iets verhinderd dat Firefox wordt bijgewerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus123

Steunend lid
Vip Lid
Elke keer wanneer ik Firefox opstart krijg ik het bericht: " iets verhinderd dat Firefox wordt bijgewerkt ". Weten jullie wat dit kan zijn? Kan dit aan mijn virusscanner liggen of aan Malwarebytes?

Had ook eens graag geweten wat jullie vinden van de volgende programma's: Lastpass, True Image en DriverFinder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ook ik gebruik malwarebijtes pro en de acronis true image , deze beletten dus niets ...Lastpass ken ik niet en Driverfinder laat ik aan me voorbij gaan .
gebruik je toevallig de avast dan kan het zijn dat deze de update van FF belet ..
opmerking : ook de true image heeft een " try&decide " optie staat deze dan aan !
 
paulus123,

met welke Firefox-versie werk jij momenteel? Je kan dit checken via Help -> Over Firefox, dit zou versie 27 moeten zijn, wanneer dit niet zo is kan je hem manueel updaten door op de knop "Controleren op updates" te klikken. Mocht dit NIET lukken, probeer het dan eens nadat je Firefox hebt opgestart in veilige modus (linkje).

Wanneer ook de veilige modus geen oplossing biedt graven we dieper.

LastPass: ik ben voorstander van het memoriseren van de gebruikte wachtwoorden of, wanneer dit memoriseren niet mocht lukken, ze veilig online op te slagen i.p.v. op je PC. Stel dat "morgen" je harde schijf crasht, dan ben je meteen ook al je wachtwoorden kwijt.

DriverFinder: nee dank u. Wat goed bolt laat je bollen, het zou niet de eerste keer zijn dat de ellende pas echt begint na het updaten van drivers via dergelijke programma's. Mocht je echter omwille van problemen een specifieke driver zoeken: deze kan je in de meeste gevallen downloaden op de website van de hardwareproducent.

Over True Image kan ik geen oordeel vellen omdat ik dit programma niet gebruik.
 
Die "Avast browser Add-on" is hier niet meteen van toepassing luc, uit zijn vorige topic blijkt immers dat paulus123 met ESET werkt.

Misschien toch maar eerst het resultaat van die test met Firefox in veilige modus afwachten? Wanneer die tip geen soelaas biedt lijkt mij alvast de tijd méér dan rijp voor een grondige cleaning: werd hier en hier reeds voorgesteld in het vorige topic. ;)
 
Had nog Firefox 26, heb hem nu geüpgradet naar27 via de site van Mozilla. Ik dacht wel dat ik een melding zou krijgen over een nieuwe update. Nu nog even wachten wat er nu gaat gebeuren.
Driverfinder heb ik verwijdert maar , Grominet, ik dacht dat met Lastpass alles op een veilige site werd opgeslagen! Kan je mij nog wat uitleg geven over memoriseren en veilig opslaan online
In ieder geval allemaal bedankt voor jullie reacties:applaus:

Nog 1 vraagje voor QTEX: try&decide staat uit, goed of slecht?
 
try & decide dient enkel om een programma dat je niet kent of niet vertrouwd te gebruiken m.a.w. dit is een zandbak vergelijkbaar met returnill
alles wat je doet op je pc met try & decide ingeschakelt maak je weer ongedaan na een herstart ...tevens heb je ook de mogelijkheid om de veranderingen die je toegepast heb onder try & decide door te drukken zodat deze alsnog bewaard blijven .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan