Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Is deze schijf overleden???

hdd.JPG Aomei geeft dit hdd2.jpg

Recovery hhd1.JPGklik erop krijg ik deze map is leeg!!!

Nu uitleg
Is één Vista pc die niet aan het net hangt!!!
Nu ineens wilde de man zen pc niet meer opstarten....volgens zijn uitleg heeft hij in veilige modus herstel willen doen....
duurde naar zijn zin te lang en heeft het afgebroken...en nog wat dingen gedaan!

Zelf heb ik ook herstel willen doen....het begon heel effe....dan ook maar zwart scherm zonder dat er verder iets gebeurde !

Geen cdroms!!!

Nu het echte probleem...man zegt dat er zeker voor 100Gb aan films opstaan ,opgenomen met camera..die zou hij willen reden!
Maar ik vrees het ergste want alles staat op de C(hier als H weer geveven)!!!!

Is het mogelijk om die films te redden???

mvg

p.s vergeten,denk dat ik ze beetje hoor tikken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog beetje info....heb de Hd in desktop geplaats en op gestart met Hirenboot...kreeg popup met melding dat de C niet geformateerd was???Heb ik niet gedaan!
Dan heb ik mijn systeem op gestart met Linux..met de Hd ook aangesloten...als ik de Hd wil benaderen krijg ik deze melding
Schermafdruk-1.png
mvg
 
dus in feite heeft hij deze terug naar een fabrieksinstelling willen zetten maar omdat dit dan weer te lang duurde heeft hij de bewerking onderbroken !!
als dit zo is dan heeft hij nu er dus geen besturingssysteem meer opstaan ...want indien er een fabrieksinstelling werd opgestart dan word dus de C schijf geformateerd !
 
Fabrieksinstelling ben er niet zeker van,naar gelang wat ik zag vanmorgen,ging het meer over Windows herstellen in veilige modus....
Ben vergeten te zeggen,in vorige bericht,als pc opstarte kreeg ik ook melding van Vista herstellen, was vergeten bios te veranderen!
Dat er geen systeem meer op staat,is niet zo erg,zou graag die films redden...maar hoe???denk ze overleden is of niet volgens je?
mvg
 
het gaat hier waarschijnlijk over een dual boot systeem aangezien dat het hier om de H schijf gaat !
staan de films ook op deze partitie H
** wat bedoel je met het tikken van de schijf , is dit te luid dan kan het inderdaad zijn dat hij de geest aan maarten heeft gegeven !
als blijkt dat de schijf overleden is dan kun je ook de films niet meer terug halen ...
als blijkt dat deze niet overleden is kun je trachten om de films terug te halen met een recovery tool ..
 
Windows geeft gewoon een stationsletter aan die schijf die aan een ander systeem gekoppeld is. Dus H is eigenlijk de root partitie. Heeft dus niets met dual boot te maken.
Wat er te zien is, is dat het bestandsysteem gecorupteerd is. Maw, proberen te redden met een recovery tool.

Als de schijf een tikkend geluid voortbrengt, dan is het ofwel 5 voor 12, oftewel 5 na 12. Maar aangezien je nog wel iets aan informatie kan tonen, bestaat er wel een kans op data recovery.
 
Nee gaat niet over dual!Die man zijn HD heb ik via Icybox aan laptop gekoppeld....daarmee die andere letters!Dan later in desktop!
En alles stond op zijn C!Waarschijnlijk ook geformateerd!
mvg
Had je bericht niet gelezen Dragon....te samen bezig he;)
 
Scannen heeft iets meer als uurtje geduurd!Blijkbaar worden er veel files gevonden...ook MOV bestanden...das normaal toch goed nieuws dit is ven zijn camera!!!
Hoe moet het nu verder???Alles aanvinken...of b.v alleen de fotos...en zo één voor één al die mappen doen...
icare2.JPG
mvg
 
Laatst bewerkt:
Vermist het forum effe offline heb ik maar verder gedaan!Alles aangevinkt...waar van ik dacht nodig was.....totaal 75gb
fotos,Exell....kan ik openen!dit is al goed nieuws!Mov en MP4 bestanden krijg ik niet open met WMP of VlC...zijn wel zichtbaar!
mvg
 
normaal gezien kun je inderdaad een selectie maken wat er dient gesaved te worden ...
al hetgene je wilt saven ( bewaren ) laat je naar een ander opslag media wegschrijven ...bijvoorkeur een externe schijf of een 2de interne schijf ..
dus niet naar dezelfde schijf ook al heeft deze meerdere partities .
 
zijn de mov en de mp4 files volledig ..!
kon je deze eerder wel openen !
Hier op kan ik niet antwoorden....
Ja heb alle alle MOV files!!!!
Keek nu nog eens bij eigenschappen van één MOV file...bestandstype Quick time-film (MOV) staat er !
In elk geval super bedankt voor het progje waar naar je me heb door verwezen . (y)(y) had dit echt niet verwacht,zoveel terug vinden !
En ik het kieken, heb mijn HD van weet je nog dat heel klein topic (lachen) in de vuilbak gegooid !
wie weet had ik toch wat muziek kunnen redden !
Waarschijnlijk zal antwoord zijn installeer Quick time...in één ver verleden denk ik al eens problemen heb gehad met dit!Iemand één correcte link?
mvg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan