Status
Niet open voor verdere reacties.

mMum

Steunend lid
Vip Lid
Ik zet vanavond nietsvermoedend mijn pc aan, klik op ja voor het updaten van Adobe Reader en tot mijn ontzetting zie ik in de taakbalk ineens alleen het PDF icoontje. Wat nog veel erger was, is dat ik niets meer kon openen omdat alles ineens geopend moest worden met pdf wat natuurlijk niet gaat. Mijn eerste gedachte was, ik doe een systeemherstel, maar dat werkte dus ook niet meer. Nadat ik mijn pc weer opgestart had (je weet maar nooit) kreeg ik een enorm aantal meldingen dat er van alles niet meer kon, bijv. rundll.exe etc. Na van alles opgezocht te hebben op een andere pc, en een aantal oplossingen geprobeerd wat op niets uit liep, heb ik van ellende besloten om eens te kijken wat er gebeurde als ik Adobe Reader gewoon via het configuratiescherm verwijderde. Als een wonder was alles weer normaal. Maar ja, een mens wil toch ook pdf's kunnen lezen, dus ik dacht, kom op installeer Adobe Reader maar weer. En helaas, alles was weer een adobe bestand.
Weet iemand misschien de oplossing hiervoor, want ik ben een beetje uitgeput wat oplossingen betreft. Ik ben dankbaar voor al het meedenken. Helaas moet ik vanwege gezondheidsproblemen nu stoppen met werken aan mijn PC maar morgen hebben alle reacties mijn volle aandacht.
Bij voorbaat mijn hartelijke dank!
 
Voor mij een onbekend probleem. Misschien dat er in het register vreemde sleutels staan die de bestandskoppeling met Reader associeren zodra dit geinstalleerd is.
Gewoon eens proberen. Adobe Reader verwijderen, register opschonen met CCleaner en Adobe weer installeren en kijken of het opgelost is.
 
Dank jullie voor de snelle reacties. Bij Adobe heb ik gelezen dat zij het probleem wel kennen, sterker nog ze hebben een tijd terug een fix gemaakt. Ik volg alle suggesties voor updates, dus die zou ik hebben moeten gehad. Ik ben blijkbaar niet de enige die dit probleem heeft, want toen ik googlede vond ik meerdere personen met dit euvel.
Ik heb Adobe al verwijderd maar dat loste het probleem niet op.
Ik zal CCleaner er eerst maar eens over doen en dan kijken wat er gebeurt. Een virusscan kant nooit kwaad, dus die ga ik ook proberen.
Nu maar hopen dat dit de oplossing is.
 
Dank je, maar dat had ik inderdaad al gedaan. Maar gelukkig ziet het er nadat ik alle aanbevelingen heb opgevolgd, nog steeds goed uit.
Dank jullie allemaal, heel hartelijk!
 
Ik heb eerst dat hele verhaal van Adobe geprobeerd, maar dat werkte dus niet.
Daarna heb ik eerst Adobe verwijderd via het conf. scherm. Toen was alles weer in orde, alleen kon ik dus geen pdf meer lezen. Weer Adobe geïnstalleerd, weer fout dus.
Adobe weer verwijderd. Toen heb ik Ccleaner laten zoeken in het register en inderdaad zaten daar fouten van Adobe. Na de fix van CCleaner weer Adobe geïnstalleerd, dat was toen ok. Voor alle zekerheid ook de aangeraden scan uitgevoerd, die vond nog wat kleine dingetjes. Nu draait alles weer als een zonnetje. Wat een enorme opluchting is, want ik kreeg het even goed benauwd.
Nogmaals hartelijk bedankt voor het meedenken :)
 
Fijn dat je dit toch nog even laat weten.
Waarschijnlijk was het dus een foute sleutel in het register.

Deze gaat in mijn database met oplossingen voor als de vraag nog eens komt.
 
Ja precies. Als Adobe hier een fix voor uitbrengt zou je mogen verwachten dat dit helpt. Maar misschien was deze fix voor een ander klein probleempje ?

Ook wel vreemd is dat de un-installer van Adobe zelf het register niet aanpast. Maar misschien was dit een samenloop van omstandigheden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan