Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi,
Mag ik aan iedereen vragen die er wat verstand van heeft, om mij een boek aan te raden, website, ect.. die ik kan doornemen om mij iets wijzer te maken in het spinneweb van de nieuwsgroepen?
Ik heb al van alles doorgenomen op het web, maar op den duur weet ik het niet meer.
-Hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk?
-Zijn er ook "free" nieuwsgroepen en waar kan deze vinden?
Hoe heten de beste betaalde neiuwsgroepen?

Dank aan allen die hun tijd willen nemen mij wat uitleg neer te pennen.

Doei

Tinne
 
Hoi,
Mag ik aan iedereen vragen die er wat verstand van heeft, om mij een boek aan te raden, website, ect.. die ik kan doornemen om mij iets wijzer te maken in het spinneweb van de nieuwsgroepen?
Ik heb al van alles doorgenomen op het web, maar op den duur weet ik het niet meer.
-Hoe gaat dit eigenlijk in zijn werk?
-Zijn er ook "free" nieuwsgroepen en waar kan deze vinden?
Hoe heten de beste betaalde neiuwsgroepen?

Dank aan allen die hun tijd willen nemen mij wat uitleg neer te pennen.

Doei

Tinne

Een boek over nieuwsgroepen ben ik nog niet tegengekomen.
Hier op de site is er wel veel over te vinden.
Typ in zoeken het woord GrabIt maar eens in.
Alle nieuwsgroepen zijn gratis, dus betalende bestaan niet.
Om te downloaden vanuit de binaire nieuwsgroepen hebt u bijvoorbeeld het programma GrabIt nodig. Dat is ook gratis.
Hoe u dit programma moet instellen wordt hier op de site zeer goed uitgelegd.
U hebt ook het programma Quickpar nodig. Dit is om gebruik te kunnen maken van de par2 files (herstelbestanden)
Om op de nieuwsgroepen te zoeken kunt u terecht op bijvoorbeeld de site Binsearch. Binsearch -- Usenet search engine en http://www.binsearch.net/groups.php
U moet er wel rekening mee houden dat het zoeken enkel gebeurt in de populaire nieuwsgroepen. Dat zijn er maar een 400-tal van de meer dan 100.000.
Wat u ook nodig hebt is een payserver.
De Belgische providers bieden weinig of geen nieuwsgroepen aan.
Zeker niet deze waar u muziek kunt downloaden.
Wenst u enkel gebruik te maken van de "text only" nieuwsgroepen volstaat uw email programma (bijvoorbeeld outlook express)

Voor het gebruik van de server van Telenet om van binaire nieuwsgroepen te downloaden moet u het volgende in grabit ingeven: bij hostname - : newsgroups.telenet.be en bij port: 119 - bij profilename: Telenet.
Voor de rest niets invullen.
Bij max allowed connections maakt u gebruik van de schuifregelaar en zet deze op het getal dat u zelf wilt. Bij mij staat deze op 10.
Indien u gebruik maakt van een payserver moet u de gegevens van deze payserver invullen.
 
Dit boek heb ik al eens geleend in de bib.

Computer Idee: Downloaden uit nieuwsgroepen

--------------------------------------------------------------------------------
Auteur(s): John Vanderaart
ISBN (EAN): 978-90-5940-267-6 (9789059402676)
Medium: Boek
Aantal pagina's: 208
Prijs: € 14,90 Bestel het boek Computer Idee: Downloaden uit nieuwsgroepen
Publicatiedatum: 7-2-2007
Beschrijving:

Nieuwsgroepen zijn een onuitputtelijke bron van multimediabestanden. Afbeeldingen, muziek, video en software zijn in ruime mate beschikbaar. De kunst is om te vinden wat u zoekt en dat is iets lastiger dan bij 'gewoon' downloaden. U hebt er speciale programma's voor nodig die overigens eenvoudig te gebruiken zijn, als u (zoals zo vaak) de weg maar weet. In dit boek vindt u alles wat u nodig hebt om wegwijs te worden in de wondere wereld van nieuwsgroepen, officieel Usenet geheten. Binnen de kortste keren geniet u van uw zelfgemaakte video-dvd, audio-cd of mp3-verzameling. Tot de behandelde onderwerpen behoren:
- nieuwsservers vinden en gebruiken
- downloaden met NewsLeecher
- werken met UltraLeecher
- zoeken met FTN
- downloaden met FTD
- downloads repareren met QuickPar
- werken met WinRAR
- video-dvd's en audio-cd's maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan