Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Sinds een dag of 3 heb ik gemerkt in m'n taakbeheer dat m'n processor continue op 100% draait
Dit is te wijten aan een app genaamd HW64.exe
Ik heb mij al suf gezocht wat dit kan zijn maar vind nergens iets terug
Het vervelendste is als ik dit proces stopzet,het na 10 seconden gewoon terugkeert
Ik heb de exe kunnen terugvinden in de map appdata\roaming.
Eveneens daar verwijderd maar het komt steeds terug
Virusscanners en anti malware programma's vinden niks terug.


Weet iemand soms wat dit vervelende ding juist is?
Soms krijg ik bij het opstarten van de pc ook een foutmelding van beelschermbesturingen of zoiets en dat het zich hersteld heeft
Pc is nog maar 2 maand oud en draait op windows 8.1

alvast bedankt
 
scan je systeem met Malwarebytes want vermoedelijk is dit een virus die je op je systeem heb staan ...allezins vind ik nergens iets terug over HW64.exe

standaard is er geen app aanwezig op je systeem waar ook maar hw64.exe in benodigd is ...denkelijk is deze dan ook meegekomen met het ophalen van een app.
er werd al meegedeeld door Microsoft dat men app's aanbied in de store die verdachte handelingen doen bij wijze van spreken men bied valse app's aan !

info malefide app's
 
Laatst bewerkt:
vraagje :
zou het kunnen dat je HWinfo64 bedoelde ?

52c8345372-Ashampoo_Snap_2014.09.26_10h56m25s_001_.png


je heb de HWinfo32 en de HWinfo64 ..beiden tools hebben als nut je systeem uit te lezen !

HWinfo32 & HWiNFO64 informeert de gebruiker over alle hardwareonderdelen van het systeem.
Dit tool biedt overvloed aan informatie over het interieur van de PC's .
HWiNFO neemt het geheugen als ook het moederbord en de processor onder de loep.

De resultaten van elke analyse worden gepresenteerd in een duidelijke diagram.
Met behulp van een benchmark test kan er bepaald worden , welke hardware er het beste aansluit op de individuele onderdelen van de computer.
Een wizard maakt dan een rapport aan en bewaart deze op de computer in de formaten tekst, CSV en XML.

bron
 
Scan met anti-malware heeft wel iets gevonden maar niet datgene waar het probleem zich voordoet
Ik heb reeds een poging tot systeemherstel gedaan daar iemand anders dat geschreven had,
Resultaat is dat hij gewoon een nieuwe windows heeft gemaakt en het oude in een map windows.old heeft gezet :(,heb het wss nog erger gemaakt nu
Dat HW.exe bestand draait niet meer maar heb er wel andere miserie voor in de plaats gekregen.

HWinfo had ik ook aan gedacht maar dat is het niet want het draaide ook in taakbeheer naast die HW64.exe
 
hier is niemand geweest die u de raad gaf om tot het opnieuw installeren van Windows over te gaan ....dan heb jij het advies opgevolgd van een ander forum !
en hier door ben je nu hoogstwaarschijnlijk ook alles kwijt van data en software ....
heb je eerder een systeemkopie aangemaakt dan kun je deze terug plaatsen , heb jij in een eerder stadium geen voorzorgen genomen met een systeemkopie aan te maken ben je inderdaad verder van huis !
 
hier is niemand geweest die u de raad gaf om tot het opnieuw installeren van Windows over te gaan ....dan heb jij het advies opgevolgd van een ander forum !
en hier door ben je nu hoogstwaarschijnlijk ook alles kwijt van data en software ....
heb je eerder een systeemkopie aangemaakt dan kun je deze terug plaatsen , heb jij in een eerder stadium geen voorzorgen genomen met een systeemkopie aan te maken ben je inderdaad verder van huis !

Ik ben niets kwijt van data,alles is blijven staan,moest enkel maar de drivers weer installeren van moederbord en grafische kaart en zo
Ik zal zelf mis geklikt hebben want als ik naar systeemherstel ging,kon ik 3 opties kiezen waarvan het 1ste was van windows vernieuwen zonder verlies van bestanden
Bleek dus gewoon een nieuwe besturing te schrijven ipv terug te gaan naar een datum die ik normaal kon kiezen
Werk nog niet zo lang met windows 8,altijd gewend geweest om met xp en win 7 te werken :)
 
ok ik begrijp je nu .. je heb je systeem hersteld met behoud van bestanden , dit is inderdaad een optie die je terug vind via de pc-instellingen .

ik begrijp ook dat je het wat moeilijk vind om ermee te werken !
daarom dat ik u de de tip geef om ook Classic Shell te gebruiken ..
je verkrijg dan het startmenu zoals deze was in de Windows 7
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan