Nieuws Groot lek bij coronatestbedrijf maakte opstellen van valse bewijzen mogelijk

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin
Door een groot datalek bij Testcoronanu, een testbedrijf met tien locaties in Nederland en drie in België, konden mensen valse reis- en toegangsbewijzen maken voor de CoronaCheck-app. Dat blijkt zondag uit onderzoek van RTL Nieuws. Ook zijn er privégegevens van 60.000 mensen gelekt. Het is niet bekend of er valse bewijzen zijn aangemaakt en hoeveel dat er dan zouden zijn.

Lees verder bij de bron: https://www.nu.nl/tech/6146301/groo...te-opstellen-van-valse-bewijzen-mogelijk.html

Wat mij hier persoonlijk verbijsterd is deze zin: Het bedrijf wordt aangeraden door de overheid en met belastinggeld gesubsidieerd.

Skippy

Beheerder
Forumleiding
Admin
Hier trouwens het originele RTL bericht waar de coronacheck app door de directeur van ESET, Dave Maasland en Bert Niesters van het Universitair Medisch Centrum Groningen met de grond wordt klein gemaakt.

Als ik het volgende lees: "Testcoronanu maakt gebruik van Googles databasesysteem Firestore", begin ik al ergens te bibberen. Weer lees ik over dat smerige Google. Een bedrijf dat net zoals Microsoft al jarenlang van het ene schandaal of proces in het andere valt. Zoiets vraagt eens een keer om actie.
Ik stel voor om hier op Pctuts een boycot te gaan beginnen tegen Google en als wij hieraan dan over een paar jaar honderden miljarden verdiend hebben dit te verdelen aan al onze trouwe leden.

strikerfox

Steunend lid
Vip Lid
Corona de welke oh ja de milieu Lock down , ongelooflijk dat mensen zich daar laten aan vangen. zoals men zing vandaag is rood.

Bovenaan Onderaan