Harde schijf blijft ratelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
home premiumIk heb een goede week geleden een upgrade laten uitvoeren van Vista naar Windows 7 Home Premium. Nu blijft de harde schijf constant ratelen, zelfs als de PC ijdel is blijft het RAM gebruik rond de 40%. Ik heb Windows Search uitgeschakeld maar dat haalt niets uit. Kan iemand mij hierbij helpen aub?

vgr,
Jacqueline
 
Ik heb een goede week geleden een upgrade laten uitvoeren van Vista naar Windows 7 Home Premium. Nu blijft de harde schijf constant ratelen.

Dit kan geen Slechte HDD zijn.
Door een upgrade doe je geen clean install en blijft er tus troep op.
Daardoor gaat je HDD natuurlijk ratelen.
Ik raad je aan een backup van je bestanden te maken op een externe hdd en daarna een clean installatie te doen.
 
Waarschijnlijk gaat het hier niet om een slechte/defecte harde schijf zoals ddr3 reeds vermeld maar om het feit dat er veel read/write activiteit op de HDD is.
Je zou kunnen achterhalen waarvan dit komt. Ga eens naar taakbeheer en kijk welke processen veel CPU vermogen gebruiken. Ga ook eens kijken naar de resource monitor in de performance tab. Daar kan je zien welke bestanden er het meest actief zijn en daarvan kan je misschien afleiden waarom je schijf blijft lezen/schrijven...

Een eerste ingeving is een virusscanner die al je bestanden scant?
 
inderdaad moet je weten welke processen die 40% gebruiken. als het niet direkt te zien is in je taakbeheer mag je ervan uit gaan dat het verborgen processen zijn en dan is een scan aangewezen tegen malware. maar geef anders eens een duidelijke printscreen van je taakbeheer waar het verbruik zit, dan kijken we mee.
 
Lieve mensen,
dank je wel voor al jullie suggestie.
Morgen doe ik de PC opnieuw binnen.
Hij wordt stilaan luider en luider en nu is er ook een vreemd gezoem bijgekomen.

Nogmaals hartelijk dank.
Groetjes,
Jacqueline
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan