Opgelost instal windows

hallo

ik heb een laptop waar de ssd van is gecrashed , niet meer mogelijk om windows erop te zetten
ik heb een nieuwe gekocht
nu wil ik windows op zetten maar
ik zie de ssd in de bios , word herkend in opstart
als ik de setup windows doorloop zie ik bij keuze van instal schijf niets staan
er word gevraagd voor een stuur programma

wat kan ik daar mee ?

thx
King
 
Oplossing
een mogelijke oplossing:
de zip file uitpakken op een usb stick en in je laptop steken, dus samen met win 10 stick
opstarten met je win 10 stick, tot dat je het scherm krijgt zonder ssd aanwezig:
1723126094598.webp

laad driver, die staat normaal gezien nu op je tweede stick, staan er meerdere op probeer uit.
eens de juiste driver gevonden is kan je verder ....

een andere oplossing is een live-stick maken van Gparted.iso en rufus. dan kan je de ssd initialiseren/formateren. dan moet je...
hallo

is geen nieuwe laptop , is drie jaar een asus probook
normaal dacht ik kan je op een lege ssd een nieuwe windows installeren
niet dus
ik zou zelf even googelen , maar weet niet goed hoe omschrijven ...

grts
 
een mogelijke oplossing:
de zip file uitpakken op een usb stick en in je laptop steken, dus samen met win 10 stick
opstarten met je win 10 stick, tot dat je het scherm krijgt zonder ssd aanwezig:
1723126094598.webp

laad driver, die staat normaal gezien nu op je tweede stick, staan er meerdere op probeer uit.
eens de juiste driver gevonden is kan je verder ....

een andere oplossing is een live-stick maken van Gparted.iso en rufus. dan kan je de ssd initialiseren/formateren. dan moet je uiteraard wel opstarten vanop de rufus stick.



merk-type, cijfers/letters (volledig benaming) of type plaatje zou nuttige info zijn. voorbeeld:

HP EliteDesk 800 G5​

Productnummer: 6xxx8AV
Serienummer: 8CCxxxxXC8


@King Ston Google tip : harde schijf niet gedetecteerd tijdens de installatie van windows 10/11
 
Laatst bewerkt:
Oplossing
@King Ston (reggae of ska liefhebber?) Welke laptop? Merk, model, model nr, weblink, foto typeplaatje....

Sommige (bv Lenovo) gebruiken op sommige modellen een (a-typische) (raid)controller.
Als bovenstaande niet werkt zal er meer doelgericht voor je model gezocht moeten worden.
 
hoi

heb nog eens gezien
maar kan niets selecteren of kiezen
start gewoon op zonder instal sick op foto Asus 1 kan veranderen naar foto Asus maar vind daar niets terug van ACHI enz
mss zou ik daar een Bios flash kunnen doen

als ik de instal stik opstart kom ik tot op foto Asus 2
niets te detecteren alhoewel je wel de ssd in bios foto Asus 1 ziet
 

Bijlagen

  • asus 1.jpg
    asus 1.jpg
    102.5 KB · Weergaven: 44
  • asus 2.jpg
    asus 2.jpg
    53.6 KB · Weergaven: 45
  • asus.jpg
    asus.jpg
    82.2 KB · Weergaven: 41
OK... fijn dat je opmerking #3 nogmaals beaamt... lezen is een kunst.
TS schreef immers duidelijk :
... waar de ssd van is gecrashed , niet meer mogelijk om windows erop te zetten
ik heb een nieuwe gekocht...

Dat je mijn opmerking niet smaakt, dat geldt ook omgekeerd... diverse reacties in uiteenlopende topics tonen dat bezoekers en medewerkers zich ergeren aan de herhaalde, totaal misgeslagen interventies van jouw kant : beter lezen en gerichter reageren met terzake doende opmerkingen zou al een grote stap vooruit zijn.
Ik probeer dan toch nog te reageren met duidelijk ironische en relativerende tussenkomsten, maar zelfs dat voel je niet zo aan...
 
Terug
Bovenaan