Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag allemaal,
Heb een serieus probleem: Laatst was ik het spel 'combat arms' (zo'n FPS waarmee je multiplayer over het internet kan spelen, neemt 2,5 GB in op harde schijf) en toen kwamen er groene strepen verticaal over mijn scherm en zat mijn laptop vast (geluid dat zich kort herhaalde, niets kunnen doen,...) Ik heb mijn laptop opnieuw opgestart en wéér die groene strepen (terwijl hij nog aan het 'booten' was)
Na een paar keer opnieuw proberen krijg ik: Ofwel zwart scherm, ofwel strepen, ofwel gaat het normaal, tot na een paar minuten die strepen terugkomen. Mijn grafische kaart is een NVIDIA GeForce 9300M G.
Het zou kunnen aan die combat arms liggen, maar die heb ik verwijderd en wéér die strepen...

Ik heb hier zoveel mogelijk informatie gezet, hopelijk weet er iemand wat dat het probleem is.

GG,
Rienspy

PS: dit is mijn eerste vraag hier :) dag allemaal!
 
Ja, de laatste driver heb ik geïnstalleerd, bij een koude start gaat het enkele minuten goed (tenzij ik direct een zwaar spel open) en normaal heb ik geen problemene bij het opstarten.

Nu, vanmorgen en deze middag startte hij wel op, maar het scherm toonde geen beeld, zelf met een extern scherm was er niets te zien.

Daarnet ben ik ook met mijn laptop naar de computerwinkel geweest, en daar zeggen ze dat het aan de grafische kaart ligt. Mijn laptop is een Medion, en die heeft de reputatie van nogal warm worden zegt die verkoper. De grafische kaart vervangen of herstellen is niet mogelijk volgens hem, want die zit op het moederbord.
Conclusie: Volgens die verkoper is mijn laptop terminaal en is herstel niet mogelijk.

Denken jullie dat ook? En zo ja, kan ik nog de gegevens die op mijn harde schijf staan ervan halen?
 
Een computerboer zal niet werken aan iets van " den aldi ". Ook met fietsen maakt men het mee, 2 op 3 fietsmakers komen niet aan een fiets van " den aldi ".
Je schreef
bij een koude start gaat het enkele minuten goed
dus word hij snel te heet waardoor hij zwart uitslaat.
Alles open en stof wegdoen, ook de fan demonteren en goed kijken daar waar de warme lucht afgevoerd word.
Eventueel de heatpipes demonteren en na reinigen met ether of eau de cologne nieuwe koelpasta aanbrengen van een goed merk, bvb arctic.
Moest je in mijn buurt wonen gooi ik hem wel even open voor je. Maar bij woonplaats schrijf je " ergens in nergens " .
Heb je hem al open gekregen?
 
Ik heb even goed gekeken en blijkt dus dat de garantie nog loopt...
Het zou dus dom zijn om mijn laptop zelf uit elkaar te halen i.p.v. hem door professionals te laten herstellen of vervangen.

Toch bedankt voor de hulp!!
 
Ik heb even goed gekeken en blijkt dus dat de garantie nog loopt...
Het zou dus dom zijn om mijn laptop zelf uit elkaar te halen i.p.v. hem door professionals te laten herstellen of vervangen.

Toch bedankt voor de hulp!!

inderdaad. Goed gedacht. Snel naar de aldi ermee. De service hebben wij altijd goede ervaring mee gekend. En hier werden mijn producten aan de deur kosteloos afgeleverd na herstel/vervanging.
Laat graag nog weten wat het probleem volgens hun was, misschien hebben we er allen nog iets aan bij meldingen van andere leden.
Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan