Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil mijn herstelpunten optimaliseren.
Tot op heden maakte ik enkel een herstelpunt voor de "C" hoewel ik op "D" veel programma's installeer om de "C" (een SSD) te ontlasten.
Mijn vraag is: hoeveel % op de schuifbaar moet ik instellen op "C" en hoeveel op "D".
Ter informatie:
Mijn "C" SSD heeft 256GB en daar is nog 143GB van beschikbaar. Op de schuifbaar van de herstelpunten staat 12.00GB op huidig gebruik. Hoeveel max. gebruik mag ik hier instellen?
Mijn "D" HHD heeft 1000GB en daar is nog 704GB van beschikbaar. Op de schuifbaar van de herstelpunten staat 68.92GB op huidig gebruik. Hoeveel max. gebruik mag ik hier instellen?
Ik denk dat het beter is zowel voor "C" als voor "D" herstelpunten te maken.
Om zowel de "C" en "D" eventueel terug te herstellen moet ik dan afzonderlijk een herstelpunt voor "C" en dan voor "D" maken en bij het terugzetten eerst "C" herstellen en dan "D"?
Of is het zo, als de "C" en "D" als herstelpunten samen zijn ingesteld, worden ze dan bij het terugzetten samen hersteld?
 
Ik heb nog eens wat gegoogled. Ik denk dat wanneer ik bij het configureren van schijven "C" en "D" beiden aanduid om hersteld te worden, bij het terugzetten zowel "C" als "D" hersteld worden. Ik moet dus niet afzonderlijk eerst "C" en dan "D" terugzetten. Enfin, dat denk ik toch en zo heb ik het in het verleden ook altijd begrepen. OK?
Wat het instellen van de schuifbaar voor "C" en voor "D" betreft. Ik heb een image gemaakt van "C" en deze bedroeg 30GB, ook een van "C" met "D" gemaakt en dat was samen 200GB, dus C apart vraagt 170GB.
Ik veronderstel nu dat ik dus voor "C" 30GB moet voorzien = 15% (35.69GB) op de schuifbaar en voor "D" 170GB = 22% (197.33GB).
Is mijn analyse juist?
Graag een reactie aub.
 
je verwacht een reactie en eerder ook een bevestiging echter kan ik hier geen bevestiging geven aangezien ik hier nooit zulke herstelpunten heb aangemaakt ..voor de C gebruik ik maar 5% wetende dat indien deze 5% vol is dat dan de oudere herstelpunten verwijderd zullen worden ...dit zal dus ook zo zijn voor de D
*als ik hier een image of anders gezegd een systeemkopie aanmaakt via de optie aanwezig in het oude configuratie scherm "backup maken en terug zetten (Windows 7) dan word hier de G ook meegenomen en dien ik er rekening mee te houden dat deze dan 362GB groot is .
 
Ja, voor het maken van "images" is er geen probleem. Het programma dat de image gaat maken zegt meestal vooraf hoe groot deze zal worden. Vermits je weet hoe groot de hoeveelheid is waarvan je een image wil maken is hier dus geen probleem.
Met het maken van Windows herstelpunten ligt dat anders. Als je 5% instelt, hoe ben je dan zeker dat je voldoende ruimte krijgt om je herstel veilig te kunnen uitvoeren?
Trouwens 5% voor 30GB (C) of 5% voor 170GB (GB) maakt een groot verschil.
Ik wil gewoon zeker zijn dat de herstelling kan plaats vinden en dat ik hiervoor voldoende ruimte instel.
 
je versta me verkeerd ..ik zeg niet dat je 5% dient aan te geven ...ik zei dat ikzelf hier 5% heb ingesteld wetende dat deze opslag dus vanzelf weer opgeruimd word indien er vast gesteld word dat deze 5% haast volzet is ..dan worden dus de oudere herstelpunten verwijderd...op hoeveel % jij deze bij u dient in te stellen daar kan ik geen antwoord op geven .
weet echter wel indien je 22% reserveerd voor de D dat deze ruimte van de D afgaat ...
 
Doorgaans is 5 tot 10% voldoende voor de herstelpunten. Ligt er aan hoeveel herstelpunten je wilt gaan bewaren.
Als je je hierbij niet veilig voelt kun je het percentage opschroeven om meer herstelpunten te hebben. Ik vind dit een beetje overbodig.

En tsja een systeemherstel van een D schijf waar niets op geïnstalleerd staat behalve data weggeschreven, is dat zinvol ?? Wat zou je dan terug willen zetten ?? Kun je dan niet beter een backup hiervan maken.

Ik heb hier helemaal geen herstelpunten. Naast een systeem image heb ik backups.
 
Op mijn D schijf staat zeker 170GB. Mijn vrees is als ik enkel een herstelpunt voor de C schijf maak en ik deze na verloop van tijd zou moeten gaan herstellen, er geen correcte link meer zal zijn met de D schijf, omdat wellicht sommige nieuwe programma's erbij kwamen en andere eraf zijn gedaan. Dan denk ik dat, na het herstel, sommige programma's niet meer zullen werken. Vandaar dat ik een gezamenlijk herstelpunt wil maken voor C en D.
Ik ga 15% zetten op C en 22% op D. Dat moet ruimschoots voldoende zijn, denk ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan