Status
Niet open voor verdere reacties.

diggi

Steunend lid
Vip Lid
Heb op PC XP vervangen door Linux Mint.
Vroeger met XP nooit problemen gehad met grafische kaart,nu met formateren is er het èèn en ander niet meer in orde.
Als ik opstart krijg ik het volgende venster te zien.Een video afspelen gaat niet vloeiend.
Heeft het soms te maken met drivers die ontbreken,hulp is hier welkom.


Draait in modus weergave via programmatuur

Cinnamon wordt nu niet versneld door de grafische kaart waardoor het processorgebruik waarschijnlijk veel hoger is dan normaal.

Er zou een probleem kunnen zijn met uw stuurprogramma's of met iets anders.

Voor de beste gebruikservaring wordt aangeraden om deze modus alleen te gebruiken voor probleemoplossing
 
Grafische kaart

Grafische kaart.JPG
 
doe het volgende eens ...

*klik op de windows-toets + R
* type in het zoekvenster "dxdiag " in (zonder de haakjes)
*geef toestemming om verder te gaan en er opent nu een scherm, hier kies je het tabblad "Beeldscherm"
*onder vermelding "apparaat"
zie je nu al de gegevens betreffende je videokaart ...
vermeld deze hier of plaats er een scherm afbeelding van ..

**er staat in het hier boven geplaatste afbeelding " Standaard VGA grafische adapter " dit kan dus van alles zijn !
 
dat hij Linux Mint gebruikt was me al duidelijk ....
of wil je hiermee aangeven dat de Windowstoets+R niet gaat werken ...!
dan heb ik inderdaad een flater geslagen ...dit omdat ik eigenlijk me nooit verdiept heb in een Linux ..
 
dat hij Linux Mint gebruikt was me al duidelijk ....
of wil je hiermee aangeven dat de Windowstoets+R niet gaat werken ...!
dan heb ik inderdaad een flater geslagen ...dit omdat ik eigenlijk me nooit verdiept heb in een Linux ..

Natuurlijk gaat dit niet werken, dit zijn Windows-specifieke commando's.

Het zou fijn zijn, als ondanks alle verwarrende posts tussendoor, TS alsnog met het gevraagde bestand kan komen. Het creëren is gelukt zo te zien, dus enkel versturen hoeft nog.
 
Luc,PC heeft jaren XP gedraaid zonder problemen.
Er stond zelfs Photoshop CS2 en Elements 8 op en die werkte prima.

Ik denk dat bij het formateren van XP ook drivers verdwenen zijn,grafische kaart zal nog wel dienst doen,want anders had ik geen beeld.
Van Linux ken ik niets ,moet alles nog "ontdekken"

Te lezen op website. Dus aan PC zal het niet liggen;)

De oudere LTS-versie (Mint 13) of de nieuwste LTS-versie (Mint 17)?
1. Kort gezegd: hebt u een oude computer die is verkocht met een voorgeïnstalleerde Windows XP of Windows Vista? Dan bent u mogelijk het beste af met Linux Mint 13 Xfce.

Linux Mint 17 Xfce is geschikt voor veel oudere apparatuur, maar Linux Mint 13 Xfce is geschikt voor (zowat) alle oudere apparatuur.
 
Luc,PC heeft jaren XP gedraaid zonder problemen.
Er stond zelfs Photoshop CS2 en Elements 8 op en die werkte prima.

Ik denk dat bij het formateren van XP ook drivers verdwenen zijn,grafische kaart zal nog wel dienst doen,want anders had ik geen beeld.
Van Linux ken ik niets ,moet alles nog "ontdekken"

Drivers of stuurprogramma's zijn slechts software, zoals Windows en Linux ook software is. Als je je harde schijf een bepaald bestandsysteem toekend (zoals je doet mbv formatteren), gaat de software op deze schijf weg zijn. Een driver is slechts een stukje software als toevoeging bij een besturing (OS).

Elk IO apparaat heeft een bepaalde basisbesturing die voor alle gelijkaardige apparaten hetzelfde is. Een grafische kaart kan in een bepaalde modus werken zodat de basiseigenschappen benut kunnen worden. Als men echter het volledige potentieel uit zulk apparaat wilt halen (zoals een grafische kaart), hebben we een stuurprogramma nodig waardoor het besturingsysteem dit volledig pottentieel van dat apparaat kan aansturen. Zulk stuurprogramma is dus uiteraard verschillend, afhankelijk van het gebruikte besturingsysteem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan