Varia Heb ik een camera in mijn HP desktop All-in-One ?

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb onderstaande computer:

1718609954150.png


Tot nu toe dacht ik dat er geen camera aanwezig was. Bovenaan is er een zogenaamd “pop-pup camera” ingebouwd.
Ik heb nu een schuifje gevonden (ongeveer 13cm x 1,5cm) dat handmatig kan worden geopend. Mogelijk is daar een camera, maar de ganse oppervlakte is zwart. Visueel kan ik moeilijk een camera onderscheiden.

Kan men aan de hand van het serienummer achterhalen of er al dan niet een camera aanwezig is ? Desgevallend, welke instellingen nodig zijn in Windows 11 ?
 
Oplossing
Het is een HP Pavilion All-in-One 24-k0019nb ( KLIK HIER ) en er zit inderdaad een webcam in. Die zou normaliter automatisch moeten werken en kan je testen door op start te klikken en dan klik je op het blokje "Alles" om een alfabetische lijst te krijgen van al je apps. Scroll naar "c" en klik op "Camera". Als het schijfje open staat zal je jezelf zien op het beeldscherm. Zo weet je dat ie werkt en kan de webcam gebruikt worden in eender welke app die dat ondersteunt: WhatsApp, Skype, enz
Het is een HP Pavilion All-in-One 24-k0019nb ( KLIK HIER ) en er zit inderdaad een webcam in. Die zou normaliter automatisch moeten werken en kan je testen door op start te klikken en dan klik je op het blokje "Alles" om een alfabetische lijst te krijgen van al je apps. Scroll naar "c" en klik op "Camera". Als het schijfje open staat zal je jezelf zien op het beeldscherm. Zo weet je dat ie werkt en kan de webcam gebruikt worden in eender welke app die dat ondersteunt: WhatsApp, Skype, enz
 
Oplossing
Het is een HP Pavilion All-in-One 24-k0019nb ( KLIK HIER ) en er zit inderdaad een webcam in. Die zou normaliter automatisch moeten werken en kan je testen door op start te klikken en dan klik je op het blokje "Alles" om een alfabetische lijst te krijgen van al je apps. Scroll naar "c" en klik op "Camera". Als het schijfje open staat zal je jezelf zien op het beeldscherm. Zo weet je dat ie werkt en kan de webcam gebruikt worden in eender welke app die dat ondersteunt: WhatsApp, Skype, enz
@ArtstudioG

Je uitleg is duidelijk. Op nog geen minuut heb ik die procedure met succes toegepast.
Men moet wel bij de instellingen toelating geven aan Windows om Camera te gebruiken.
Hartelijk dank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan