Status
Niet open voor verdere reacties.
A

aad.dekker

Gast
Ik heb een probleem met instellen geluid tv.Als ik tv kijkt dan staat het geluid voor mij hard genoeg.Maar mijn vrouw hoort dan minder.Is hier een oplossing voor dat bijv mijn vrouw een koptelefoon opzet en dat ik ook geluid hebt voor mijzelf.Mijn vrow heeft wel een koptelefoon als ze die inzet op de tv kan zij allleen luisteren en hoor ik niets.Dus dat is geen oplossing.vr gr aad dekker
 
kunt U mij vertellen welk merk tv het is?
en met welk merk koptelefoon u werkt?

ik had ook dit probleem, maar ik heb het aangepast in het menu van de TV.
ik heb nu geluid op de tv en de draadloze koptelefoon van seinheiser
 
Je probleem is vrij gangbaar aangezien de logica is dat als je over de koptelefoon wilt luisteren de speakers uit moeten en dat is dan dus ook de standaard voor de meeste apparaten.

Soms is dit in het menu van de tv toch te selecteren dat de speakers aan moeten blijven---> manual---> menu door spitten


Als dat niet gaat is een optie de koptelefoon aan te sluiten op een line-out van de tv voorgesteld dat de koptelefoon zijn eigen versterker heeft en om kan gaan met een line signaal, ik kan jouw koptelefoon niet vinden met google dus geen idee of dit gaat werken.
Een line-out is een signaal uitgang waaruit een continu,niet regelbaar, signaal komt welke niet zo maar geschikt is om te verbinden met een koptelefoon of speakers, het line signaal moet eerst versterkt worden voordat je het kan aansluiten op een koptelefoon, aangezien je een draadloze hebt is het heel goed mogelijk dat de versterker in de koptelefoon voldoende heeft aan het line signaal.
 
Klinkt goed maar dat scart blokje wat ik je als mogelijkheid aangaf is dan toch wel wat goedkoper, je zult dan nog een tulp naar jack plug kabeltje erbij moeten hebben maar met 15 a 20 euro moet je wel klaar zijn.





Deze heeft een aantal aansluitingen en kan zowel voor in als out gebruikt worden dmv een schakelaartje.
Rood+wit= audio
geel=video
meerpins=Svideo

het verloopje van tulp naar jack:


Het enige vraagteken wat er blijft is de scart aansluiting, scart aansluitingen kunnen een veelheid aan signalen bevatten maar doorgaans is slechts een gedeelte van de scart aansluiting bekabelt.
Zo kan een scart aansluiting wel audio-in bevatten maar geen audio-uit of andersom, de aansluiting kan ook alle twee bevatten(zowel in als uit)

Op de generatie tv's met alleen scart durf ik wel te beweren dat bijna alle zowel in als uitgangen hadden, nu met die moderne crap durf ik dat niet meer, de scart aansluiting word door tv fabrikanten alleen maar toegevoegd om een evt dvd speler aan te sluiten en dat suggereert dat er alleen ingangen in de scart zitten en geen uitgangen.
 
scart blokje.jpg
CABLE-470.jpg
fotos van het scartblokje en kabeltje
 
Ik heb een samsung TV en koptelefoon Philips Trans Mitter SBC 3932.

Als ik die aansuit dan heb ik op de tv voor mij geen geluid en mijn vrouw op de koptelefoon wel.Dus dat is geen oplossing vr gr aad dekker
 
Als je handig bent is dit op te lossen, maar dan zal je de TV open moeten schroeven.
In de connector van de hoofdtelefoon in de TV zit een schakelaar. Zodra je hier een plug in stopt ( in dit geval dus de koptelefoon ) zal de schakelaar verbreken en de luidspreker uitschakelen.
Deze schakelaar kortsluiten door hier een draasdje tussen te solderen verhelpt dit probleempje.

Heel soms kan dit via het menu ingesteld worden zodat de luidspreker het blijft doen zodra er een plug in de koptelefoonaansluiting wordt gedaan.

Een ander mogelijkheid is om er een audioversterker met koptelfoonaansluiting op aan te sluiten via de tulp uitgangen van de TV.
Het voordeel hiervan is dat uw vrouw dan tevens beschikt over een eigen volumeregeling en toonregeling d.m.v. deze versterker.

Op de rommelmarkt is zo'n versterker meestal voor een prikkie te koop. Gewoon een stereoversterker van een audio installatie dus. Deze heeft doorgaans een Line-In ern een koptelfoonaansluiting. De eindversterkers mogen zelfs defect zijn, omdat je hier toch geen speakers op aansluit.
 
NIET de uitgang van koptelefoon gebruiken. WEL de uitgang op de scartfiche met Uw (draadloze) koptelefoon verbinden.
Als de koptelefoon niet in de originele stekker steekt, valt het geluid niet weg. Het geluid van de koptelefoon trek je dan uit de scartfiche.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan