Hardeschijf herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb enkele (kapotte) hardeschijven gekregen. Ze worden nog wel herkend door de BIOS maar niet door Windows, ik kan dus geen CHKDSK uitvoeren, formatteren natuurlijk ook niet.

Nu zoek ik achter een programma om deze schijven in de mate van het mogelijke te herstellen. Ik weet dat er een programma is om "bad clusters" te herstellen maar ben de naam vergeten.

Het zijn schijven met een SATA aansluiting.
 
ik weet niet in hoeverre deze kapot zijn maar je zegt dat ze in de bios herkent worden ...
wel in dit geval zouw je een opstartbare kildisk cd in de drive moeten plaatsen en in de bios aangeven om hiervan op te starten ..
je herschrijft dan de gehele harde schijf met zero's ( nullen )
in het beste geval zouw dit de schijf weer nieuw leven kunnen inblazen ...maar ik weet dus niet (jij zelf ook niet) in hoeverre deze al stuk zijn ! dus het kan best zijn dat het niet helpt ..

download hier de kildisk.iso (freeware )
lees hier hoe je te werk ga om de gehele schijf te wissen (herschrijven met zero's )


[edit] ook kun je hier eens kijken bij hard drive's diagnostics tools & untilities [/edit]
 
Je hebt veel keus daarin. Hier enkele links van aan re raden producten:
Disk Recovery Software and Hard Drive Recovery tool for Windows, Mac, and Linux
Data Recovery Software, Solutions, Tutorials, Forum - ZAR Data Recovery

Let wel, deze zijn commercieel (betalend).

Indien de BIOS ze nog herkend gaan ze meestal ook herkend worden in Windows. Er is wel een verschil tussen schrijf en leesbaar maken met een toegewezen station letter en de hardware herkenning. Dit laatste is echter een vereiste in veel gevallen. Maar aangezien de BIOS ze nog ziet is er hoop.
 
ik weet niet in hoeverre deze kapot zijn maar je zegt dat ze in de bios herkent worden ...
wel in dit geval zouw je een opstartbare kildisk cd in de drive moeten plaatsen en in de bios aangeven om hiervan op te starten ..
je herschrijft dan de gehele harde schijf met zero's ( nullen )
in het beste geval zouw dit de schijf weer nieuw leven kunnen inblazen ...maar ik weet dus niet (jij zelf ook niet) in hoeverre deze al stuk zijn ! dus het kan best zijn dat het niet helpt ..

download hier de kildisk.iso (freeware )
lees hier hoe je te werk ga om de gehele schijf te wissen (herschrijven met zero's )

Killdisk is om je data te vernietigen e ;), niet te herstellen... Let dus wel even op wat de TS wilt...
 
Killdisk is om je data te vernietigen e ;), niet te herstellen... Let dus wel even op wat de TS wilt...

Dat is oa de bedoeling, alle data vernietigen. Maar vooral bad clusters of sectors herstellen.
KillDisk heeft volledig gelopen zonder error. Toch moet er "iets" mis zijn met de schijf. Bij installatie van Windows XP laat ik de hele disk (niet snel) formatteren en dan blijft hij op 100% een hele poos staan om uiteindelijk een melding te geven dat het formatteren niet kan afgesloten worden.
Morgen zien we verder, iedereen al bedankt voor de moeite.
 
Ik weet niet goed wat Uw bedoeling is, maar ik zou U zeker niet aanraden om een schijf die als defect bestempeld wordt, opnieuw te gebruiken. Zeker niet om data op te zetten die belangrijk is. Je kan ze misschien opnieuw aan de praat krijgen, maar de vraag is voor hoelang....
 
Mijn bedoeling is simpelweg die schijf te herstellen, hoe lang ze dan nog mee gaat zie ik dan wel.
Een schijf bestaat voor een deel uit hardware maar ook voor een deel uit elektronica. Als aan de hardware iets mis is dan hoor je ze ratelen of voel je ze trillen, de elektronica kan natuurlijk ook onherstelbaar naar de fillestijnen zijn. Het probleem is dat je gewoonweg niet weet wat het probleem is.

Op mijn speurtocht ben ik ook nog HDD Regenerator Dmitriy Primochenko Online tegen gekomen en volgens de commentaren is dit speciaal om bad cluster te herstellen. Morgen nog een poging doen hiermee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan