Status
Niet open voor verdere reacties.

MRMJC

Steunend lid
Vip Lid
Ik ben reeds een paar dagen bezig om Windows 7 Pro NL OEM-versie, die ik op originele DVD heb staan met originele product key, te installeren op mijn laptop met een nieuwe SSD schijf.
Het is me gelukt om de (her-)installatie uit te voeren, windows start op, doch ik kan enkel het basis-toetsenbord bedienen. De toetsen in kombinatie met "FN", alsook het muispad werken niet. Ook de USB-poorten weigeren elke dienst (dus ook geen extra muis mogelijk).
Van internet is ook geen sprake.
Bij nazicht werkt er dus geen hardware; blijkt dat er geen stuurprogramma's geïnstalleerd zijn (code 28)

Heeft er soms iemand een oplossing om dit normaal aan de praat te krijgen ?


Vriendelijk dank bij voorbaat.
 
zoals hierboven aangegeven : ga naar de website van de leverancier van je laptop , geef het exacte model en/of type in van je laptop en download alle drivers (en eventueel optionele software ) ......
succes !
 
Als je de SSD geplaatst hebt, heb je dan de originele HD er uit gehaald?
Indien ja, heb je deze geformatteerd?
Indien neen, probeer een clone te maken van die schijf naar Uw SSD. Een clone kan je maken o.a met Macrium Reflect.
Als je dan Uw SSD in Uw laptop opnieuw insteekt, zou alles moeten werken zoals voorheen. Alleen véééél rapper opstarten en werken.
 
Bij veel SSD schijfjes ( Samsung bijvoorbeeld ) wordt ook migration software geleverd.
Hiermee is alle data die op de oude schijf staat over te zetten naar de nieuwe SSD schijf.

En anders zoals bovenstaande berichten drivers zoeken bij de fabrikant en installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan