Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Deze foutmelding kan komen als de gegevens voor de inkomende en uitgaan verbinding niet goed zijn of dat de gebruikte poort geblokkeerd wordt in de firewall.
Kijk dus de instellingen eerst na of alles nog goed staat. ( Kan veranderd zijn door een besmetting o.i.d. )
Ga na of je een ander beveiligingsprogramma hebt geïnstalleerd. Zo ja zet deze dan tijdelijk even uit om te kijken of de mail dan wel werkt. Is dit wel zo, pas dan de instellingen aan in het beveiligingsprogramma.
Lana bedankt voor je antwoord. Mijn beveiligingsprogramma is Avast en daar heb ik niks aan gewijzigd. Ik heb nu de firewall uitgeschakeld en de mails komen vlot binnen. Ik zal mijn instellingen moeten nakijken maar ook wel zien of ik niet geen besmetting heb opgelopen.
Zo uit mijn hoofd is voor Gmail de poortnummers voor uitgaande mail 587 en voor inkomende mail 993.
Zorg dat deze poorten dus het emailprogramma niet blokkeren.
Wat soms wel eens helpt is om een firewall te verwijderen van de PC en daarna opnieuw installeren.
Bij de meeste firewalls krijgen je dan meldingen als je een programma o.i.d. opent of je dit wilt toestaan of niet. Zelf lerend noemt men dit.
Als het goed is zal je dan na het openen van het mailprogramma ook deze vraag krijgen, klik dan op ja of toestaan of wat er anders staat.
Bedankt allemaal voor de tips en goede raad. Ik heb juist online een nieuw account aangemaakt via Gmail en ook ingevoerd in Windows Live Mail en het werkt. Ik kan mail versturen en ontvangen. In WLM heb ik gekozen om de instellingen automatisch aan te maken. Bij nazicht zie ik dat de inkomende poost bij mij op 465 staat.
Ik heb wel nog een probleem bij een bestaande gmail account. Dat is volledig ingevuld in WLM versturen en ontvangen werkt maar ik zou dat wachtwoord terug willen kennen want dat ken ik niet meer. Hoe kan ik dat achterhalen. In WLM zie ik natuurlijk bij wachtwoord alleen maar bollekes staan.
Iemand een oplossing?
Zapatha bedankt voor je reactie.
Ik blijf het probleem houden want een wordt een code gestuurd naar een HOTMAIL adres en dat heb ik zelfs nooit gehad. Wat nu?
kijk eens in je windows live mail want Hotmail van vroeger bestaat niet meer je kan wel nog het adres gebruiken via windows live
dus kijk eens of het in je live mailbox komt
kijk eens of je het alternatief adres waar het naar verstuurd word via hier kan wijzigen
Wat was nou uiteindelijk de oplossing , want er zijn hier meerdere genoemd ?
Het is dus altijd even zoeken wat de oorzaak is voor zo'n probleem. Verschillende dingen kunnen hier dus de oorzaak voor zijn.
Als je herstel optie wordt gestuurd naar een hotmail adres dat je nooit hebt gehad, heeft dus iemand anders toegang tot dat account.
Dus of het is gehacked, of iemand heeft met je PC zitten klooien.
ga naar: Ik heb geen toegang tot mijn account - Gmail Help
En klik op "ik denk dat iemand anders mijn account gebruikt".
En zet voor het account dat wel werkt Two Step aan.
Je zult wel een code moeten aanmaken voor WLM denk ik.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.