Iphone Hoe bescherm je een Iphone of Ipad tablet bij verlies of diefstal

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
De apparaten van één 'eigenaar' binnen het Apple platform kunnen mekaar lokaliseren.

Voor wie er het fijne wil van weten :

Het "Zoek mijn" apparaat (voorheen bekend als "Find My iPhone" en "Find My Mac") binnen de Apple omgeving is een dienst die helpt bij het lokaliseren en beschermen van je Apple-apparaten, zoals iPhones, iPads, Macs, Apple Watches, en zelfs AirPods. Hier is hoe het werkt:

1. **Activatie**:
- Om te beginnen, moet je "Zoek mijn" inschakelen op je Apple-apparaat. Dit doe je via de instellingen van het apparaat:
- Voor een iPhone of iPad: Ga naar **Instellingen > [jouw naam] > Zoek mijn > Zoek mijn iPhone** en schakel "Zoek mijn iPhone" in.
- Voor een Mac: Ga naar **Systeemvoorkeuren > Apple ID > iCloud** en schakel "Zoek mijn Mac" in.

2. **Locatie tracking**:
- Wanneer "Zoek mijn" is ingeschakeld, stuurt je apparaat regelmatig zijn locatie naar Apple’s servers. Dit gebeurt op een privacyvriendelijke manier waarbij de locatiegegevens zijn versleuteld en alleen toegankelijk zijn voor jou via je Apple ID.

3. **Apparaten vinden**:
- Als je een apparaat kwijt bent, kun je het lokaliseren via de "Zoek mijn" app op een ander Apple-apparaat of via de iCloud-website (icloud.com).
- De app toont een kaart met de huidige of laatst bekende locatie van je apparaat.

4. **Acties op afstand**:
- **Geluid afspelen**: Je kunt een geluid laten afspelen om je apparaat te helpen vinden als het in de buurt is.
- **Verloren modus**: Hiermee kun je je apparaat op afstand vergrendelen met een toegangscode, een bericht op het scherm tonen met je contactinformatie, en de locatie blijven volgen.
- **Apparaat wissen**: Als je denkt dat je apparaat voorgoed verloren is of gestolen, kun je alle persoonlijke gegevens op afstand wissen om je privacy te beschermen.

5. **Offline vinden**:
- Met de introductie van iOS 13 en macOS Catalina heeft Apple een functie toegevoegd om apparaten te vinden, zelfs als ze offline zijn. Dit werkt via Bluetooth: je apparaat zendt een beveiligd Bluetooth-signaal uit dat kan worden gedetecteerd door andere Apple-apparaten in de buurt. Deze apparaten kunnen dan anoniem en versleuteld de locatie van je apparaat doorgeven aan iCloud, zodat je het kunt vinden.

6. **Privacy en beveiliging**:
- Apple heeft strikte privacymaatregelen ingebouwd. Alleen jij kunt je apparaat lokaliseren en de locatiegegevens zijn versleuteld. Bovendien kunnen apparaten niet zomaar worden gevolgd zonder toestemming van de eigenaar.

Door deze combinatie van functies en maatregelen biedt Apple een robuust systeem om je apparaten terug te vinden en te beschermen tegen verlies of diefstal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Terug
Bovenaan