Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een extern schijfje van 150GB. Reeds 2 maal kreeg ik de melding dat de data die er op staat niet meer kan gevonden worden en bijgevolg dat de schijf moet geformatteerd worden.
Graag had ik geweten met welk programma ik de toestand van die schijf kan zien.
Diskinfo laat me die schijf niet zien. Ik heb nog andere schijven en daarvan worden er wel een deel gezien. Een ander deel ook weer niet.
Het schijfje wordt gebruikt om films op te zetten die ik meeneem op weekend. Dus dat de data verloren gaat is niet zo heel erg. Ik heb die nog altijd staan op mijn interne schijf.
Maar vind dit toch vervelend. Daarom mijn vraag.
Een laptopschijfje, IDE of SATA wordt niet gezien.
Een schijf externe schijf SATA van 3GB wordt wel gezien.
 
Ja, de schijf wordt wel herkend en is heel bruikbaar. Maar ik kan de toestand van die schijf niet controleren.
Zie de aanpassing van de post hierboven. Blijkbaar wordt een kleine 2.5" laptopschijf niet herkend door diskinfo.
 
Laatst bewerkt:
Ja, de schijf wordt wel herkend en is heel bruikbaar. Maar ik kan de toestand van die schijf niet controleren.
Zie de aanpassing van de post hierboven. Blijkbaar wordt een kleine 2.5" laptopschijf niet herkend door diskinfo.

Moet dat geen 2.5" schijfje zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je zou rechts klik op de betreffende schijf kunnen doen en vervolgens eigenschappen >extra >Controleren kunnen selecteren ...
je start dus een foutcontrole op ..
 
Ik gebruikte de 7.0.4 maar nu de 7.0.5 en dat geeft geen verschil.
Knipsel.JPG
Dus geeft geen fouten met #6
 
heb je al eens een partition tool gebruikt .
start anders het tool eens op welke ik u gelinkt heb in bericht #2
selecteer vervolgens de betreffende schijf en klik op check file system
vink vervolgens check & fix detected errors en klik op apply
 
Ben bezig met de controle van de betreffende schijf.
Een 2.5" sata schijfje van 2TB wordt probleemloos weergegeven. Dus waarom een 150GB niet. En dan is het nog eender of het een IDE of SATA is.
 
Laatst bewerkt:
Geen fouten gevonden. Dus er zou normaal niets aan de schijf mankeren.
Maar waarom de ene wel en de andere niet zichtbaar met crystaldiskinfo.
Blijkbaar wordt een 150GB niet opgemerkt en een 2TB wel. Alsook : het heeft niets te maken met IDE of SATA.
 
bedoel je nu dat ook het partition tool de schijf van 150gb niet weergeeft !
dus enkel crystaldiskinfo geeft de betreffende schijf niet weer ...
klik de schijf eens aan in het partition tool en vervolgens kies je "show partition properties " >partition info
wat staat daar vermeld ..
 
bedoel je nu dat ook het partition tool de schijf van 150gb niet weergeeft !
dus enkel crystaldiskinfo geeft de betreffende schijf niet weer ...
klik de schijf eens aan in het partition tool en vervolgens kies je "show partition properties " >partition info
wat staat daar vermeld ..

Neen, Alles wordt gezien met de partition tool. Dit is niet het geval met crystaldiskinfo.
Knipsel.JPG
 
Is het misschien een Linux partitie? Weet even zo snel niet of Crystaldiskinfo dat kan lezen.

Neen, Linux heeft hier niets mee te maken. Deze morgen wilde ik met de pc een film er op overzetten.
Na afloop kreeg ik melding dat de schijf moest geformatteerd worden. Schijf was niet meer te lezen. Schijfbeheer gaf ook aan dat het niet gefomatterrd was.
Na formatteren heb ik alles er terug opgezet zonder problemen. Maar dacht direct aan mogelijkse fouten. Kijken met Crystaldiskinfo gaf niets omdat de schijf niet te zien was. Mijn andere externe schijf (ook 150GB) maar dan SATA in de USB bay, was ook niet te zien.
Mijn 2TB schijf was dan wel te zien. Allemaal zijn deze van 2.5" en extern naar USB. Eentje van 150GB is een USB 3.0 Ook die van 2TB is een 3.0.
Eentje van 150GB is USB 2.0. Dus IDE of SATA heeft er niets mee te maken. USB 2.0 of 3.0 heeft er ook niets mee te maken.
Er rest dus alleen het verschil in cappaciteit. Die van 150GB worden niet gezien en die van 2TB worden wel weergegeven met Crystaldiskinfo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan