Het Back-up noodlot heeft weer toegeslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Bekijk bijlage 6901Beste vrienden,
Ik maak wekelijks een back-up op een externe harde schijf met het standaard Windows systeem en laat “Windows beslissen” ingesteld.
Nu, plots krijg ik de volgende melding:
→ Er is een probleem opgetreden bij het uitvoeren van een back-up van bestand C:\Users\Administrator.L480G\AppData\LocalLow. Fout: (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x80070002)) ←
Ik zie dat deze map wel degelijk bestaat.
Vroege heb ik dat een keer voorgehad en toen heb ik de map aangemaakt via verkenner. Nu zou ik niet weten wat ik zou kunnen aanmaken.
Hoe kan dat?
Googelen geeft zoveel ‘oplossingen’ dat ik er niet meer uit geraak.
Eventjes helpen a.u.b.?
m.v.g. | WW
ps
 
Ga eens maar de Windowsmap en daarna naar de map System32.
Hierin bevindt zich het bestand cmd. Ga op dit bestand staan en klik de rechtmuisknop in en kies voor Als administrator uitvoeren.
Er opend nu een Dosschermpje en geef het volgende commonado sfc /scannow
Precies zoals het hier staat, dus sfc en dan een spatie en dan /scannow.
Windows probeert daarna het Back-up centrum te repareren, dit kan enige tijd duren.
Misschien is het probleem daarna opgelost.
 
Het Back-up noodlot heeft weer toegeslagen. #2

Het Back-up noodlot heeft weer toegeslagen. #2

Hallo Pluis,
Bedankt voor je vlotte reactie. «sfc /scannow» gedaan. Zoals je kunt zien op de bijlage: «Er zijn geen schendingen van de integriteit…». Ik heb ook in Uitvoeren «perfmon /report» gedaan. Alles perfect.
Wat blijft er nog te doen? Disk check misschien? Zo ja, wat is het juiste command?
m.v.g.,
WW
Bekijk bijlage 6902
 
Ik denk niet dat dit veel zal opleveren , maar je kunt het proberen.
Start cmd weer als administrator op en het commando voor Check Disk is chkdsk
 
Beste Pluis,
Merci voor je reactie. Dat was maar een gedacht van mij om de disk te checken. Maar als je denkt dat het allicht niets opleverd, wat anders zou ik beter kunnen doen? Moet er na die «chkdsk» niets komen om te bepalen op welke disk het moet gebeuren (want ik heb er drie) en wat het moet doen? Ik heb een vage herinnering van een «chkdsk /c: /f /r» of zoiets. Dat is eens vanzelf gevraagd geworden door Windows, na een of ander herstel probleem (ik weet niet meer wat juist, maar die vraag was er plots, met: "wenst u «chkdsk /c: /f /r» nu te doen?" Al wat ik mij herinner is dat het zéér lang heeft geduurd, maar dat het probleem was opgelost. Het was iets met snelkoppelingen naar «Mijn documenten» en «Mijn afbeeldingen» in de taakbalk die bij iedere opstart weg waren, waarna ik Systeemherstel heb gedaan - na veel moeite - want ik kreeg voortdurend de melding 'kan geen schijf niet vinden'. Uiteindelijk lukte het toch, na met de herstelschijf opgestart te hebben.

Tof dat je het blijft opvolgen. | m.v.g. | WW
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk kunt je diverse parameters opgeven met het checkdisk commando.
Ook kun je de verschillende drives checken.

Geef eens chkdsk /? en je vind alle parameters die je kunt opgeven.
Wil je bijvoorbeeld alle fouten op schijf D herstellen is het doscommando chkdsk D: /F
 
Beste Pluis,

OK dan begin ik met chkdsk. Maar wacht tot vanavond en laat het doorlopen. Hopelijk dot het wat. Zo niet? Wat blijft over?
m.v.g.,
WW
 
Beste Pluis,
Zoals afgesproken heb ik mijn [C:]-schijf compleet laten checken met foutopsporing èn reparatie. Het heeft drie uur geduurd voor een klein systeemschijfje van 160 GB. Mijn belangrijke data en Systeemkopieën staan op [D:] (1 TB) en mijn back-ups op [F:] (500 GB).
Nadien, met goede hoop, back-up gedaan. Jammer genoeg met dezelfde foutmelding van dat één bestandje «LocalLow» die het niet kan vinden. Er zijn tientallen gelijkaardige foutmeldingen te vinden op Google, maar even zoveel verschillende voorstellen om het ‘op te lossen’.
Ik begrijp dat je alles had verwacht van «sfc /scannow». Maar noch dit, noch «chkdsk» heeft soelaas gebracht. Wat kunnen we nog bedenken?
Groetjes – hopelijk brengt de nacht raad… of wat er nog van overblijft | WW
 
Laatst bewerkt:
Geen idee ??

Ik lees dit in de topic start:
C:\Users\Administrator.L480G\AppData\LocalLow. Fout: (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (0x80070002)) ← Ik zie dat deze map wel degelijk bestaat.

Het kan dus een bestand niet vinden, maar jij hebt het over een map. Vraag is dus dan ook om welk bestand het hier gaat wat in de map LocalLow zou moeten staan.
Volgens mij horen er geen bestanden te staan in de map LocalLow, maar wel mappen, dus ik begrijp de foutmelding niet.
 
Hey Wawa,

ik lees dat je je nog heel veel herinnert van dos, in tegenstelling tot de meeste windows-kindjes :p
heb je de 0x80070002 foutmelding al eens opgezocht? ik kom alvast HIER terecht.

de directe link is de deze
 
Back-up probleem met foutmelding opgelost?

Back-up probleem met foutmelding opgelost?

Beste Pluis,
Deze site ook gezien en zelfs de fix-it gedaan. Maar het hielp niet!
De (gedeeltelijke) nacht heeft raad gebracht, zoals je aan het niet koosjer uur kunt zien. Jij doet ook nachtwerk?
Ik heb nog eens de boomstructuur in C bekeken (met verborgen bestanden zichtbaar gemaakt).
Ik heb dan maar – zonder echte verklaring – bij «Administrator» ook een map «LocalLow» bijgemaakt. De test-backups heb ik eerst verwijderd.
En… de back-up is zonder morren afgewerkt. Omdat ik het bijna niet kon geloven, heb ik de inhoud van de back-ups eens ingekeken. Daarbij valt me wel op dat de laatste zoveel kleiner is dan de andere. Is dat normaal?
Als dat zo is, bevestig me dat eens a.u.b. - e.v. met waarom - en dan kan je dit als ‘Opgelost’ merken. Zie de bijgevoegde Schermafdrukjes.
Dank voor je hulp – hoe dan ook - het werkt. Alleen de kleinere grootte verontrust mij wat.
m.v.g. | WW
Bekijk bijlage 6905Bekijk bijlage 6906
 
Laatst bewerkt:
Zowiezo vond ik de map Administrator.L480G al vreemd,maar ik kan niet weten wat er in het verleden op jouw PC is gebeurd en hoe alles is geconfigureerd met eventuele gebruikers / admin's. Bij een normale installatie maakt Windows zo'n map niet aan, dus deze map moet ooit ergens vandaan gekomen zijn. Misschien ooit een gebruikersnaam toegevoegd met deze naam ?
Dat je nu een kleinere Back-up maakt kan te maken hebben met de inhoud van deze Administrator.L480G map. Ik weet natuurlijk niet wat daar allemaal in staat / stond. Als de PC met alle programma's nu normaal werkt en je bent geen belangrijke data kwijt, zou ik me er niet te druk om maken.
 
BestePluis,

OK dan voorlopig zorgeloos verder werken. Nog 2 dingen: Ik heb wel wat S/W en andere files verwijderd, maar 2 GB minder vind ik toch vreemd.
En is een map ook geen 'bestand'? Bedankt voor je snelle interventies.

Tot later (toch niet té snel) en m.v.g. | WW
 
Wat bedoel je met S/W

Een map is geen bestand, ook al kost een (lege) map wel enkele kb's ruimte. Het zijn in prinipe toch eenen en nullen ( data ) wat opgeslagen moet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan