Eén van de voorgeschotelde voordelen van de digitale meters voor electriciteit én gas in ons land was het feit dat de standen op elk moment gewoon consulteerbaar worden. Als een contract met een leverancier afloopt moet er een eindafrekening worden opgemaakt en daarvoor heb je de standen nodig.
Dat kan dus lekker snel gaan ... had je gedacht ! Mis gedacht in het geval van Mega.
Toen op 27.12.2022 een contract van mij afliep en ik vandaag vroeg wanneer ik de eindafrekening kan tegemoet zien kreeg ik een vrij lakoniek antwoord. Ik verwacht namelijk behoorlijk wat geld terug te zullen krijgen.
"Beste meneer xxxxx
Bedankt voor uw mail.
Bij nazicht in het systeem zag ik dat we de meterstanden ontvangen hebben op 29/12/22.
Verder kan ik nog geen info vinden over de slotfacturen.
Let er wel op dat het 6 tot 8 weken kan duren voordat u deze ontvangt.
Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen."
Als je dan ook nog weet dat Mega de voorbije maanden steeds weer in het nieuws kwam met het eenzijdig verhogen van onrealistische, buitensporige voorschotten én dat er sprake was van een nakende faling, weet je meteen hoe laat het is !
Mega heeft de manier gevonden om ettelijke miljoenen schuld niet bij de bank maar bij zijn klanten en ex-klanten te laten liggen.
Dat ze nog maar eens duidelijk maken hoe ze de boel belazeren en de markt manipuleren zal hun worst zijn, dat zijn ze gewend en schamen ze zich al lang niet meer voor.
Iemand enige info of dit zomaar kan ? Moet de overheid hier niet optreden ?
PS : de hoofdzetel van Mega zit in Luik ... proef ik hier de Waalse slag doorheen - of ben ik te stout om dat te denken ...?
Dat kan dus lekker snel gaan ... had je gedacht ! Mis gedacht in het geval van Mega.
Toen op 27.12.2022 een contract van mij afliep en ik vandaag vroeg wanneer ik de eindafrekening kan tegemoet zien kreeg ik een vrij lakoniek antwoord. Ik verwacht namelijk behoorlijk wat geld terug te zullen krijgen.
"Beste meneer xxxxx
Bedankt voor uw mail.
Bij nazicht in het systeem zag ik dat we de meterstanden ontvangen hebben op 29/12/22.
Verder kan ik nog geen info vinden over de slotfacturen.
Let er wel op dat het 6 tot 8 weken kan duren voordat u deze ontvangt.
Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen."
Als je dan ook nog weet dat Mega de voorbije maanden steeds weer in het nieuws kwam met het eenzijdig verhogen van onrealistische, buitensporige voorschotten én dat er sprake was van een nakende faling, weet je meteen hoe laat het is !
Mega heeft de manier gevonden om ettelijke miljoenen schuld niet bij de bank maar bij zijn klanten en ex-klanten te laten liggen.
Dat ze nog maar eens duidelijk maken hoe ze de boel belazeren en de markt manipuleren zal hun worst zijn, dat zijn ze gewend en schamen ze zich al lang niet meer voor.
Iemand enige info of dit zomaar kan ? Moet de overheid hier niet optreden ?
PS : de hoofdzetel van Mega zit in Luik ... proef ik hier de Waalse slag doorheen - of ben ik te stout om dat te denken ...?