Windows 11 GEEN update 24H2

LS.

Ik heb voor een klant een vraag:
Hoe stop je dat zijn laptop de 24H2 installeert?
Hij wil het gewoon (nog) niet.
Enigste opties die hij kan doen is 2 weken uitstellen maar hij wil he totaal niet hebben (ieders voorkeur).

policies heeft hij niet in zijn versie 23H2.
 

bekijk heel het filmpje, er zijn verscheidene instellingen, ook blokkage van 2xH2! via policies of Regedit!

een methode zonder Regedit en policies.

6 Registry keys:

Code:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate
        TargetReleaseVersionInfo = {Feature release such as “21H1”, “21H2”, etc.}
        TargetReleaseVersion = 1
        ProductVersion = {Windows major version, “10”, “11”, “12”, etc.}
        DisableOSUpgrade = 1
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsStore
        DisableOSUpgrade = 1
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\UpgradeNotification
        UpgradeAvailable = 0
 
Laatst bewerkt:
Weer zo'n voorbeeld, @Aardbei van in het wilde weg maar iets posten dat misschien, met véél geluk en toevallig in de verte iets te maken zou kunnen hebben met de vraag.

TS stelt dat hij update 24H2 niet wil installeren. Dat is duidelijk voor iedereen.
Wat doe jij ? Je stuurt een filmpje door waar je over gevallen bent maar waarschijnlijk zelf ook niet begrijpt van een feature in Windows dat geintroduceerd wordt met ... de versie 24H2 !

Een steeds terugkerend fenomeen... vaak hilarisch maar voor veel bezoekers hier verwarrend én enerverend.
Mag ik nog eens vragen te lezen waarover de topics gaan, eventjes na te denken of je iets ZINNIGS en relevant kan meegeven en DAN PAS je toetsenbord in gang te zetten.

Velen zullen je dankbaar zijn voor de vanaf dan waardevolle bijdragen die je met zekerheid kunt leveren.
 
Moet de code niet zijn?

Windows Registry Editor Version 5.00
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate
TargetReleaseVersionInfo = {Feature release such as “21H1”, “21H2”, etc.}
TargetReleaseVersion = 1
ProductVersion = {Windows major version, “10”, “11”, “12”, etc.}
DisableOSUpgrade = 1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsStore
DisableOSUpgrade = 1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\UpgradeNotification
UpgradeAvailable = 0
 
Weer zo'n voorbeeld, @Aardbei van in het wilde weg maar iets posten dat misschien, met véél geluk en toevallig in de verte iets te maken zou kunnen hebben met de vraag.

TS stelt dat hij update 24H2 niet wil installeren. Dat is duidelijk voor iedereen.
Wat doe jij ? Je stuurt een filmpje door waar je over gevallen bent maar waarschijnlijk zelf ook niet begrijpt van een feature in Windows dat geintroduceerd wordt met ... de versie 24H2 !

Een steeds terugkerend fenomeen... vaak hilarisch maar voor veel bezoekers hier verwarrend én enerverend.
Mag ik nog eens vragen te lezen waarover de topics gaan, eventjes na te denken of je iets ZINNIGS en relevant kan meegeven en DAN PAS je toetsenbord in gang te zetten.

Velen zullen je dankbaar zijn voor de vanaf dan waardevolle bijdragen die je met zekerheid kunt leveren.
Deze feature zit al in windows 24H2. Wil mensen ervoor behoeden!
Dus zoek eerst zelf is uit wat dit kan betekenen, voordat je een denigrerende mening geeft!

Ik zit niet te wachten op al die ingebakken AI troep! (hoe nuttig men dit denkt al te vinden)
 
Moet de code niet zijn?

Windows Registry Editor Version 5.00
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate
TargetReleaseVersionInfo = {Feature release such as “21H1”, “21H2”, etc.}
TargetReleaseVersion = 1
ProductVersion = {Windows major version, “10”, “11”, “12”, etc.}
DisableOSUpgrade = 1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\WindowsStore
DisableOSUpgrade = 1
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Setup\UpgradeNotification
UpgradeAvailable = 0
1729506392592.png

historische woorden:

1729506530047.png
 
Microsoft presenteerde in 24H2 het "Copilot+PC"-concept en opende het volgende grote vat (hardware met AI-ondersteuning en Copilot). Een functie genaamd Recall zou constant screenshots (of snapshots) moeten maken van alles wat er op het systeem gebeurt en deze door AI laten analyseren. Beveiligingsonderzoekers zijn in rep en roer tegen de "Recall"-functie, die Microsoft verkoopt als een "gemakkelijke functie". Alles zou "privé" en op de client moeten blijven. Beveiligingsonderzoeker Kevin Beaumont heeft inzichten opgedaan met deze "privé AI-functie". : met Recall heeft Microsoft bewezen dat ze een dreigende bedreiging vormen voor cyberbeveiliging en het gewoon niet kunnen.
 
mijn pc bevat nog GEEN "NPU" , is nochtans een Intel GEN 11. en kapitaal krachtig ben ik ook niet om de laatste nieuwe generatie aan te schaffen, jij wel ???
maar de TS wil/wenst dat zijn pc bevroren staat op win 11 23H2 !! zodat een upgrade naar 24H2 niet doorgaat.
 
Deze feature zit al in windows 24H2. Wil mensen ervoor behoeden!
Dus zoek eerst zelf is uit wat dit kan betekenen, voordat je een denigrerende mening geeft!
Dat is het juist : de TS zegt duidelijk dat hij 24H2 niet wil installeren/ zal installeren, dus aan die post van jou heeft hij niks.

Mijn opmerking is helemaal niet denigrerend - enkel een poging om de kwaliteit van je tussenkomsten te verbeteren.
Je krijgt héél vaak dit soort smalende opmerkingen van 'in het wilde weg' maar zaken erop te gooien zonder enig verband met de vraag. Toespelingen voel je niet aan, ik ben enkel wat directer ... maar prijs je ook voor de vaak wél goede bijdragen hé ...
 
Terug
Bovenaan