Ik ben op zoek naar een tutorial over echosub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een paar jaar terug een gemaakt, ook **** (nu tuts) heeft er een gepost in deze topic.
http://www.pctuts.be/f241/avi-naar-dvd-29758/
Maar geen enkele link werkt daar nog.
O ja, de link inbedden werkte niet, ik heb hem gewoon geplakt.
dit kan ik enkel beamen, bij upgrades en veranderingen van het forum vallen er weleens slachtoffers! sorry, pluis heeft blijkbaar een goeie link gegeven.
grtz. wivy
 
alles uit forum is al lang verplaatst naar Pctuts Helpforum - Tutorials

De webstek van het program weet ik ook wel te vinden hoor Pluis, als ex mod deed ik dit werk enkele jaren, de vraag was een tutorial zoals de beheerder en ik maakten enige tijd terug.
Word de tutorialsectie ook doorzocht via de forumsearch Ivan? Want ik zocht reeds op echo, op sub en op echosub. Er is slechts 1 zoekresultaat nl de link uit mijn topicstart, dus de topic van Katie449. Al de rest is verplaatst naar ????
En hoe kom ik bij de blog, want die tab is er niet meer?? Ik had op mijn blog enkele zaken geplaatst maar weet niet of deze van echo sub er bij staat.
 
Laatst bewerkt:
Blogs bestaan niet meer.

Die tutorial bestaat ook niet meer? Of een tutorial van een gelijkaardig programma om subtitles toe te voegen, staat er nog zo iets op het forum? Het is voor iemand die ik ken en die verstaat geen Engels. Dus die link van Pluis kan ik niets mee doen. Op dit forum stonden goede tuts.
 
Laatst bewerkt:
Ondertitel synchroniseren met EchoSub

Met het programma Echosub kan je ondertitels gelijk zetten met de film, splitsen en twee ondertitels samenvoegen.
Dit programma is één grote wizard. Iedereen kan hier mee een sub syncen.

Laad eerst je de film in:

File > load video file

Dan laad je de subtitle:

File > Open subtitle file


Subtitle Syncen/Rechtzetten:

Nu gaan we een sub syncen. Ga naar Tools en kies time stretch

ondertitelsynchroniserenrechtzettenmetechosub1.jpg



De wizard gaat nu van start.
- Er wordt nu gevraagd of je een selectie (een aantal regels) of de hele sub wil syncen.
Meestal gaat het om de hele sub, dus wij kiezen dat ook hier.
-Vervolgens kies nu de eerste regel waarop je wil syncen.
Dit doe je door in het schermpje van de wizard op het pijltje te drukken


ondertitelsynchroniserenrechtzettenmetechosub2.jpg



En vervolgens in het opkomende scherm de regel te kiezen. Klik nu op OK.
- Nu moet in de film de regel gezocht worden wanneer deze wordt uitgesproken. Klik weer op het pijltje

ondertitelsynchroniserenrechtzettenmetechosub3.jpg



En er komt een filmscherm. Nu kan je hierin de eerst zin opzoeken die je in de vorige stap gekozen hebt.
Heb je de zin gevonden druk dan op pauze.
Eventueel spoel je nog een beetje terug of verder. Daarna kruk je op het pijltje naar beneden

ondertitelsynchroniserenrechtzettenmetechosub4.jpg



En daarna op OK.
- Nu moet je de laatste regels kiezen waarop je wil syncen
- Hierna weer de tijd in de film die daarbij hoort
- Druk als laatste op finish en save je subtitle.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan