Geen driver voor grafische adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Calus

Gast
Wie o wie kan mij helpen?
In mijn Windows 7 Pro 32 bit staat in Apparaatbeheer bij het onderdeel Beeldschermadapter: Standaard-VGA grafische adapter.
Kennelijk kan Windows de exacte adapter voor mijn pc niet ontdekken.
Zelf kan ik dat ook niet achterhalen, noch met SIW, noch met CPU-Z.
Het enige dat ik aan gegevens heb is het volgende: PCI ID: NVidia Corporation/ GeForce FX 5600 (NV31.2) - Video-processor: NVidia - Moederbord: Intel Corp. D865GLC, versie AAC28909-410, serienr. BTLC42004242.
Mijn TuneUp-progr. zegt o.a., dat de door Windows 7 overgedragen prestatie-index van de grafische kaart zeer laag is (1,0), waardoor de grafische gebruikersinterface van Windows niet snel genoeg wordt weergegeven en video`s en animaties ''schokken''.
Een lage prestatie-index van de grafische kaart zou duiden op problemen met het stuurprogramma.
En dat is nou net mijn punt: IK KAN GEEN GESCHIKTE DRIVER vinden, omdat ik niet weet welke ik nodig heb.....!!!
Elke hulp in dezen is mij zeer welkom!
 
Je hebt een GeForce FX 5600 grafische kaart. Deze heeft geen drivers meer voor Windows 7 beschikbaar. Je kan wel proberen om de drivers voor Windows Vista 32bit te installeren. Er bestaat een grote kans dat deze werken onder Windows 7.

nVidia bood nog de Windows Vista drivers aan, maar het betreffende driver bestand is helaas niet aanwezig op hun website. Mogelijk hebben ze de ondersteuning voor Windows Vista ook stopgezet. Ik moet wel zeggen dat je nog een heel oud systeem hebt. Ik dacht zelfs dat Windows 7 die betreffende Intel Chipset (D865) zelfs nietmeer ondersteund.
 
Laatst bewerkt:
Download en installeer Speccy (linkje).

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je ganse PC.

Wanneer Speccy hiermee klaar is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat zich nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die link in je volgende bericht hier in je topic.

Indien het over een merk-PC gaat: graag de vermelding van het merk en de volledige type-aanduiding van de PC.
 
Hallo DDragon! Ik kan je met grote vreugde melden, dat ik via jouw uitstekende tip een Vista-driver heb gevonden die volgens Apparaatbeheer goed werkt!!!
Inderdaad, op jouw link kreeg ik aanvankelijk een driver ter download aangeboden, doch daarna kwam de melding ''File not found''. Vervolgens ben ik via Google aan de volgende link gekomen, waarbij het me wel gelukt is de driver binnen te halen en te installeren, namelijk: Driver Download. Ik ben je erg erkentelijk voor je spontane hulp!
Hartelijke groeten en nogmaals veel dank!
(Discussie is wat mij betreft bij dezen gesloten).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan