Geen mobiele data in groot brittannië

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
Momenteel op reis in Groot brittannië en geen mobiele data meer op beide gsm's. Instellingen op de toestellen ( 1 huawei en 1 samsung) zijn zoals het moet. Wifi werkt wel. Telefoon naar telenet maar die zeggen dat het probleem niet bij hen ligt. En nu?
 
Blijf je binnen de EU, Zwitserland, IJsland of Engeland (en alleen bij Vodafone ook in Turkije), dan kun je roaming met een gerust hart aanzetten. Je maakt dan gewoon gebruik van je eigen bundel, inclusief alle voorwaarden die daarbij horen.
 
Ik ben bij proximus met mijn smartphone en als we naar Italië gaan op reis moeten wij onze data uitschakelen voor ze Zwitserland binnen rijden anders betalen we ons blauw aan data. Ik vermoed dat het voor Engeland ook zo is omdat ze uit de EU gestapt zijn enkele jaren geleden al.
 
Nee, géén roaming kosten in UK ....

op vandaag :

1718217804801.png
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
je moet en toestel Roaming aanzetten bij Samsung is dat instellingen >> verbindingen >> Mobiele netwerken en daar dan Roaming

zeker in buitenland zet je dat aan anders werkt uw mobiel internet niet op uw toestel

in Nederland stond dit af bij mij . het werkte niet tot er iemand me zij dat ik het moest aanzetten. ik had terug mobiel internet.

en anders probeert op een andere providers daar
ik vermoed dat het op zelfde plaats is als Roaming (instellingen >> verbindingen >> Mobiele netwerken >>netwerkoperators ) daar klik je automatisch selecteren.
dan verschijnen onder uit andere waar je kan uit kiezen
 
Laatst bewerkt:
De eerste suggestie hierboven is correct, moet je zeker nakijken.
De tweede suggestie daarentegen slaat nergens op : je kan wel kiezen uit de beschikbare netwerkoperators, maar dan zul je - indien je niet op roaming zit - wel een abonnement met die operator moeten afsluiten én betalen en ik kan me niet voorstellen dat dit je bedoeling is.

Dus : roaming is de oplossing, géén lokaal abonnement.
 
Mijn 2de voorstel , hiermee ga je de verbinding met Telenet niet verliezen door daar van providers te veranderen
sommigen providers hebben slecht ontvangst , zoals in België ook is
Ik heb dit zelf ook al geprobeerd, maar zet eerst die roaming aan en zie dan
 
sorry, maar je gooit de zaken nu door mekaar.
Ofwel zet je roaming aan en dan krijg je data-toegang op basis van je telenet-abonnement en de overeenkomst die Telenet met de beschikbare UK-providers heeft gesloten.
Ofwel zet je roaming af en connecteer je zelf met de UK-provider van je eigen keuze (omdat die bv. betere ontvangst heeft dan de roaming provider) maar dan zal je daar eerst klant moeten worden.

Het is het een of het ander en van zodra je roaming aanzet zit je te werken volgens de eerste optie uit je voorstel.
 
sorry, maar je gooit de zaken nu door mekaar.
Ofwel zet je roaming aan en dan krijg je data-toegang op basis van je telenet-abonnement en de overeenkomst die Telenet met de beschikbare UK-providers heeft gesloten.
Ofwel zet je roaming af en connecteer je zelf met de UK-provider van je eigen keuze (omdat die bv. betere ontvangst heeft dan de roaming provider) maar dan zal je daar eerst klant moeten worden.

Het is het een of het ander en van zodra je roaming aanzet zit je te werken volgens de eerste optie uit je voorstel.
niet waar Philip, als ik in Amerika ben zoek ik ook de beste provider en dit kost mij gewoon niks meer en moet ook geen abonnement afsluiten met die provider, roaming moet wel aanstaan voor internet, maar als ik de zelf niet zoek welke volgens mij de beste is zet die telefoon het zelf op een provider die niet de beste is.

Atlantis, staat je gsm op G5 ? als dit zo is zou ik die in je settings eens op LTE of G4 zetten , want dit is een probleem dat velen hier hebben dat G5 niet werkt in dit land omdat je gsm mss niet de juiste instellingen heeft , ik weet nu ook dat Belgie anders werkt dan Canada maar mss werkt het dan wel
 
En toch zeg je het zelf "roaming moet wel aanstaan voor internet' ... dus zit je in een roaming opstelling en NIET in een eigen keuze-opstelling. Als Telenet (of je provider) géén akkoord voor roaming heeft met de provider die je zelf zou willen zal dit NIET werken, wat je ook moge beweren.
 
Technisch woordje uitleg :
  • als je connecteert in het buitenland met een lokale provider krijgt die provider door bij welke belgische provider je een abonnement hebt ;
  • als die in het lijstje staat waar die lokale provider roaming akkoorden heeft gesloten krijg je toegang. Heeft hij zo'n akkoord niet, dan laat hij je er niet in ;
  • tijdens je verbinding met die lokale provider wordt de "kost" van je verbinding bijgehouden en wordt een doorbetaling daarvan uitgevoerd van je belgische provider naar die lokale, buitenlandse provider.
Dat is beetje simplistisch voorgesteld want er zit in de praktijk meer achter. Er wordt een balancing uitgevoerd van de roaming van klanten op de beide netwerken. A houdt bij hoeveel kost er is van klanten van B, en B doet hetzelfde omgekeerd.
Enkel indien er een onevenwicht is wordt er daadwerkelijk iets financieel geregeld.
 
En toch zeg je het zelf "roaming moet wel aanstaan voor internet' ... dus zit je in een roaming opstelling en NIET in een eigen keuze-opstelling. Als Telenet (of je provider) géén akkoord voor roaming heeft met de provider die je zelf zou willen zal dit NIET werken, wat je ook moge beweren.
ik kan enkel voor mezelf spreken en heb dus constant internet wanneer ik dit wil , ik zit bij Telus en dit is goed tot ongeveer 10km over de grens, daarna schakelt de gsm automatisch over naar Verizon (is wel de grootste van America) maar trekt gewoon op niks dus ga ik manueel op zoek naar alle mogelijke providers in die streek waar ik zit en kies coor At&t omdat die veel beter is , maar zoals ik al eerder schreef, mijn gsm staat niet op G5 want Telus verkoopt dus de verkeerde Samsungs en die hebben niet de instelling voor G5 te gebruiken in de states
 
Zal kloppen want :
"Proximus heeft roaming overeenkomsten met verschillende internationale providers, waaronder AT&T in de Verenigde Staten."

en er zijn wel degelijk verschillen tussen 5G in Europa en 5G in de Verenigde Staten, met name in termen van frequenties, dekking, en implementatiebenaderingen:

1. **Frequentiebanden**:
- **Europa**: In Europa worden 5G-netwerken meestal uitgerold op de 3.4-3.8 GHz (mid-band) frequenties. Er wordt ook gewerkt aan het gebruik van de 700 MHz (low-band) en 26 GHz (high-band) frequenties.
- **Verenigde Staten**: In de VS worden 5G-netwerken uitgerold op een bredere range van frequenties. Dit omvat de 600 MHz (low-band), 2.5 GHz (mid-band), en millimetergolven zoals de 24 GHz, 28 GHz, en 39 GHz (high-band). De high-band frequenties bieden zeer hoge snelheden maar hebben een beperkte dekking en penetratie.

2. **Dekking en Implementatie**:
- **Europa**: De uitrol van 5G in Europa is over het algemeen gericht op stedelijke gebieden met een focus op het verbeteren van de bestaande 4G-netwerken met mid-band 5G. De dekking is meer gericht op een evenwichtige verspreiding tussen snelheid en bereik.
- **Verenigde Staten**: In de VS hebben sommige providers, zoals Verizon, een sterke focus op millimetergolf 5G in stedelijke gebieden, wat zeer hoge snelheden biedt, maar beperkt bereik heeft. Andere providers, zoals T-Mobile, richten zich meer op een bredere dekking met low- en mid-band 5G.

[...]

Deze verschillen leiden tot variaties in gebruikerservaring en de beschikbaarheid van diensten tussen de twee regio's.
 
Sinds maandag gaf TS geen teken van leven.
Ik heb het vermoeden dat @atlantis tussen al deze uitgebreide informatie geen praktische oplossing heeft gevonden.
Ofwel is zijn probleem nu opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan