Status
Niet open voor verdere reacties.

TonTon

Steunend lid
Vip Lid
hallo,
ik maak momenteel nog enkel gebruik van een Outlook.be mail adres (mijn mail van Telenet laat ik doorsturen) , en dit mail adres heb ik ook gebruikt om mijn Google account aan te maken.
omdat ik wel gecharmeerd ben van Google contacts , Google Agenda ( die dan gesynchroniseerd kan worden met de agenda op mijn smartphone ) zou ik nu ook nog graag de mail van Google (Gmail) willen gebruiken maar als ik naar Gmail ga dan kan ik niet inloggen met mijn Outlook mail adres (dus idem voor Google) maar wordt gedwongen om een Gmail adres aan te maken waarbij mijn Outlook mail adres dan zou worden gebruikt als alternatief.
en dat wil ik niet , ik kan niet begrijpen dat mijn mail adres voor mijn Google account dan niet kan gebruikt worden voor Gmail dat een onderdeel van Google is.
ik wil dus gewoon mijn Outlook account gebruiken in Gmail , das alles ....kan dat uberhaupt ?
iemand raad ? of een andere manier ?
 
Uit het standpunt van Google is zoiets heel normaal. Ik denk dat je hierin ook even de mist ingaat.
Google Gmail is geen email client (zoals vb MS outlook), maar een email provider.

Je hebt Telenet webmail, waarbij je je Telenet email, calendar, address book,... kan raadplegen.
Je hebt Google Gmail, waarbij je je Google email, calendar, address book,... kan raadplegen.

Gmail is geen Gmail zonder Gmail email adres. Wat jij eigenlijk vraagt is een standaard email client. Die kan gekoppeld worden aan vrijwel elke email provider via POP, IMAP, ... Wil je speciaal het Gmail account, dan ga je daarmee in zee moeten gaan en een gmail account aanmaken.
 
dank u voor de klare uitleg ;)...
maar ik kan wel mijn Outlook mailadres instellen in Telenet webmail en mijn Telenet mail adres in Outlook...
daarom dat ik dacht van mijn Outlook mail adres te kunnen gebruiken in Gmail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan