Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik slaag er maar niet in om de nieuwe HP Wi-Fi Mobile Mouse aan de praat te krijgen.


  • Ik werk op een notebook HP Compaq 6730b;
  • Mijn besturingssysteem is Windows 7 Enterprise 32bit, alle updates geïnstalleerd;
  • Intel Wi-Fi Link 5100 AGN draadloze adapter, ook geüpdatet en volgens mij ook Win7 gecertifieerd;
  • Meegeleverde HP Mouse Suite 2.3 software ook goed geïnstalleerd;

Wanneer de HP koppelingswizard vraagt om de connect knop in te drukken onderaan de muis, gebeurt er verder niets meer…

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.
 
Wel, ik heb nog nooit gehoord van een WiFi muis. En om eerlijk te zijn dacht ik dat dit een vergissing was :)
Maar ze bestaat blijkbaar wel degelijk.
Aangezien deze muis communiceerdt op netwerkniveau moet dit ook voldoen aan de basis vereisten om een netwerkcommunicatie tot stand te brengen. Om te beginnen, zet je Windows firewall eens tijdelijk uit om die connectie te testen. Dan kunnen we dat eventueel al uitsluiten of aanduiden als boosdoener.
 
Volgende waar ik aan denk is de WiFi modus, b/g/n. Je kan de driver van je portable instellen dat deze in mixed mode werkt (compatibel met alles) of enkel als 802.1n modus bijvoorbeeld. Controleer dit eens.
 
Aangezien dit wel erg technisch wordt voor mij alvast mijn huidige instellingen van de wifi adapter

802.11n Channel Width for band 2.4 Auto
802.11n Channel Width for band 5.2 Auto
802.11n Mode Enabled
Ad Hoc Channel 802.11b/g 11
Ad Hoc QoS Mode WMM Enabled
Fat Channel Intolerant Disabled
Mixed Mode Protection CTS-to-self Enabled
Preferred Band 1. No Preference
Roaming aggressiveness 3. Medium
Transmit Power 5. Highest
Wireless Mode 6. 802.11a/b/g

Staan deze correct?
 
Op zich staat alles wel correct. Maar het is misschien wel de moeite om tijdelijk eens even alternatieven te bekijken en testen.
Kan je meer informatie verschaffen van volgende parameters? Welke instelmogelijkheden je hebt hierbij...

802.11n Mode Enabled
Wireless Mode 6. 802.11a/b/g

Thx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan