IndexerVolumeGuid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Door Windows 8.1 werd mij aangeraden een geheugen stick met een Exel bestand door de pc te laten laten herstellen. Dat heb ik gedaan en nu heb ik er een bestand op staan met de naam IndexerVolumeGuid, waar ik niets mee kan aanvangen. Ik wil mijn gegeven graag weer in Exel er op hebben.

Wie helpt mij?

Loekio
 
dus je heb een usb stick waarop een excel bestand werd neergezet ...
bij het aansluiten van deze stick aan de pc (Windows8.1 ) krijg je de melding dat dit excel niet geopend kan worden en tevens het advies om deze te herstellen ...
welk programma gebruik je om deze excel te openen !
 
Geen melding dat hij niet geopend kan worden maar dat het beter was omdat....... Kon gewoon openen. Maar dacht op een gegeven moment, ik volg de raad op. Waar ik nu dus nu spijt van heb! Ik gebruik Excel 2010
 
Windows herstellen door een excel bestand vind ik een vage oplossing die je zeker niet mag uitvoeren.

Ik heb geen idee wat dit bestand heeft gedaan, dus ik zou eens een systeemherstel proberen.

Wat is nu precies het probleem ? Werkt excel nog correct en / of werkt Windows nog correct ? En je zegt een bestand "IndexerVolumeGuid" te hebben waar je niets mee kunt. Wat is de extentie hiervan en waar staat dit bestand ? Staat dit op de USB stick ? Kun je dit verwijderen ?

Plaats eventueel dit excel bestandje eens op het forum. Deze wel eerst inpakken met bijvoorbeeld WinRar, dan ga ik dit bestand eens onderzoeken en gebruik dit als het nodig is op 1 van mijn test pc's om te zien welke schade dit aan richt.
 
Ik heb nog wat aanvullende info gevonden over dit IndexerVolumeGuid bestand dat waarschijnlijk op jouw USB stick staat.

How do I prevent system volume information files from showing up in my - Microsoft Community

FileDownloadHandler.ashx
 
Het is fijn dat jullie een 82 jarige oude man willen helpen! Hartelijk dank! Ik heb geprobeerd wat Lana aangaf, maar kwam niet ver. Eerst moet ik nog het volgende vermelden. Ik had al eerder die ,,herstel" vermelding gehad, dat genegeerd, en toen ging alles goed en kon ik bij m'n bestanden komen. Een keer daarvoor kon ik het icoontje om de stick te verwijderen niet vinden en dacht, dat is zeker dit keer niet nodig en trok hem zonder toestemming uit de laptop. Mijn vraag is, zitten mijn bestanden er nu nog wel op, zo ja, hoe kom ik er bij? Wat Lana aangaf en naar ik begrijp de IndexerVolumeGuid verwijderen en kan ik dan weer gewoon bij de bestanden? Wil je zo goed zijn me stap voor stap aan te geven hoe ik dat doe met de Nederlandse benamingen?
Bij voorbaat dank
 
Uiteraard willen we iedereen helpen.

Maar ik wil eerst weten wat er precies gebeurd is en wat er aan de hand is, om een goede inventarisatie te hebben om hulp te kunnen bieden.
 
Bij het verwijderen van een memorystick zag ik geen icoontje om toestemming om verwijderen te vragen. Dus maar zo uitgehaald. De volgende keren dat ik de stick instak kreeg ik het advies om te herstellen. Dat genegeerd en ik kon bij al m'n bestanden. Zaterdag dacht ik, laat ik maar herstellen. Toen kwam er een bestand op te staan met de naam IndexerVolumeGuid en kon ik niet meer bij m'n Word en Excel 2010 bestanden komen. Hoe kom ik weer bij m'n bestanden?
 
concreet betekend dit dus dat je de stick los getrokken heb terwijl deze nog in gebruik was ....!
dit is dan wellicht de reden dat de stick nu als een RAW partitie word gezien ..

*doe de controlle eens met een rechtsklik op deze stick te doen via de verkenner en kies dan " eigenschappen " als welke bestandssysteem word deze hier vermeld !
normalerwijze is dit NTFS of FAT32 maar zeker nooit RAW .
 
concreet betekend dit dus dat je de stick los getrokken heb terwijl deze nog in gebruik was ....!
dit is dan wellicht de reden dat de stick nu als een RAW partitie word gezien ..

*doe de controlle eens met een rechtsklik op deze stick te doen via de verkenner en kies dan " eigenschappen " als welke bestandssysteem word deze hier vermeld !
normalerwijze is dit NTFS of FAT32 maar zeker nooit RAW .

Een RAW partitie in Windows is een partitie waar Windows niet het filesysteem van kan lezen. Indien zo kan daar nooit een bestand op aanwezig zijn (zoals IndexerVolumeGuid), omdat er geen herkenbaar filesysteem aanwezig is.
Bestanden kunnen enkel bestaan wanneer er een bestandsysteem zoals NTFS, FAT32, HTFS, ZFS,... aanwezig is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan