Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb windows 8 als besturingssysteem en ben aan het proberen om geluid op te nemen wat mijn boxen af spelen,
Heb het programma freecorder geinstalleerd en het probleem is en ook met andere software dat hij alleen maar opneemt wat er in de microfoon wordt gesproken.
Kan dus ook niet wisselen naar line out aux dus.
Alleen maar microfoon en wanneer ik dit in het instellingen van de geluidskaart wil veranderen en op opnemen klik om dit te doen zegt hij het volgende: Gemeenschappelijke DLL-bestand van Windows Shell werkt niet meer.
Hoe kan ik nu weten welke dll file het probleem geeft en hoe kan ik dit oplossen.
Kan er iemand mij helpen met dit probleem want op dit gebied ken ik er niet veel van.

THX, André
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb freecorder willen installeren om zodoende achter het probleem te kunnen komen waartegen jij aanloopt ...
in alle gevallen heb ik tijdens de setup van freecorder bemerkt dat dit tool meer kwaad doet dan goed is ...en deze telkens geanuleerd

LET OP: Citaat van schoonepc
De reputatie van Freecorder is bedenkelijk, zeker de laatste versie.
Installeer deze tool daarom alleen als u dit risico voor lief neemt!

zie deze link eens van virustotal betreffende de freecorder setup.exe

zomaar 5 vermeldingen ...

-Adware.Downware.644
- Win32/DownloadAdmin.G
-PUP.DownloadAdmin
-Trojan.Agent/Gen-Downloader
-DownloadAdmin (fs)
 
Over welke andere software heb je het en was er al een probleem voor dat je freecorder geinstalleerd hebt.

Klik op zoeken vervolgens klik je op instellingen en type bij zoeken probleemoplossing.
Klik dan op probleemoplossing.
Dan krijg je dit als keuze :
-Problemen met opnemen van audio oplossen.
-Problemen met het afspelen van audio oplossen.
Probeer dit eerst eens.
 
Heb windows 8 als besturingssysteem en ben aan het proberen om geluid op te nemen wat mijn boxen af spelen, THX, André

verklaar eens wat je hiermee bedoeld ...
immers is het zo dat alles wat je afspeelt dat dit al op de pc aanwezig is .....
tenzij je van een externe afspeelapparaat afspeelt : met extern bedoel ik dan een mp3 speler , walkman of een usb platenspeler..enz..
is het eerder de bedoeling om een stream op te nemen van een internet radio ...
 
Yepkes, als ik dus muziek afspeel van bv spotify kan ik deze opnemen van freecorder of van audacity maar ik kan de instelling niet veranderen.
Hij vind alleen maar de microfoon lijn en niet de rest terwijl er toch komt er muziek uit mijn boxen . Raar.
Via probleemoplossing van windows 8 zegt hij dat er geen probleem is.
Dit blijf ik krijgen als ik bij audio opnemen de instelling wil veranderen; Gemeenschappelijke DLL-bestand van Windows Shell werkt niet meer
 
Ik heb zojuist een stukje Internet Radio opgenomen met Audacity.
Hier heb je mijn instellingen, maar dit kan per PC verschillend zijn i.v.m. de Hardware die er in zit.

Audacity instellingen.jpg
 
ga eens naar apparaatbeheer en open daar dan eens de audio in-uitvoer
welke mogelijkheden zie jij dan daar vermeld ..

zoals in dit voorbeeld (afkomstig van mijne pc )
Ashampoo_Snap_2013.10.07_11h56m06s_003_.png
 
Ik denk dat je de geluidskaart niet goed hebt geinstalleerd, of je hebt de mogelijkheid niet via de geluidskaart.

Ik heb hier een zeer uitgebreide geluidskaart en dit zijn mijn mogelijkheden binnen Audacity

Audacity instellingen2.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan