Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of ik in de goede sectie ben maar ik ben van plan om een andere pc aan te schaffen. Maar ik wil geen toren met alle rand apparatuur en al die kabels! Ik heb geen vaste plaats om een pc te zetten. Ik ben gewoon om met windows te werken (nu ook met windows 8) Ik zou overgaan naar een 'all in one' pc of een iMac 21.5". Mijn dochter werkt ermee op school. Ik heb al een simulatie gedaan op de apple site en het zou toch ong. €2100 kosten voor een iMac. Als ik kijk naar een 'all in one' is het een pak goedkoper maar wat is de kwaliteit en uitbreidbaarheid van het toestel. Type processor, geheugen en grafische kaart. Ik weet het niet meer ;!
Ik zou er toch mijn films willen mee monteren, multimedia, enz...

Enige tips zijn welkom want na mijn verlof zou ik willen de knoop doorhakken!
Bedankt
 
macs worden voornamelijk in de grafische wereld gebruikt (drukkerijen, kranten, ...). aanbod van progs is beperkter dan in een goeie WIN bv.("7").
macs kunnen meerdere applicaties openen,verwerken, beheren op het zelfde ogenblik, een Win heeft meer kans op een 'CRASH' in dezelfde omstandigheden.
een toestel met een AMD processor verwerkt multimedia apps beter dan een INTEL µprocessor, bv. Pinneacle " Studio .. ", een video bewerkings prog.
het MAC-klikken is een andere routine dan het WIN-klikken, maar ééns je weet is dit een klein détail.
help deze uitleg u een beetje?
 
Ik kan nu zelf voor jou geen beslissing nemen. Moest ik het budget hebben en ik mocht kiezen tussen beide , zou ik zeker voor de iMAC gaan.
Het nadeel aan de iMAC is dat processor, geheugen enz..... vastgesoldeert zit en dus niet kan vervangen worden.
 
Ik kan nu zelf voor jou geen beslissing nemen. Moest ik het budget hebben en ik mocht kiezen tussen beide , zou ik zeker voor de iMAC gaan.
Het nadeel aan de iMAC is dat processor, geheugen enz..... vastgesoldeert zit en dus niet kan vervangen worden.

een vergelijking: een auto dient om méé rond te rijden, niet om iedere dag te wassen en te waxen?:vraagteken:
 
Heel erg veel verschil in snelheid met video monteren op een Mac of een PC met vergelijkbare hardware is er niet.

Het enige voordeel van keuze voor een Mac is de software.
Finalcut dat een erg fijn programma is draait niet op een PC.
 
Ik heb momenteel een laptop van asus, een i7 3610 met 8gb geheugen en 2 tb hdd die vorig jaar bijna €1200 gekost heeft. Het is toch hetzelfde niet als een vaste pc. Maar mijn vrouw werkt er nu mee. Daarom wil overschakelen.
 
Een SSD in een laptop verhoogt de performantie al aanzienlijk. Een core i7 zou ik persoonlijk niet snel in een laptop steken wegens het hogere vermogen (batterij sneller plat en grotere warmteontwikkeling). De meerwaarde is in veel gevallen een beetje verwaarloosbaar. Tenzij voor videobewerking, daar is zoiets weer wel aan te raden. Geheugen kan je best zo ruim mogelijk nemen. In verhouding met de kost is dat ok.

Een ander nadeel aan veel laptops zijn de extra tools die op voorhand geinstalleerd staan en onnodige systeembronnen verbruiken.
 
Hierbij geen ik nog een kleine ervaring.
Ik monteer niet vaak een videofilm, maar als dit eens voorkomt is het handig om op meerdere beeldschermen te werken.
Met Premiere bijvoorbeeld, werk ik met drie beeldschermen waarop ik de vensters die ik in gebruik heb zet.
Op een laptop gaat zoiets erg lastig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan