Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb op het werk een nieuwe laptop.

Bij de vorige was het zo ingesteld dat hij afmeldde na enige tijd niet gebruiken.

Waar vind je dat om dat zo in te stellen?

Ik heb gekeken bij energie beheer en daar staat een en ander na 30 min maar dan ligt pc volledig af en moet ik op de aan uit knop duwen en dan kom ik terug in mijn systeem.

Ik had liever gezien dat ik gewoon het scherm heb met de accounts erop en een schermbeveiliging.
Zodat als er iemand op wil dat ze zich moeten aanmelden.
__________________
 
configuratiescherm - energiebeheer- tabblad APM- en APM aanvinken
Als het tabblad niet aanwezig is, moet je in de bios Advanced Power Management
aanzetten en de computer weer opstarten. Daarna behoort de tab aanwezig te zijn.
 
ga naar configuratiescherm. Dan naar de gebruikersaccounts en daar kies je voor de manier waarop gebruikers zich aan en afmelden te wijzigen. Zet nu een vinkje bijhet welkomstvenster gebruiken AAN. En normaal gezien zou dit dan wel moeten werken. Zo ging dat toch per toeval bij mijn pcke
 
dat staat zo ingesteld maar dat is alleen van toepassing bij het opstarten.

ik bedoel als ik nu van mijn buro wegloop bv na 15 min dat hij zich dan afmeldt.( zodat ze een code moeten ingeven voor ze gaan neuzen in mijn pc )
 
moet je nu al een wacht woord intypen als de pc opstart? Zo niet stel nu eens een wachtwoord in en probeer eens
 
Als je een screensaver instelt door rechtermuisknop op je bureaublad te klikken vervolgens te kiezen voor eigenschappen dan klik je op het tabblad schermbeveiliging en stel je er daar ene in. Normaal als die dan opspringt en je zou bewegen met de muis dan gaat hij naar het aanmeld scherm.
 
mijn schermbeveiliging staat ingesteld en als ik de muis dan beweeg, kom ik gewoon terug naar mijn scherm waar ik het verlaten heb.
 
hey
wanneer je pc aangesloten is op een netwerkserver is het voor de beheerders om uw aanmelding op te stellen
meestal gebeurt dit via ctrl- alt - delete dan paswoord ingeven dan pas kom je op de 'afgesloten laatste ' pagina , dit word veel gebruikt om reden van "persoons-beveileging of andere privecy "
veel zal je hier niet kunnen aan veranderen , ondergaan noodgedwongen vrees ik
 
de server wordt alleen gebruikt om op op te slaan.
verder hebben we elk onze eigen beheerder ( degene met een laptop)
ik heb momenteel hier thuis geprobeerd om in engergie beheer ipv power gear laptop aan te duiden en hem in standby te laten gaan na 30 min.
Dat is gelukt.
Nu nog afwachten wat ie doet gekoppeld aan de server maar dat zla hetzelfde zijn denk ik.
 
Laat het ons weten dan plaatsen we het bij tips hoe je het juist gedaan hebt ;)
 
het zit dus nu zo:

ik heb het wachtwoord bij het aanmelden er ( noodgedwongen ) afgedaan omdat office enkel bij de beheerder geinstalleerd staat en als ze zich aanmelden als gast kunnen ze niet met office werken.

Ik heb een wachtwoord staan als ik outlook express open maar dat is enkel de eerste keer na het opstarten. als ik dan OE sluit en dan weer open vragen ze geen wachtwoord.

Daarom zou ik willen als ik enige tijd weg ben dat de laptop automatisch afmeld zodat als ze zich aanmelden ( zonder wachtwoord) dat ze OE niet kunnen openen zonder wachtwoord.

Ik heb dat geprobeerd bij configuratiescherm, energiebeheer en daar aanvinken om na 1 min op standby te gaan maar hij doet dat niet, terwijl als hij hier thuis stond dat wel luktte.

Zou dat kunnen dat het is omdat hij verbonden is met de server dat dat niet werkt?

Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan