Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Het noodlot blijft me achtervolgen...
Nu wou ik zowel een herstelpunt als een Systeemkopie maken en noch het noch het ander werkt. Ik heb de foutcodes geGoogled, maar zie niets die me zou kunnen helpen.

zie foto's: Herstelpuntprobl.jpg en Systeemkopie.JPG

Hopelijk is dat op te lossen. Vreemd toch dat geen van de twee werkt.
 
de foutcode 0x81000203 heeft met de service's volume shadow copy te maken ...je dient wellicht de service's volume shadow copy aan te zetten deze staat hier op handmatig en kan worden gestart ..

de foutcode 0x80780068 heeft dan weer te maken met het feit dat er geen geschikte opslag media gevonden kon worden ...wellicht dat jij dus mappen verplaatst heb naar een andere locatie en zodoende dien je dan een grotere opslag locatie te gebruiken waar dan ook deze opslag locatie opgenomen kan worden waar dus jij deze mappen heb neergezet ...

**zo heb ik hier een virtuele schijf van 6Tb en indien ik een systeemkopie wens aan te maken dan word automatisch deze 6Tb schijf geselecteerd aangezien ik hier dus een backup verkrijg van ruim 362 gb ...de reden hier voor is dat ook ik mappen heb verplaats naar een andere locatie ..

***toen ik hier deze virtuele schijf nog niet aangemaakt had kon ik ook hier geen systeemkopie aanmaken aangezien ik geen geschikte opslag locatie bezat ..
e86d271b3f-Ashampoo_Snap_2017.11.17_07h50m12s_001_.png
 
Bedankt voor je antwoord.
Dat had ik na het googelen ook begrepen, maar desondanks nog eens VSS opgestart en opnieuw geprobeerd met het zelfde resultaat.
Wanneer ik een Systeemkopie vraag krijg ik eerst de H-drive en probeer het eens zowel op H als op D met hetzelfde probleem.
Hierna de Eigenschappen van beide drives:D_schijf.JPG H-schijf.JPG
 
VSS = Volume Shadow Copy.

Ook op D-drive lukt het niet.

Wat bedoel je met mappen verplaatst? Ik heb bv nooit een map met een systeemkopie verplaatst.
Waarom is dat van belang? Mappen mogen toch verplaatst worden?
 
indien je de mappen documenten , muziek, video ,afbeeldingen en program files verplaatst heb om de SSD te ontzien dan word dus ook de opslag meegenomen waar deze mappen staan ...dacht dat de afbeelding in mijn eerste bericht duidelijk was aangezien de G schijf ook meegenomen werd in deze systeemkopie .
*ik heb het hier dus niet over het verplaatsen van een systeemkopie die eerder werd aangemaakt !
 
ik zie wel iets raars bij u in de 1ste afbeelding systeemeigenschappen ...
bij u staat er niets vermeld van beschikbare stations ....ook is de optie systeemherstel niet aanklikbaar bij u ..
onderstaande afbeelding is van hier ..
eb7e19f1a5-Ashampoo_Snap_2017.11.17_11h19m44s_004_.png


*je zie in het eerder geplaatste afbeelding (bericht #3 ) dat de G automatisch meegenomen werd in een systeemkopie nogthans staat deze dus niet aan bij de systeemeigenschappen >beschikbare stations

ec151923d7-Ashampoo_Snap_2017.11.17_11h59m58s_005_.png
 
1. Dat is juist wat je ziet, maar de twee vensters komen plots samen en ik kan niets doen. Systeem herstel is grijs en de boel staat bevroren. ooit heb ik de mappen Afbeeldingen tot Video's op mijn bureaublad gezet en het bureaublad verplaatst naar de D-drive omwille van zekerheid bij het plaatsen van een Image. Nochtans had ik naderhand deze problemen niet.

2. Idem. Ik blijf onmachtig om wat in te schakelen, anders was het allang gedaan.

Ik ben wel in staat om met Paragon Back-up & Recovery een back-up van mijn C-drive op D te zetten, daarom ban ik niet echt wanhopig. Maar: als er zo iets gebeurd, ben ik altijd bezorgd dat er wat anders ook scheelt.
 
heb jij ooit eens gerommeld met de machtigingen van je gebruikers account ..normaal is het niet dat jij dus niets vermeld zie staan en zelfs geen aanklik mogelijkheden krijgt in het scherm systeemeigenschappen >beschikbare stations ..
ik denk hier eerder aan een corrupt gebruikersprofiel ..
indien dit probleem eerder al aanwezig was zonder dat jij je hier bewust van was dan ben je dus niets met een eerder aangemaakte Paragon Backup...een vernieuwing van het besturingssysteem is dan aan te bevelen .
 
Amai... Dat is nogal drastisch... maar misschien is dat eigenlijk te overwegen.

► Bij een herinstallatie via Microsoft, ben ik al mijn programma's kwijt. Heb je een idee hoe ik al mijn programma's ergens kan parkeren en nadien terugplaatsen, want het zijn er veel:
Apps.jpg
 
Amai... Dat is nogal drastisch... maar misschien is dat eigenlijk te overwegen.

► Bij een herinstallatie via Microsoft, ben ik al mijn programma's kwijt. Heb je een idee hoe ik al mijn programma's ergens kan parkeren en nadien terugplaatsen, want het zijn er veel:

Hebt u Revo Uninstaller op uw pc staan en deze kortelings nog gebruikt?
Indien wel kunt u met Revo Uninstaller een herstelpunt terug zetten ZONDER uw programma kwijt te spelen indien ze voor dat herstelpunt geïnstalleerd waren. Programma's die geïnstalleerd zijn NA een herstelpunt bent u altijd kwijt.
 
Wat doe je dan als je een nieuwe PC koopt? Kan je dan de programma's niet ergens parkeren? Ze staan - jammer genoeg - allemaal op C.

@ JW: Ik heb dat even bekeken op Revo Uninstaller, maar zie niet hoe dat kan gedaan worden via Revo zelf. Heb alle opties gecheckt.
 
vergeet aub het terug plaatsen van een herstelpunt ...ik ben er haast van overtuigd dat jij Wawa niet weet of het probleem immers aanwezig is /was ....zodoende kan dit probleem al steeds aanwezig geweest zijn maar ben jij er nu pas achter gekomen !
 
Echt nodig heb ik dat niet, want ik ben goed gediend met mijn officiële Paragon Backup & Recovery16.

► Alleen maak ik me bezorgd over het feit dat noch Herstelpunt, noch Systeemkopie aanmaken werkt. Het is inderdaad een tijd geleden dat ik een van die twee heb gebruikt.

Mijn mini-pc'ke is ondertussen negen jaar oud en enkele jaren geleden een SSD geplaatst. Is een nieuwe computer te overwegen? Een All-In-One Asus of Dell?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan