Windows 11 harde schijf niet zichtbaar

• Onderwerp starter Onderwerp starter minoe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

minoe

Steunend lid
Vip Lid
Na een herinstallatie zie ik mijn 2e harde interne schijf niet meer staan.
Schermafbeelding 2025-02-03 022953.png

Hoe kan ik deze nog berijken zonder dataverlies

zo te zien niet; ik zou voor de zekerheid werken met een recovery programma. en de gegevens saven op een andere HD.
daarna kan u nog proberen deze toestand op te lossen, echter vermoed ik dat niet mogelijk zal zijn.
daarna kan u deze terug formateren en verder gebruiken.

TestDisk gebruiken.
Of de partitietabel herstellen als dat wil of via list en copy de bestanden naar een andere locatie kopiëren.
Lees de gebruiksaanwijzing goed.
Openen als admin en er mogen geen andere schijftools openstaan.

Heb ik het juist voor dat het die Schijf 0 zou moeten zijn, nu niet toegewezen ?
Indien zo heb je iets fout gedaan bij de herinstallatie vrees ik.
Is inderdaad zo.Vroeger nooit problemen gehad em met win11 al 2e keer nu.
Heb gewoon de nieuwe installatie op de C gezet en niets verandert aan andere schijf

Moet je niet gewoon een letter toewijzen aan die schijf? Die heeft momenteel geen letter. Klik erop met rechts en kies voor "Stationsletter en paden wijzigen" en kies daar voor "toevoegen". Daar een stationsletter toewijzen en OK. Als dit niet lukt kan je best één van de andere bovenstaande methodes onderzoeken. En ook eens testen aan een ander systeem/pc indien mogelijk.

Moet je niet gewoon een letter toewijzen aan die schijf? Die heeft momenteel geen letter. Klik erop met rechts en kies voor "Stationsletter en paden wijzigen" en kies daar voor "toevoegen". Daar een stationsletter toewijzen en OK. Als dit niet lukt kan je best één van de andere bovenstaande methodes onderzoeken. En ook eens testen aan een ander systeem/pc indien mogelijk.
Had ik ook in gedachten maar gaat dit niet fout lopen ?

idd, je enige optie andere optie is om Testdisk te gebruiken. Gewoon een letter toewijzen gaat zeker niet in deze toestand.
Er zullen nog wel andere alternatieven zijn, maar meestal niet gratis. Testdisk is zeer goed in wat hij moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan