Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een compleet kale, nieuwe geassembleerde computer. Daar staat dus niets op. Online kan ik WIN10 pro kopen maar hoe kom ik daar....zonder enig besturingssysteem, programma of webbrowser? Altijd praat iedereen over herinstalleren, updates, upgrade, recovery enz. maar nergens over een nieuwe installatie op een compleet nieuwe computer zonder verbinding naar buiten...!
Hoe krijg ik nu win10 pro daarop geïnstalleerd? Is daar een stappenplan voor?
 
inderdaad dien je nu geen back-up aan te maken .. jij wilt dus nu zeggen dat alhoewel acronis true image al van 2014 op je systeem staat je eigenlijk nog nooit een back-up heb aangemaakt !.. dan begrijp ik al helemaal niet waarom er dan een acronis secure zone ingesteld werd !
heb jij nooit jezelf afgevraagd waarom deze daar aanwezig is !
*ik kan van hier uit niet nagaan of er wellicht een back-up aanwezig is dat kun jij alleen .. dus kijk dat eens na en maak er een printscreen van .
 
Ik vroeg eerder of het zin heeft om de hele C-partitie (incl. Program Files (86) en Program Files) te kopiëren naar een externe HD en terug te plaatsen als het gebruikersaccount is hersteld. Dan behoud ik toch al mijn programma's?
1572717609842.png
 
je vraagt me nu iets waar ik helemaal géén antwoord op kan geven aangezien ik dat zelf nooit heb toegepast .. en je nu een iets gaan voor liegen doe ik niet !
 
Je hebt al heel veel tijd in mij gestoken en dat waardeer ik zeer. In ieder geval heel veel dank daarvoor!

Het probleem zit dus in de D-schijf die niet wordt herkend (incl. Bureaublad). Ik heb geprobeerd Powershell te starten maar ook daar staat het bericht dat de D-schijf niet wordt herkend. Hernoemen naar D heeft dus geen zin gehad.
Ik begrijp nog steeds niet hoe ik door mijn handelen met WIN10 pro op een USB zetten een complete interne HD onzichtbaar heb gemaakt....

En ik wil geen programma's kwijtraken dus er is dan geen oplossing voor het probleem. Ik ben hoe dan ook alles kwijt....
 
je zegt D schijf en daar vergis jij je weer in dit is je D partitie op schijf 0
maar je heb deze nu toch een letter toegewezen en nog steeds is deze partitie het probleem ..
zie jij deze vermeld staan via de verkenner nu deze een letter heeft gekregen .
indien zo klik je deze eens met rechts aan en kies eigenschappen ...vermeld wat daar aangegeven word !
ook wil ik graag te zien krijgen wat er via schijfbeheer vermeld word bij de D partitie.
 
Logisch dat ik me vergis. Ik heb te weinig kennis van de materie
Hier is een beeld van de verkenner: géén D. Er staat nu telkens Deze pc i.p.v. gewoon: Bureaublad als locatie. Geen idee waar dat vandaan komt.
1572721004274.png


Sorry...waar staat schijfbeheer ook alweer...? Ik kan het niet vinden.
 
rechts klik op snelle toegang en selecteer opties .. kies vervolgens om de verkenner te openen in deze pc .. klik op toepassen en ok en heropen de verkenner nu
 
Ik begrijp nog steeds niet hoe ik door mijn handelen met WIN10 pro op een USB zetten een complete interne HD onzichtbaar heb gemaakt....

de fout dat jij gemaakt heb is dat jij al een iso had en dat je deze op een usb stick wilde zetten via het Media Creation Tool .. zodoende heb jij dan het MCTool gestart en heeft deze vervolgens de D partitie willen formateren om alsnog daar je een Windows 10 op te zetten ..althans heb ik dit vermoeden *op zeker moment heb jij dan dit onderbroken waardoor nu de D partitie ontoegankelijk is geworden .. wel indien je of via de verkenner of via schijfbeheer deze D partitie vermeld zie staan dan klik je deze met rechts aan .. je kiest eigenschappen >tap extra en je klikt op controleren > zet de 2 vinkjes aan voor een mogelijk herstel van mogelijke fouten ..
 
1.
1572725600412.png


2.
1572725690418.png


3.
1572725773989.png


Controleren geeft geen resultaat. Ik zie ook geen mogelijkheid om 2 vinkjes te plaatsen.

Ik word er moedeloos van...!

Schijfbeheer ziet die schijf echter wel en de aanwijzingen Gebruikt en Beschikbaar kloppen ook. De data bestaan dus wel! Maar hoe krijg je die zichtbaar?
1572726224443.png
 
de 2 vinkjes kon je pas aanvinken indien er bij de controle fouten werden vast gesteld ..was iets te voorbarig ..
aangezien er géén fouten zijn heeft het wel degelijk met je gebruikers account te maken .
 
Ashampoo_Snap_zaterdag 2 november 2019_21h47m16s_006_.jpg

klik eens verder op beveiliging ..
als gebruiker zou je daar vervolgens mapinhoud weergeven , lezen en schrijven aangevinkt moeten hebben .
als administrator staan alle vinkjes aan behalve bij speciale machtigingen .
ook onder systeem staat alles aangevinkt behalve speciale machtigingen .
onder geverifieerde gebruikers staan alles aan behalve het volledig beheer en de speciale machtigingen ..
dit ter vergelijking .
 
ok klik nu verder op geavanceerd en vermeld hier eens wie daar als eigenaar vermeld staat .. mogelijk dat hier een wijziging dient te gebeuren .
*ik heb meerdere schijven en partities in deze Desktop zitten en enkel de C heeft de trustedinstaller als eigenaar ..
op al de overige schijven en partities staat de administrator (ik dus ) als eigenaar vermeld .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan