Hotmail gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Beste, ik denk dat mijn hotmail gehackt is, ik kreeg van hotmail zelf een mail voor mijn paswoord opnieuw in te stellen met de melding dat deze mogelijk gehackt was.
Nu krijg ik via mijn hotmail iedere dag mails die naar mij gebounched worden, zodat ik denk dat iemand via mijn adresboek spam verstuurt, ik heb mijn paswoord nog niet veranderd omdat ik denk dat de hacker toch mijn adresboek heeft gecopieerd. Ik zou wel graag dit hotmail adres verder gebruiken, ik heb nogal een grote adresboek.
Heeft iemand raad voor dit probleem?
Thanks
 
Beste, ik denk dat mijn hotmail gehackt is, ik kreeg van hotmail zelf een mail voor mijn paswoord opnieuw in te stellen met de melding dat deze mogelijk gehackt was.
Nu krijg ik via mijn hotmail iedere dag mails die naar mij gebounched worden, zodat ik denk dat iemand via mijn adresboek spam verstuurt, ik heb mijn paswoord nog niet veranderd omdat ik denk dat de hacker toch mijn adresboek heeft gecopieerd. Ik zou wel graag dit hotmail adres verder gebruiken, ik heb nogal een grote adresboek.
Heeft iemand raad voor dit probleem?
Thanks

Even samenvatten:

U kreeg zogezegd van "Hotmail" een mail met de melding dat uw account gehackt was en u een nieuw password moest instellen.
Om een nieuw password in te stellen moet u eerst wel uw oud password gebruiken om dit te kunnen doen.
Vanaf het ogenblik dat u een nieuw password hebt ingesteld krijgt u iedere dag mails teruggestuurd.
Volgens u is uw adresboek nu gekopieerd door een hacker.
Verbaasd u dit????
U hebt toch zelf uw origineel password doorgestuurd naar die hacker.
 
Nee JW ik denk het niet, ik heb eerst mijn oud paswoord terug opnieuw ingevoerd en dan kreeg ik mails die niet afgeleverd werden, zoals deze gebounched werden. Nu heb ik een nieuw paswoord ingevoerd en heb ik nog niks ontvangen, ik zal morgen zien hoe het verloopt, toch bedankt voor een reactie ...
 
Nee JW ik denk het niet, ik heb eerst mijn oud paswoord terug opnieuw ingevoerd en dan kreeg ik mails die niet afgeleverd werden, zoals deze gebounched werden. Nu heb ik een nieuw paswoord ingevoerd en heb ik nog niks ontvangen, ik zal morgen zien hoe het verloopt, toch bedankt voor een reactie ...


<<ik kreeg van hotmail zelf een mail voor mijn paswoord opnieuw in te stellen met de melding dat deze mogelijk gehackt was.>>

En u bent er voor 100% zeker van dat deze mail werkelijk van Hotmail kwam???

Een adresboek aanmaken bij Hotmail is toch zelf om problemen vragen om.
Hoeveel accounts zouden er daar dagelijks gehackt worden?
 
Het is me ook onmiddellijk opgevallen zoals JW zegt hier. Je krijgt een email van "hotmail" om je paswoord te veranderen. Mja, heb er vandaag ook zo eentje gehad van paypal. Waarschijnlijk al de 5de in zen reeks. Moet toegeven, echt professioneel gemaakt. Alles erop en eraan. Enkel aan de links in de email kan ik zien dat het om phishing gaat daar de links die ze je doorgeven fake zijn.
Dus als je zo'n emails ontvangt, even checken of die werkelijk ook van de afzender komen die ze aangeven te zijn. Dus om een fictief voorbeeld te geven hier, http://www.e.hotmail.cn.com is geen officiëel microsoft/hotmail adres, er staan enkel herkenbare elementen in, zijne hotmail. Maar de prefix en postfix laten zien dat het fake is...
 
Roxy, als hotmail denkt dat uw account gehackt werd , gaan ze u daarvoor geen e-mail zenden , maar gaan ze uw account blokkeren.
wat je nu zeker moet doen is je computer eens goed scannen naar een mogelijke keylogger.

DDragon, gebruik jij een paypal account? Indien ja zou ik ook maar een ander e-mail adres aan je paypal account koppelen.
 
Roxy, als hotmail denkt dat uw account gehackt werd , gaan ze u daarvoor geen e-mail zenden , maar gaan ze uw account blokkeren.
wat je nu zeker moet doen is je computer eens goed scannen naar een mogelijke keylogger.

DDragon, gebruik jij een paypal account? Indien ja zou ik ook maar een ander e-mail adres aan je paypal account koppelen.

Geen nood aan hoor. Zolang je niet op die phising ingaat bestaat er geen gevaar voor je Paypal account (of andere diensten). Pogingen om je gegevens te bekomen zullen er altijd zijn. Zoals ik al zei, is niet de eerste phising betreffende Paypal of Citibank etc...
 
Ja hij was inderdaad geblokkeerd, ik had in feite geen mail gekregen maar er kwam een venster voor met de melding dat hij gehackt zou kunnen zijn, ik had mij misschien niet goed uitgedrukt door te zeggen dat ik een mail gekregen had, sorry.
Vandaag zie ik toch dat alles normaal is, ik zal het maar ondervinden in enkele dagen of terug alles normaal is.
Bedankt voor de reakties.
 
Indien hotmail denkt dat je acount gehackt is, krijg je wel dergelijk een mailtje dat je best je paswoord van dit acount eens van een nieuw voorziet. In dit mailtje staat ook de link waar je dit kan doen. Denk je dat deze link niet te vertrouwen is, zoek dan via je live inlogpagina, naar het punt waar je je paswoord zelf kan aanpassen en dan is dit zeker de juiste manier en tevens ben je gerustgesteld dat het zo wie zo vieliger is, dit regelmatig eens te doen.
Mijn vrouw kreeg het mailtje en de dag nadien werdt haar acount gewoon geblokeerd. Had vergeten om een tweede mailadres op te geven en een geblokkeerd adres krijgt dus ook geen mail. Geen conversatie mogelijk op die manier. Oplossing hier was gewoon een nieuw aanmaken.
Wat het adresboek betreft van live zijn verschillende meningen. Ik gebruik ook het adresboek van live....Gebruik volgens mij een sterk wachtwoord en alles kan men hacken ook je pc of laptop, waar dan ook je gegevens in staan. Veiligheid is iets die je zelf moet invullen. Maar het internet is nu eenmaal een gegeven die nooit of te nooit 100% veilig zal zijn.
 
Men moet slim zijn. Velen denken dat hackers slim zijn. nee hackers zijn sluw die je in de val lokken. Een tijdje geleden gaf mij iemand de opmerking dat mijn account (waar zeg ik niet) gemakkelijk te hacken was , omdat ik een simpele beveiligingsvraag had ingesteld om mijn wachtwoord te veranderen. Beveiligingsvraag is: voornaam moeder.
Dat is inderdaad een simpele beveiligingsvraag. Maar de persoon wist niet dat ik op de beveilingsvraag een antwoord had gegeven wat niets met de vraag te maken heeft. bijvoorbeeld: op zondag kijken we voetbal. Laat ze maar zoeken naar het juiste antwoord op de beveilingsvraag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan