I.E.8 reageert traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Sinds enkele weken reageert IE8 traag, ik gebruik Win 7.Als ik een ander venster wil openen, duurt dat verschillende seconden en het cirkeltje(diam. 1 cm)blijft enkele seconden draaien ,vooraleer het gevraagde scherm zich opent. Via Google heb ik reeds gezocht, maar nog geen oplossing.Ik gebruik tuneup utlilities om mijn pc schoon te houden, een scan door Avira is ook gebeurd.( Al overwogen om Firefox te gebruiken!!!)
Onlangs ook IE9 gebruikt, maar verwijderd.
Dank voor bruikbare suggesties;).
Koekoek
 
Beste Pluis, Ik heb met MBAM gescand: 5 infecties en verwijderd, maar het resultaat is hetzelfde. Even verduidelijken: als ik mijn pc open en klik op het pictogram van Internet Explorer 8, dan duurt het enkele seconden vooraleer ik mijn startpagina krijg, om het even welke site met www... Openen gaat zeer snel, maar een submap openen gaat zeer traag: bijvoorbeeld bij Windows live mail zal het subbestand om dit scherm te krijgen, traag openen. Zou dit normaal zijn? Stel ik misschien te veel eisen aan mijn systeem?
Koekoek
 
Beste DDragon80,
Sorry, maar ik weet niet wat ik met die site moet aanvangen?

Hoe kan ik zien of een add-on niet goed werkt?
Koekoek
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou alle addons die niet van Microsoft zelf zijn disablen. Dan eens kijken of alles sneller gaat. Eventueel kan je dan één voor één ze terug aanzetten en testen als je toch het merendeel terug actief wilt hebben. Ook eens kijken bij je "Acceleratoren". Indien je meer info wenst waar en hoe aan te passen, let me know en dan help ik je wel verder.
 
Ik heb de invoegtoepassingen van niet-microsoft uitgeschakeld, behalve Adobe en Google, maar detrage reactie bij openen van IE en een subbestand van Win live mail blijft.
Wat moet ik juist doen bij de " Acceleratoren" ?
Koekoek
 
Adobe en Google add-ons zou ik ook eens disablen voor de zekerheid. De naambekendheid ervan is geen garantie hiervoor! Trust me...
De Acceleratoren kan je terugvinden in de linkse tabs. Ik vermoed dat hier een 4tal gaan instaan welke normaal geen kwaad kunnen (vb live mail etc).
 
je hebt naar mijn gevoel je oplossing al zelf aangegeven: gebruik een andere browser! IE is voor watjes! :p FF is goed, maar ook Opera, Safari en (als je er geen prob mee hebt dat je privé wordt geschonden) Chrome. en zorg er zeker voor dat je IE helemaal up to date en gepatched is
 
Al gebruik ikzelf Firefox, ik moet toegeven dat de nieuwe IE 9 sneller is. Ik heb er eigenlijk geen slechte ervaring mee, tenzij de addons zoals hierboven beschreven die het geheel duidelijk kunnen vertragen. Daar is volgens mij nog serieus wat werk aan!
 
DDragon80,
u hebt gelijk, ik heb de add-ons van adobe en Google uitgeschakeld: en mijn IE reageert weer snel. Aan de Acceleratoren heb ik niet geraakt.
Aan iedere medewerker een stevige dank.
Koekoek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan