Windows 11 Geen bureaubladmeldingen

Ik gebruikte outlook new als mailapp en heb die nu vervangen door Thunderbird omdat ik ondanks dat alles goed stond geen bureaubladmeldingen kreeg van nieuwe mail. Nu is het met Thunderbird net hetzelfde. In de instellingen staat alles van meldingen aan. Ik heb ook Mailbird willen proberen, maar MS laat dat niet meer toe.
Ook in Windows staat alles van meldingen aan.
Als Thunderbird open staat dan krijg ik wel meldingen van nieuwe mail.
Zou er in Windows (11 23H2)iets niet pluis zijn?
 
Bij mijn weten krijg je voor gelijk welke mailcliënt enkel meldingen als het programma ook open staat... Kan me technisch niet voorstellen hoe een mailapp zou moeten te weten komen dat er op een mailserver een bericht is binnengekomen voor jou en dat melden als de app niet aktief is ... contradictie in terminis lijkt me...
 
Hoe verklaart u dan dat op het vergrendelscherm er wel een melding van nieuwe mail staat? Maar dat zie je natuurlijk alleen maar als de pc opstart. Met het vroegere Windows mail heb ik nooit dit probleem gehad, zodra er een nieuwe mail was op de server kreeg ik daar een melding van ZONDER dat de app openstond.
Uw ps staat wel in de mail die ik ontving, maar niet hier! Hierover het volgende, Microsoft laat niet meer toe om gelijk welke e-mail app te gebruiken. Gisteren kreeg ik bij het uitvoeren van de exe van mailbird niets te zien. Op het moment van schrijven probeer ik het nog eens en nu lukt het wel. Het mooiste is dat ik direct een melding krijg van een nieuwe mail zonder dat de app open staat of op de achtergrond actief is. Ik heb het starten met Windows uitgeschakeld.
Mijn vraag is dus bij deze ook gelijk opgelost.
 
Terug
Bovenaan