Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een laptop waar ik graag de harde schijf wil uithalen om de gegevens ervan over te zetten. (die laptop werkt niet meer; krijg zelfs geen spanning meer op.) In de bijlage ziet U een foto waar ik twee plaatjes heb verwijder. De harde schijf zal deze zijn in de grootste opening? Hoe zou ik die er kunnen uithalen en hoe kan ik dan van deze schijf een backup maken?
Alvast bedankt. Pctuts.jpg
 
Laatst bewerkt:
dat het over de Acer aspire gaat is duidelijk maar het type ...
heeft het wel zin om er een backup van te nemen aangezien deze met de XP voorzien is !
wat is de bedoeling van deze backup ?
 
Mijn bedoeling is om die HD er uit te halen en als dit kan, zou ik dan van deze schijf de documenten en dergelijke overzetten op een usb-stick of iets anders. Die laptop is stuk, maar die schijf niet. Mag ik vragen wat U bedoeld met "type"? Ik kan hem wel niet meer aanzetten.
dat het over de Acer aspire gaat is duidelijk maar het type ...
heeft het wel zin om er een backup van te nemen aangezien deze met de XP voorzien is !
wat is de bedoeling van deze backup ?
 
Waarschijnlijk zit de schijf aan de zijkant van de laptop, indien deze niet ergens een plaatje zit aan de onderkant. Moet dus ergens een vijsje zijn dat je kan losdraaien om de "HD bay" zijlings eruit te schuiven.
 
Ik heb de batterij uitgenomen en de HD zat daar ingeschoven. Die zit daar waar je een lichtflits zie van mijn camera.DSC01739.jpgDSC01743.jpg Op de andere afbeelding zie je de HD.
Hoe zou ik nu die gegevens van deze schijf kunnen op een andere schijf of usb-stick zetten?
Waarschijnlijk zit de schijf aan de zijkant van de laptop, indien deze niet ergens een plaatje zit aan de onderkant. Moet dus ergens een vijsje zijn dat je kan losdraaien om de "HD bay" zijlings eruit te schuiven.
 
Sorry voor het late antwoord Otex.
Het was moeilijk om nog iets te vinden van kabeltjes en dergelijke. Tenslotte heb ik een behuizing gekocht. (men had er maar slechte 2 meer; het was voor een XP). Ik heb er €19 voor betaald en zo heb ik er een backup van kunnen maken. De prijs om het in de winkel te laten doen ging me zelfs tot €70 kosten. Bedankt voor jullie hulp.
het gaat hier om een IDE schijf je heb dus een IDE/USB verloopstekker nodig..

Bekijk bijlage 13912
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan