Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Het startscherm is nog niet van het handige Windows 7, maar het wordt al beter.

Wie weet ga ik dan eindelijk ook overstag.

Het is natuurlijk nog de Preview, dus er kunnen nog veranderingen komen.

Zoals je kunt zien is ook de zoekassistent Cortana toegevoegd

Waar ik zojuist tegenaan liep is dat ik dit bericht met Redstone wilde maken, maar met geen mogelijkheid de afbeeldingen te plaatsen op Pctuts. Vandaar dit bericht dan maar met een andere PC. Kan natuurlijk aan Edge liggen ?

Wat ook een probleem gaf is de NumLock die ik met mijn mini keyboard moet gebruiken. Met Windows 7 wordt die allemaal goed onthouden. Windows 10 gaf al problemen en met Redstone is dit niet anders.

Ik heb hier zo'n erg handig en voor mij ideaal Bakker Elkhuizen mini keyboardje https://www.bakkerelkhuizen.nl/ergonomische-toetsenborden/s-board-840-design-/


Hier wat leesvoer: http://www.zdnet.com/article/microsoft-delivers-lots-of-new-features-in-windows-10-test-build-14316/
Hier wat screenshots die ik zojuist heb gemaakt.

Image 0.1.jpg

Image 0.2.jpg

Image 0.5.jpg

Image 1.jpg

Image 2.jpg

Image 3.jpg

Image 4.jpg

Image 5.jpg

Image 6.jpg

Image 3.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lana, wat zijn de verschillen met de Win 10 die ik heb? Ik zie behalve Cortana geen verschil hoor. Of ik kijk erover.
 
Wat ik irritant vond is dat je met Windows 10 eerst op alle app's moest klikken om naar de geinstalleerde programma's te gaan.
De geinstalleerde programma's staan nu meteen zoals in Windows 7 in het menu op alfabetische volgorde. Helaas staat alle onnodige apps / rotzooi er nog tussen.

Ook is in het startmenu een knop waarmee je direct de computer uit kunt zetten.
 
Wat ik irritant vond is dat je met Windows 10 eerst op alle app's moest klikken om naar de geinstalleerde programma's te gaan.
De geinstalleerde programma's staan nu meteen zoals in Windows 7 in het menu op alfabetische volgorde. Helaas staat alle onnodige apps / rotzooi er nog tussen.

Ook is in het startmenu een knop waarmee je direct de computer uit kunt zetten.

De meest gebruikte staan nu ook al in dat lijstje hoor Lana. Ik hoef heel weinig en ik bedoel daar eigenlijk bijna nooit op alle apps klikken . Je bent gewoon verslaafd aan u Win 7 man, maar eigenlijk is Win 10 een heel fijn besturingssysteem hoor. ik kom van Win 8.1 en dat is pas klote. Daarvoor had ik Android 4.2 en daarvoor had ik Win XP. Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel weinig moeite heb om iets te vinden in mijn Win 10 wat ik wel had in mijn Win 8.1.
 
Ik heb vanmiddag eens zitten rommelen op mijn test pc om een blauw scherm te krijgen met deze Preview.
Ik had het al ergens gelezen en inderdaad, je krijgt een QR code te zien bij een Crash,
Dit zou kunnen betekenen dat je via de smartphone info zou kunnen krijgen over de foutmelding.

Dit vind ik een goede ontwikkeling dat we dan eindelijk af zijn van de stopfout code met het exotische getal


IMG_0718.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,
als hobby installeer , her-installeer , update of zet computers van familie , vrienden en kennissen in orde.....( ben al 40 jaar bezig met "computers" ).
daarom zorg ik er ook altijd voor dat ik "mee ben met mijn tijd" , m.a.w. installeer ik altijd als 1ste een nieuwe versie van Windows.
ik kan me dus wel ergens terugvinden in de stelling van "Lana" , ik herinner me in de tijd van Windows 8 , 8.1 en daarna 10 dat ik deze versies verschillende keren op mijn laptop installeerde om na enkele dagen het er gewoon weer af te zwiepen , ik kon me er niet in vinden en was content met m'n Windows 7 , die kende ik van binnen en van buiten.
nu werk ik al verschillende maanden met Windows 10 en dit tot mijn volle tevredenheid , moet wel een beetje naar je hand gezet worden maar daarna is het een echt plezier om ermee te werken !.
ook bij iedereen waar ik hun computer heb geupdated naar Windows 10 krijg ik alleen maar positieve feedback , nog geen ènkele heeft gevraagd om hun systeem terug te draaien...
@ Lana : kap nu maar met die 7 en hou het een tijdje vol met Windows 10 en je wil niet meer terug ;)....

Mvg,
Arnold.
 
Misschien heb je gelijk Arnold, maar als ik naar Redstone kijk, zie ik dingen terug die ik tot op heden mis in de huidige Windows 10.
Dingen die ik dus ook mis in Windows 10 en omdat ik merk dat men in Redmond bezig is deze door te voeren in Redstone, moet ik concluderen dat ik hierin niet alleen sta.

De reden dat ik nog steeds Windows 7 prefereer is dat bepaalde hardware en software die ik gebruik niet onder Windows 8 en hoger wil werken of deels wil werken. Daarnaast zijn er dingen die ik gewoon niet handig vind in Windows 10. Als ik bijvoorbeeld een programma installeer, wil ik dat in het startmenu zien staan. Misschien gaan mijn meldingen hierover aan Microsoft dan toch z'n vruchten afwerpen.
Als Redstone wordt zoals ik hier nu de Preview heb en alle hard en software werkt hieronder voor 100% zal ik ook niet meer twijfelen om over te stappen.
 
Toch wel grappig om te lezen welke problemen je zelf ondervind met Windows 10 http://www.pctuts.be/f417/ventilator-laptop-50327-post205739/#post205739
Mij dus voorlopig niet achter een Windows 10 PC. (lachen)
Je hebt mij in ieder geval niet overtuigd (sc)

hèhèhè had me hier al aan verwacht.....ook weer eigenaardig dat dit fenomeen zich enkel bij mij voordoet , mijn beste kameraad woont hier schuin rechtover , heeft krek de zelfde laptop met krek hetzelfde OS en die heeft da niet , is dus duidelijk de laptop zelf en NIET de schuld van Windows 10 ...;)
 
Numlock uitschakelen heb ik inmiddels gevonden door het register aan te passen.

HKEY_USER\.Default\Control Panel\Keyboard\
Hier bevind zich de tekenwaarde InitialKeyboardIndicators
De waarde veranderen naar 1 gaf de oplossing. Stond bij mij op 2

Na proberen zijn dit de mogelijkheden.

0 = Numlock uit na inloggen.
1 = Uitschakelen Numlock.
2 = Numlock aan na inloggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan