Ik heb een vraag over het kopieren en plakken in excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb een vraag over het kopieren en plakken in excel 2010 en hoop dat ik het goed kan uitleggen.

Ik heb een nieuwe laptop en dus ook nieuwe office. Nu heb ik MS office professional 2010.
Ik ben nu in excel bezig en heb een planning gemaakt van een aantal weken. Nu wil ik de cellen die bij maandag van week 23 staan kopieren en plakken bij de maandag van week 24. Nu was het zo bij mijn vorige excel wanneer ik iets plakte de rest automatisch aan de kant ging. Zodat het niet ovr de rest wordt heen geplakt. Deze plakt het over de rest van mijn planning heen. Ik ben al een hele tijd bezig om uit te zoeken hoe ik die instelling kan veranderen maar kan het nergens vinden. Ik moet nu eerst steeds ruimte maken voor ik kan plakken en dit is niet handig. Weet iemand hoe ik dit kan aanpassen??

Alvast heel erg bedankt!


[edit] ik heb dit bericht verplaatst en er een nieuw topic van gemaakt Pluis [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe bedoel je "de rest automatisch aan de kant ging"

Als je bepaalde cellen selecteert en deze kopieert en dit dan ergens in een sheet plakt dan zullen alle cellen overschreven worden dit in deze kopieer/plak actie zitten.
 
Hoe bedoel je "de rest automatisch aan de kant ging"

Als je bepaalde cellen selecteert en deze kopieert en dit dan ergens in een sheet plakt dan zullen alle cellen overschreven worden dit in deze kopieer/plak actie zitten.

Nou als ik bijvoorbeeld iets plakte boven cel b3 en het bestaat uit 3 cellen boven elkaar dan ging cel b3 automatisch naar beneden.

Moeilijk uit te leggen :(. Ik wil juist niet dat alle cellen worden overschreven. Want anders moet ik steeds ruimte maken.
 
Denk dat het zo opgelost is. Dacht mij te herinneren dat ctrl+c al voldoende was. Maar nu moet het met rechtermuisknop en dan gekopieerde inhoud invoegen.. EN dan kun je de cellen naar beneden of naar rechts plaatsen.

In ieder geval bedankt!
 
ctrl c en ctrl v is gewoon kopieren en plakken zoals in nagenoeg elk ander programma
Je kunt ook ctrl x gebruiken. Dat is knippen.
En ook ctrl z dat is een handeling ongedaan maken
 
Denk dat het zo opgelost is. Dacht mij te herinneren dat ctrl+c al voldoende was. Maar nu moet het met rechtermuisknop en dan gekopieerde inhoud invoegen.. EN dan kun je de cellen naar beneden of naar rechts plaatsen.

In ieder geval bedankt!

Dat is dan de enige juiste oplossen, niet plakken maar invoegen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan