Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een compleet kale, nieuwe geassembleerde computer. Daar staat dus niets op. Online kan ik WIN10 pro kopen maar hoe kom ik daar....zonder enig besturingssysteem, programma of webbrowser? Altijd praat iedereen over herinstalleren, updates, upgrade, recovery enz. maar nergens over een nieuwe installatie op een compleet nieuwe computer zonder verbinding naar buiten...!
Hoe krijg ik nu win10 pro daarop geïnstalleerd? Is daar een stappenplan voor?
 
klik; daar dan eens op wijzigen en in het schermpje dat er verschijnt type je Ray
klik vervolgens op namen controleren en bevestig daarna met toepassen en ok .. negeer de vermelding die je krijgt vanuit Windows ..
*mogelijk dat je je systeem dient te herstarten.. kijk daarna of je bestanden op de D partitie kunt benaderen ..
als ook dit je geen resultaat op levert weet ik het ook niet meer aangezien je de bestanden wenst te behouden ..

**begrijp trouwens niet dat je nooit eerder of om de maand een Acronis back-up aanmaakte aangezien je de computer toch beroepsmatig nodig heb ..
 
Ik kan er helaas niet inkomen, Qtex. Ik begrijp het niet. Over dat Acronis....In 2014 heb ik een crash gehad. Een lokale pc-boer heeft dat gerepareerd en er tegelijk (zonder mijn medeweten) het dure Acronis opgezet. Nooit gebruikt want dat was veel te moeilijk,. Ik heb wel een aantal keren met AOMEI gewerkt, veel simpeler, maar helaas staat dat niet standaard aan bij me. Dat gedrag van me moet ik inderdaad gaan wzijgen als de computer weer werkt. Schade door schande , zal ik maar zeggen...
In ieder geval hartelijk dank voor al je werk en tijd. (y). Ik hoop dat het nog goedkomt als ik hem wegbreng.
 
dat hoop ik dan ook voor u .

waag jij je er niet aan om je gebruikersaccount te herstellen via de manier waar ik u eerder naar gelinkt heb ..dan is het beter dat je er een bekwamere persoon naar laat kijken .. ik kan je helaas van hier uit enkel maar meedelen wat je zou kunnen doen , doch werd er géén oplossing aangebracht .

een andere oplossing dan het gebruikersaccount te herstellen is om de niet toegankelijke partitie D te formateren en daarna een professionele recovery tool zoals de Easeus data recovery er op los te laten ..de terug gevonden bestanden op deze geformateerde D partitie dienen dan weer weg geschreven te worden naar een andere schijf ..
**lees het volgende maar eens na.. https://nl.easeus.com/harde-schijf-herstellen/schijf-niet-toegankelijk-toegang-geweigerd.html
 
De rechten van die D drive staan volledig correct. Is niets mis mee. De administrators groep heeft volledige rechten op de root en alle onderliggen objecten. Dat je D drive niet onder "Deze PC" staat, gaat een andere reden hebben. Maar als schijfbeheer deze op die manier weergeeft en je kan de NTFS permissions uitlezen (en deze staan ook nog correct), dan is er geen probleem met die D disk. Open powershell of een command prompt en ga dan eens naar die drive.
 
Kom pas in de discussie na al het voorgaande, maar de toedracht lijkt me nogal duidelijk maar niet hoopgevend. Dat geknoei met de Media Creation Tool terwijl je al een Medium had heeft, zoals hogerop aangegeven, inderdaad de D-partitie beginnen formateren denk ik...
Alle checks nu over die D-partitie zeggen dat die in orde is, dat de toegang voor de Administrator in orde is, etc ...etc... Ik ga ervan uit dat dit dan ook zo is ! Maar ... wat niemand zegt of kan checken is of de bestanden die erop stonden ook nog in de NTFS-tabel van die partitie vermeld staan ! Waarschijnlijk niet ...
Partitie in orde / bestanden staan er misschien nog wel want dat verklaart het signaleren van een groot deel ervan als gebruikt / maar ... geen index, dus geen toegang meer.

Ik weet niet of er software bestaat die een file allocation, een NTFS index kan genereren door het bit-voor-bit lezen van een schijf of partitie. Eerlijk gezegd, ik heb er een hard hoofd in.
 
@PhilipV ik heb er ook mijn bedenkingen bij en twijfel er sterk aan dat zelfs al zou hij eerst deze D partitie formateren dat een professional recovery tool al de data zou kunnen ophalen .. het ergste is dat de TS heeft nagelaten om een image (lees back-up) aan te maken al hoewel er een volwaardige Back-up tool aanwezig is .*
*al was het een back-up van één der vorige maanden !
 
de TS zijn probleemen met de niet toegankelijke partitie D en tevens de verse installatie op de nieuwe geconfigureerde systeem is verholpen door een andere persoon …
kwam er toevallig op uit toen ik effe het PCS forum bezocht .. in bericht 111 van dat topic geeft hij te kennen dat hij door ArtStudio geholpen werd..
*nu zou ik het fijn gevonden hebben dat de TS dit eerder had vermeld .. ook zou ik nu graag geweten hebben wat de oplossing tot deze niet toegankelijke partitie was om deze dus weer toegankelijk te maken .
*het blijkt echter dat de TS hier niet van op de hoogte is en had ik graag van ArtStudio vernomen wat hij diende te doen tot het bekomen van de toegankelijkheid tot de D partitie .
 
de oplossing werd eerder wel door me aangegeven maar de TS heeft geen letter toegewezen aan de ontoegankelijke partitie D hij heeft daar een tegen de naam gewijzigd naar D.. wat natuurlijk niet hetzelfde is als een letter toewijzen .. of hij heeft me verkeerd begrepen of ik ben niet duidelijk genoeg geweest ..

*citaatje van ArtStudio op het PCS Forum "ThePlayer had voorheen (als aangeboden oplossing) de benaming van de partitie aangepast naar D in plaats van de partitie een D-letter toe te wijzen."...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan