparaat .En het is dan nog eens een bekabelde camera , dus snap ik niet waarom je een tweede router nodig hebt.
Je moet je aanmelden bij windows met het administrators account , met de nadruk op administratorsaccount en niet met een gebruikersaccount met administratorsrechten.
Met dit account installeer je eerst de software . Pas als de software geïnstalleerd is ga je de camera aansluiten op één van de netwerkaansluitingen van de telenet router als het er eentje is modem/router in één .
Via configuratiescherm > Apparaten en printers ga je dan een nieuw apparaat toevoegen en laat windows zoeken naar de camera.
En als de software met de juiste gebruikersrechten en op de juiste wijze geinstalleerd is zal windows een nieuw netwerkapparaat (je camera) vinden en zal deze een IP adres toegewezen krijgen. Eigenlijk is het identiek dezelfde werkwijze als een netwerkprinter installeren.

Er is totaal geen verschil tussen het Windows "Administrator" acount en een ander account met administrator rechten. Beide accounts zijn identiek op de naam na.

De camera krijgt een IP adres van een router, niet van Windows.
Voor een correct installatie, download dit document: http://www.dlink.com/-/media/Business_Products/DCS/DCS 7010L/Manual/DCS_7010L_Manual_v1_10_EN_UK.pdf
Volg de procedure vanaf pagina 15.
 
Er bestaan wel enkele trukjes om een Access Point situatie te verkrijgen.

Eerst moet je weten welk subnet je telenet router gebruikt. Ik heb zelf zo geen modem/router, dus iemand anders gaat dit moeten bevestigen. Ik neem aan dat dit 192.168.0.0/24 is.

In dit geval stel je je Wireless tp-link router best in met vast IP adres 192.168.0.250.
Je zet de DHCP functionaliteit van je tp-link uit!
Je gebruikt enkel de "LAN" poorten van je router. Normaal gebruik je ook de "Internet" poort. Gebruik deze dus niet, maar enkel de interne "LAN" poorten.

Wanneer je dat allemaal gedaan hebt is je router in theorie een access point.
Je wireless clients gaan hun IP adres dan krijgen van je Telenet modem/router ipv de tp-link router. En je tp-link maakt ook geen gebruik meer van NAT functionaliteit omdat je de "Internet" poort niet gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan