Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms zie ik plots in mijn Windows verkenner een extra harde schijf staan met als naam SYSTEEM: (Z). in schijfbeheer is die harde schijf echter nergens te bespeuren. Als ik de computer herstart is die harde schijf plots weer verdwenen als sneeuw voor de zon. Vanwaar zou de harde schijf plots kunnen Komen?

systeem.jpg

Zonder schijf systeem.jpg
 
*als jij schijfbeheer opent waar staat dan deze 356MB partitie ...?
Bekijk bijlage 17530

als deze partitie het eerste vermeld staat in schijfbeheer dan zou het je door het systeem gereserveerde opstartpartitie wel eens kunnen zijn ... hier mag je niets in wegschrijven ..deze zou zelfs geen letter mogen bevatten ... en denkelijk heb jij ooit wellicht een partition tool gebruikt om deze een letter toe te wijzen ...
word deze ook in schijfbeheer vermeld met de letter dan dien je deze letter te verwijderen ..
**word deze letter NIET vermeld in schijfbeheer dan dien je dus een partition tool te gebruiken om deze letter te verwijderen !
 
Ik heb nog nooit een partition tool gebruikt. Het is ook nog maar recent sinds de verjaardagupdate dat deze schijf af een toe verschijnt. In schijfbeheer staat er ook geen letter bij vermeld. Ik ga ook niet beginnen met die letter te verwijderen met een partition tool. Het is al goed dat mijn scooter binnen moet omdat hij niets meer doet. En dat gewoon door de knipperlicht relais te vervangen.

schijfbeheer.jpg
 
in je laatste afbeelding staat 2x de D partitie vermeld (dit kan in feite ook niet )

je vermeld nooit een partition tool heb gebruikt te hebben ...en ben er steevast van overtuigd dat de verjaardagupdate hier schuldig aan is .. dan ben jij de eerste...ik zeg nu niet dat het niet kan .. alleen vind ik deze uitspraak van u "straffe toebak"

de oorzaak kan ik ook niet achterhalen ..!
 
in je laatste afbeelding staat 2x de D partitie vermeld (dit kan in feite ook niet )

je vermeld nooit een partition tool heb gebruikt te hebben ...en ben er steevast van overtuigd dat de verjaardagupdate hier schuldig aan is .. dan ben jij de eerste...ik zeg nu niet dat het niet kan .. alleen vind ik deze uitspraak van u "straffe toebak"

de oorzaak kan ik ook niet achterhalen ..!

Ik heb inderdaad nooit een partition tool gebruikt. Ik zou niet weten waar om ik dat zou moeten gebruiken. Ik heb ook nooit de harde schijf gewijzigd. Dat er 2x de D partitie in het schijfbeheer staat is voor mij al een even groot raadsel als voor jou. Dat soms de partitie SYSTEEM (Z) verschijnt in de Windows verkenner in inderdaad na dat ik de verjaardagupdate geïnstalleerd heb. Die verschijnt ook alleen maar als ik de pc opstart en er "Windows voorbereiden" te zien krijg. Als hij nadien verder opstart kom ik dan ook telkens in een tijdelijk account terecht. Als ik hem dan gestart dan start hij met mijn account op. Maar oké ik weet nu vanwaar die Z partitie komt en de pc werkt goed dus laat ik het zoals het is. Het zal wel een reden hebben waarom ik die soms te zien krijg in de Windows verkenner en ga dus ook niet aan de pc beginnen prutsen.
 
daar jij nu vermeld op te starten met een tijdelijke account geeft dus aan dat jouw gebruikers account beschadigd is ..best dat je de Windows 10 vernieuwt door de optie te gebruiken " deze pc opnieuw instellen "
 
daar jij nu vermeld op te starten met een tijdelijke account geeft dus aan dat jouw gebruikers account beschadigd is ..best dat je de Windows 10 vernieuwt door de optie te gebruiken " deze pc opnieuw instellen "

Kan dat met behoud van mijn bestanden en programma's ? Want ik heb nu echt geen zin en tijd om alle programma's opnieuw te installeren.
 
dat kan met behoud van instellingen en persoonlijke bestanden doch de door u geinstalleerde programma's zul je opnieuw dienen te installeren ...deze worden namelijk niet meegenomen ....daarom is een goede image (backup) ook aanbevolen .
 
De pc is vernieuwd. Ik moest wel alle mail account terug in Windows Mail zetten en daarbij had ik iets fout gedaan. Op een bepaalt moment krijg je de vraag om je Windows wachtwoord in de vullen wat ik niet moest doen. Maar door vermoeidheid toch gedaan had. Met als resultaat dat ik de dag nadien niet meer in mijn computer kon omdat ik mij moest aanmelden met mijn wachtwoord wat niet lukte. Toch was het wachtwoord correct in gevuld. Ik heb er dan maar voor gekozen om alles opnieuw te installeren. Gelukkig heb ik de recovery dvd's nog met Windows 8 op die bij de computer zaten toen ik die gekocht heb. Dus eerst maar Windows 8 geïnstalleerd, daarna geüpgraded naar Windows 8.1 en daarna geüpgraded naar Windows 10. Een hele dag heb ik daar werk mee gehad tot half 3 's nachts. Dat er nog steeds 2x de D partitie opstaat zal waarschijnlijk komen omdat toen ik de pc gekocht heb er Windows 7 opstond en ik die daarna met de dvd's die er bijzaten geüpgraded heb naar Windows 8 en dat er zowel voor Windows 7 als 8 een productcode aan het moederbord gekoppeld is.
 
je diende niet eerst de Windows 8 te installeren om dan naar de 8.1 te upgraden om vervolgens weer te upgraden naar de Windows 10 .. aangezien er dus eerder al een Windows 10 aanwezig was had jij evenzeer rechtstreeks de Windows 10 kunnen installeren zonder dat je de licentie diende in te geven ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan