Status
Niet open voor verdere reacties.
HTC Desire 628

Inleiding.
HTC presenteert hier een nieuwe telg in hun gamma die meteen al op de markt komt in de Benelux op 6 Juni en krijgt een prijskaartje van 249€ opgeplakt. Maar als het voor die prijs een kaskraker zal worden is mij een vraag. HTC maakt degelijke toestellen, daar gaat het niet om. Maar met een accu van 2200mAh is met een 5” scherm echt veel te laag, mijn vrouw merkt dit met haar Huawei P8 Lite dagelijks . Ook een 5” scherm met een 2200mAh batterij. Wat mogen we verder verwachten van deze nieuweling van HTC?

Scherm.
De HTC Desire 628 komt met een 5” IPS LCD scherm met een resolutie van 1280x720 Pixels wat neer komt op 294PPI, wat daarmee een HD scherm is. Voor die prijs had dit misschien wel een Full HD scherm kunnen zijn? Maar misschien zijn hun pijlen wel op iets anders gericht?

Camera’s.
De HTC Desire 628 krijgt acheraan een 13MP camera met LED flits en krijgt onderandere volgende functies mee. Auto focus, geo tagging, gezicht herkenning, panorama en HDR.
Vooraan krijgt deze HTC een 5MP camera mee, wat voldoende zou moeten zijn om mee te videobellen en selfies mee te maken.

Chipset.
De HTC Desire 628 komt met een Mediatex MT6753 processor geconfigureerd in Quad core geklokt op 1,3GHz en krijgt 3GB RAM mee aan boord. Wel krijgt hij 32GB intern geheugen mee aan boord. Dit kan ook nog eens worden uitgebreid door middel van een micro SD kaartje, maar hoeveel juist is nog niet geweten. Ook de GPU is nog niet geweten.
Uit de doos draait de HTc Desire 628 op Android 6.0.


Batterij.
De HTC Desire 628 krijgt een 2200mAh niet verwijderbare Li_Ion batterij mee aan boord.

Specificaties.

HTC Desire 628
 
Tot mijn grote spijt moet ik helaas meedelen dat de HTC Desire 628 niet op Android 6 zal draaien maar op een oudere Android 5.1. Waarom HTC daarvoor heeft gekozen is mij helemaal niet duidelijk. De hardware kan perfect Android 6 aan, maar waarom HTC dan kiest om een oudere versie te nemen is onduidelijk. Nu we met zekerheid weten dat HTC de bouwers zijn van de nieuwe Nexus toestellen hebben ze wel de allernieuwste Stock Android 7 met de nieuwste beveiligingen in huis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan