Windows 10 Geluid headset weg na W10 update

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Onlangs wilde ik nog eens een instrumentaal nummer op gitaar opnemen met MIXPAD via Focusrite Scarlett 2i2 (bij muzikanten wel bekend dacht ik), doch ik kreeg geen geluid meer door de headset, enkel via de ingebouwde luidsprekers van mijn Samsung laptop. (Allicht door een recente fameuze Windows update ?). Ik probeerde eerst naar een herstelpunt te gaan, maar kreeg melding dat dit niet mogelijk was wegens te lange periode na update !!
Wanneer ik Mixpad niet inschakelde, speelden de instrumentale nummers op de hdd normaal via de koptelefoon, doch niet via Mixpad !!?? In apparaatbeheer beide (Mixpad + Focusrite) ASIO-drivers gecontroleerd, opnieuw gedownload , enz. doch niks gebaat. Het lag dus voor de hand dat Mixpad de boosdoener was. Dus (nieuwe versie) Mixpad gedownload en geïnstalleerd en oude versie overschreven...NOPPES !?
Volgende poging Mixpad TOTAAL verwijderd, nieuwe versie bij NCH gehaald en.... GELUKT !!! Alleen, waren ook mijn VST plugins verdwenen !! Waar ik deze plugins destijds gehaald heb en hoe ik die in Mixpad kreeg, weet ik bij God niet meer... gezien het heel sporadisch gebruik.
Gelukkig had ik een hdd-kloon van deze pc, zij het dat die bijna 2 jaar oud is. Mixpad stond er op inclusief de VST plugins. Alleen... waar vind ik deze plugins op deze hdd en hoe kan ik deze evt. kopiëren ?
Mijn dank is groot wanneer er iemand mij hiermee kan redden !
 
Opgelost !! Bleek dat het 1ste VST-gedeelte enkel voorbehouden is voor geregistreerde gebruikers (wat het geval is, doch bij herinstallatie dien je de code opnieuw in te voeren) en voor het 2de gedeelte kon nu de VST-map geopend en geïnstalleerde worden. Ticket mag dus gesloten worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan